دانلود و خرید کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی ریچارد باس ترجمه داود کشوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی اثر ریچارد باس

کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

معرفی کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی به‌قلم ریچارد باس و ترجمهٔ گروهی از مترجمان را انتشارات آذرفر منتش کرده است. این کتاب به معرفی اختلال بیش‌فعالی و راه‌های رفع و کنترل آن می‌پردازد. 

درباره کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

یکی از مشکلاتی که بعضی از والدین با آن روبه‌رو هستند، بیش‌فعالی کودکان و نوجوانان و اختلال نقص توجه است. این اختلال می‌تواند بر رفتار و عملکرد کودک و نوجوان در خانه و مدرسه اثرگذار باشد و حتی موجب افت تحصیلی و طرد از گروه همسالان گردد. ازآن‌جا که تشخیص این اختلال به دلیل مشابهت با شیطنت و بازیگوشی کودک و نوجوان تنها از عهدهٔ روان‌شناسان برمی‌آید، ریچارد باس کوشیده تا در کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و در قالب ۴ فصل به معرفی این اختلال و راه‌های رفع و حتی کنترل آن بپردازد و روش‌هایی برای تعامل سازنده‌تر و هدف‌مند‌تر با کودک و نوجوان مبتلا به این اختلال پیش روی والدین قرار دهد.

خواندن کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای والدین کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی و مشاوران و معلمان مدارس توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب یک راهنما برای شروع تربیت کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی 

«اختـلال نقـص‌ توجـه‌/بیـش‌فعالـی‌ (ADHD) یـک‌ اختلال مرتبـط‌ با بیش‌فعالـی‌، تکانشـگری‌ و بی‌ توجهی‌ اسـت‌ کـه‌ علائم‌ آن در کودکان متفاوت اسـت‌. در ایـن‌ کتـاب، مـا می‌خواهیـم‌ در مورد تربیت‌ کـودکان مبتلا بـه‌ اختلال نقص‌ توجـه‌/ بیـش‌ فعالـی‌ صحبـت‌ کنیم‌. همانطـور کـه‌ از توضیـح‌ ابتدایـی‌ در مـورد بیمـاری‌ متوجـه‌ شـدید، تشـخیص‌ اختـلال نقـص‌ توجه‌/بیـش‌فعالی‌ توسـط‌ والدیـن‌ در دوران کودکی‌ به‌ دلیل‌ شـباهت‌ بین‌ رفتارهـای‌ رایج‌ کودکانه‌ و علائـم‌ پیچیـدء بیمـاری‌ دشـوار اسـت‌. اکثـر والدیـن‌ از ایـن‌ می‌ترسـند کـه‌ فرزندشـان در صـورت داشـتن‌ انـرژی‌ اضافـی‌ کـه‌ اغلب‌ با بیـش‌فعالی‌ اشـتباه گرفتـه‌ می‌شـود، مبتـلا بـه‌ اختـلال نقص‌ توجـه‌/بیش‌فعالـی‌ باشـد. همین‌ امر در مـورد تشـخیص‌ تکانشـگری‌ بـه‌ عنـوان یکـی‌ از ویژگی‌هـای‌ اختـلال نقـص‌ توجـه‌/بیـش‌ فعالـی‌ نیز صادق اسـت‌. از کـودکان انتظار نمی‌رود کـه‌ روی‌ تمام تکانش‌هـای‌ خـود کنترل کامل‌ داشـته‌ باشـند. درواقـع‌، تا اوایـل‌ نوجوانی‌، اکثر کـودکان دچـار نوسـانات خلقی‌ مکرر می‌شـوند. هـر چه‌ کودك کوچک‌تر باشـد، رایج‌تـر ایـن‌ اسـت‌ کـه‌ بـدون فکـر کـردن بـه‌ اینکـه‌ محرك‌هـای‌ ارائـه‌ شـده شـاد یـا ناراحـت‌‌کننده هسـتند، دسـت‌ به‌ عمـل‌ بزنند. کـودکان نوپـا بدخلقی‌ می‌کننـد اگـر شـکلات را از آنهـا دریـغ‌ کنیـد، در حالـی‌ کـه‌ کـودکان پیـش‌ دبسـتانی‌ می‌تواننـد بـا نـگاه کـردن به‌ اسـباب بـازی‌ جدید بـالا و پاییـن‌ بپرند. نوعـی‌ از تکانشـگری‌ کـه‌ بـا اختلال نقـص‌ توجه‌/ بیـش‌ فعالی‌ مرتبط‌ اسـت‌، به‌طـور قابـل‌توجـه‌ای‌ از آنچـه‌ کـه‌ اقتضـای‌ سـن‌ کـودك اسـت‌، متمایز اسـت‌؛ درحالـی‌ کـه‌ نقـص‌ توجه‌ آنهـا را نمی‌توان بـا کنجکاوی‌ منظم‌ کـودك توضیح‌ داد. در مقایسـه‌ با سـایر کودکان همسـن‌وسـال مشـکلاتی‌ از قبیل‌ : مشـکل‌ در حفـظ‌ مکالمـه‌، پریـدن از موضوعـی‌ بـه‌ موضـوع دیگـر، و تلاش بـرای‌ انجام یـک‌ فعالیـت‌ تـا زمانـی‌ که‌ بایـد آن را ادامـه‌ دهند، نشـان‌دهندهٔ این‌ اسـت‌ که‌ توجـه‌، ادراك و تمرکـز آنهـا در جهتـی‌ متفـاوت رشـد می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۸۸۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان