دانلود و خرید کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر عاطفه مهدی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر اثر عاطفه مهدی زاده

کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر

کتاب «اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر» نوشتۀ عاطفه مهدی زاده است و نشر تیرگان آن را منتشر کرده است. این کتاب تأثیر گیاه سیر در بیماری سرطان را بررسی می‌کند.

درباره کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر

سیر، یکی از گیاهان طبیعی است که از گذشته‌های دور در آشپزخانه‌های مردم بوده و امروزه هم به‌عنوان یکی از مواد اساسی در رژیم‌های غذایی شناخته می‌شود. این گیاه خوش‌بو و خوش‌طعم، نه‌تنها به‌عنوان یک ادویۀ معمولی در غذاها استفاده می‌شود، بلکه اثرات فوق‌العاده‌ای بر سلامتی بدن و جلوگیری از بیماری‌هایی چون سرطان دارد. کتاب اثرات ضدسرطانی عصاره هیدرو الکلی گیاه سیر پژوهشی علمی است که گیاه سیر و میزان تأثیر آن در بیماری سرطان به‌ویژه سرطان پستان را بررسی کرده است.

در شرایطی که بیماری سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر انسان‌ها در جوامع مختلف به شمار می‌رود، عاطفه مهدی‌زاده در کتاب اثرات ضدسرطانی عصاره هیدرو الکلی گیاه سیر تلاش کرده است تا اثرات عصارۀ گیاه سیر بر ردۀ سلولی MCF۷ را بررسی کرده و میزان بیان ژن‌های BAX و BCL۲ را ارزیابی کند. در این پژوهش ابتدا سلول‌های MCF۷ و HDF به طور تصادفی به گروه شاهد و گروه‌های تحت‌تأثیر غلظت‌های ۶۲/۵، ۱۲۵، ۲۵۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۴۰۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر عصاره گیاه سیر تقسیم‌بندی شدند. تحقیقات نشان دادند که عصارۀ گیاه برگ سیر در غلظت های مناسب با القای آپوپتوز بر سلول‌های سلول‌های MCF۷ و HDF اثر سمیت سلولی دارد بنابراین لازم است که در مورد اثرات ضدسرطانی گیاه سیر در سرطان پستان بررسی‌های بیشتر انجام شود.

 خواندن کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های پزشکی و طرف‌داران طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اثرات ضد سرطانی عصاره هیدروالکلی گیاه سیر

«سرطان یکی از دو عامل مرگ‌ومیر در کشورهای غربی است. سرطان یکی از بیماری‌های خیلی معمول است بااین‌وجود در سطح مولکولی توسعۀ سرطان به طور قابل‌توجهی یک اتفاق نادر محسوب می‌شود. هنگامی که سلول‌های سرطانی از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار گرفتند، ‌ مشاهده گردید که این سلول‌ها به صورت‌های مختلف از یک سلول ایجاد می‌شوند؛ بنابراین برخلاف سایر بیماری ها که به تغییر تعداد عظیمی از سلول‌ها نیاز دارند، سرطان از تکثر کنترل نشدۀ تک سلول خودسر ایجاد می‌شود. قابل‌ذکر است که بدن انسان حاوی تریلیون سلول است که میلیون‌ها سلول از آن در روز در حال تقسیم است و فقط یک سلول از این سلول‌های تقسیمی ممکن است پتانسیل تغییر ترکیب ژنتیکی را داشته باشد و به‌صورت تومور بدخیم رشد کند.»

نظرات کاربران

adonis
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان