دانلود و خرید کتاب فرانک سودابه امینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرانک اثر سودابه امینی

کتاب فرانک

معرفی کتاب فرانک

کتاب فرانک نوشتۀ سودابه امینی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. این کتاب، مصور و دسته‌بندی کتاب‌های نوجوانان قرار دارد و مناسب برای ردۀ سنی بالای ۱۵ سال است. کتاب در ژانر شعر نیمایی و اقتباسی آزاد از داستان فرانک در شاهنامۀ فردوسی است.

درباره کتاب فرانک

داستان فرانک مربوط به داستان‌های بخش اساطیری شاهنامه است. فرانک در شاهنامۀ فردوسی، مادر فریدون و همسر آبتین است. داستان او مربوط به دورۀ فرمانروایی ضحاک است. ضحاک پیش از تولد فریدون در خواب دیده بود که پایان سلطنتش به دست فریدون رقم می‌خورد. وقتی تعبیر خواب و علت دشمنی فریدون را از موبدان پرسید آن‌ها در پاسخ داند چون زندگی پدرش به دست مأموران تو پایان خواهد یافت. ضحاک عزم خود را جزم کرد بود و با تمام قوای نظامی می‌خواست خانوادۀ فریدون را پیش از تولد فریدون بیابد و نابود کند. فرانک از بیم نگهبانان ضحاک، کودک و گاو برمایه را به بیشه‌زاری برد و هر دو را به دشتبان بیشه‌زار سپرد تا از آسیب نیروهای ضحاک در امان باشند. او از دشتبان خواست فریدون را با شیر آن گاو بپرورد. فرانک پس از ۳ سال، کودک را از دشتبان پس گرفت. او تا پادشاهی فریدون زنده بود و هنگام شنیدن خبر پادشاهی فریدون بذل و بخشش فراوان به درویشان و نیازمندان کرد.

کتاب فرانک دربردارندۀ قطعه‌های شعر نیمایی با موضوع فرانک است که برداشتی آزاد از این داستان شاهنامه محسوب می‌شود. سراسر کتاب نقاشی‌ شده و رنگی است که فضای آن را برای خوانندۀ نوجوان جذاب می‌کند.

خواندن کتاب فرانک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران شعر و نیز کتاب‌های کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فرانک

«(فریدون): و این؟ (فرانک): این اولین چهره است از شیطان، -: و بعد از آن؟ - تماشا کن: لباس شاه بر تن کرد و تاج‌وتخت؟! -: آری تخت جمشید است -: عجب اما... چرا بر تخت جمشید است؟ این را جای دیگر با تو خواهم گفت فرزندم -: در این صحنه هنوز آثاری از ماران به روی شانه‌هایش نیست (فرانک): ببین ابلیس را این دومین بار است می‌آید. (فریدون): لباس آشپز بر تن؟! و می‌گوید: منم من؛ بهترین خوالیگر ایران خورش‌ها را یکایک چیده‌ام در خوان کدامش را پسندد شاه؟ بریان بره یا تیهو؟

...

...

...

چگونه می‌خورد با حرص

شبیه گرگ درنده است –شبیه مار-

کنار سفره شیطان را تماشا کن

چه در سر دارد این جادوگر قهار.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۶۰۰
تومان