دانلود و خرید کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی جلال یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی اثر جلال یوسفی

کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی

نویسنده:جلال یوسفی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی

کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی نوشتهٔ جلال یوسفی است. انتشارات نور علم این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مقدمه‌ای بر حوزهٔ جامعه‌شناسی فرهنگی.

درباره کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی

جامعه‌شناسی یکی از شاخه‌های علوم اجتماعی است و هدف آن شناخت علمی ابعاد اجتماعی پدیده‌های حیات است. جامعه‌شناسی به بررسی جامعه، رفتار اجتماعی انسان، الگوهای مناسبات اجتماعی و رابطهٔ اجتماعی می‌پردازد و بر جنبه‌هایی از فرهنگ که مرتبط با زندگی روزمره است، تمرکز دارد. یکی از حوزه‌های جامعه‌شناسی، مطالعهٔ پدیده فرهنگ است که شاخه‌ای تحت‌عنوان «جامعه‌شناسی فرهنگی» آن را مطالعه می‌کند. فرهنگ، کلیت درهم‌تافته‌ای شامل دانش، دین، هنر، قانون، اخلاقیات و هرگونه توانایی و عادتی که آدمی همچون عضوی از جامعه به‌ دست می‌آورد، است. کارکرد جامعه‌شناسی فرهنگی، برجسته‌سازی و بررسی برخی از پدیده‌های فرهنگی روزمره مانند رویکردهای معماری، ادبیات، فرهنگ و موسیقی است. جلال یوسفی در کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی سعی کرده است تاحدامکان به‌طور فشرده، جامعه‌شناسی فرهنگی را برای خواننده شرح دهد.

فصل اول کتاب پیرامون شکل‌گیری و تکامل علم جامعه‌شناسی است. در فصل دوم تحت‌عنوان «تاریخ جامعه‌شناسی» به تفکرات و اندیشه‌های اجتماعی زمینه‌ساز جامعه‌شناسی اشاره شده و سپس با معرفی علم جامعه‌شناسی و بررسی تغییرات و دگرگونی‌های آن، مکاتب کلی پیرامون این علم بررسی شده‌اند. در فصل سوم، ضمن تعریف فرهنگ، مفاهیم و عناصر تشکیل‌دهندهٔ آن معرفی می‌شوند. در فصل چهارم، ویژگی‌ها و ماهیت و کارکردهای فرهنگ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در فصل پنجم به ارتباط فرهنگ و قوم‌مداری باتوجه‌به وجود ارزش‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها پرداخته شده و در فصل ششم، منشأ و پیدایش فرهنگ و سیر تحول فرهنگی و دوران تکامل فرهنگ بشر به‌صورت مختصر شرح داده شده است. در فصل هفتم پیامدهای تکامل فرهنگ بشر بر جامعه را مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت در فصل هشتم به دیدگاه‌ها و مکاتب در حوزهٔ فرهنگ پرداخته و اشارهٔ مختصری به روش در انسان‌شناسی کرده است.

خواندن کتاب درآمدی بر جامعه شناسی فرهنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم اجتماعی و دانشجویان جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان