دانلود و خرید کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه! مریم اشرفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه! اثر مریم اشرفی

کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه!

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه!

کتاب الکترونیکی اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه! نوشتهٔ مریم اشرفی و افسانه پناهی است و شرکت رسانه ساز دانش آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ فرهنگ شیک‌پوشی و شیک‌پوشی در اسلام است.

درباره اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه

کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه دربارهٔ شیک‌پوشی در اسلام، زیبایی و آراستگی ظاهر از دیدگاه قرآن، رعایت عرف و اعتدال، آراستگی ظاهری در جهات مختلف، نکات کلیدی خوش‌پوشی خانم‌ها و آقایان، نکات کلی هنگام خرید، اصول شیک‌پوشی، انتخاب پوشش در مناسبت‌ها، تأثیر رنگ‌های هارمونیک در شیک‌پوشی، روان‌شناسی رنگ مشکی، زیورآلات و نکاتی در زمینهٔ محافظت و شادابی پوست است. در لغتنامه‌های فارسی شیک‌پوشی، پوشیدن لباس‌های پاکیزه و آراسته معنی شده است. شیک‌پوشی ابتدا نزد مردان اهمیت داشته و با گسترش این فرهنگ زنان نیز از لحاظ شیک‌پوشی جایگاه خاصی در جوامع یافته‌اند. شیک‌پوشی در ایران قدمتی طولانی دارد و از جایگاه مهمی برخوردار است. بسیاری از آموزه‌های دینی نیز بر آراستگی و زیبایی لباس‌ها تأکید دارند که در واقع همان شیک‌پوشی محسوب می‌شود. هرچند باید توجه داشت که بین شیک‌پوشی و ابتذال تفاوتی اساسی وجود دارد. در ایران از دوران مادها گرفته تا هخامنشیان و ساسانیان و سپس دوران اسلام و زمان قاجار، در هر کدام از این دوره‌ها به شیک‌پوشی توجه شده است. مردم بر ضرورت آراستگی آگاه هستند، اما چون سلیقه‌های افراد در زمان‌ها و مکان‌های مختلف متفاوت است، نمی‌توان یک الگوی ثابت برای پوشش ارائه کرد. بر مبنای اعتدال و عرف جامعه باید طوری رفتار کرد که هم آراستگی، نظافت بدن و تزیین لباس‌ها حفظ شود و هم کل درآمد و وقت و انرژی‌ هر فرد صرف تزیین و تجمل و شیک‌پوشی نشود.

برخی از فصل‌های کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه از این قرار هستند

فصل اول: شیک‌پوشی در اسلام

فصل دوم: نکات مشترک و کلیدی خوش‌پوشی خانم‌ها و آقایان

فصل سوم: اصول شیک‌پوشی خانم‌ها

فصل چهارم: اصول شیک‌پوشی آقایان

فصل پنجم: انتخاب مختلف پوشش در مناسبت‌ها

فصل ششم: تأثیر رنگ‌های هارمونیک در شیک‌پوشی

فصل هفتم: چگونه با لباس‌های مشکی شیک‌پوش شویم؟

فصل هشتم: نکاتی در زمینهٔ محافظت و شادابی پوست و مو

خواندن کتاب اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با فرهنگ شیک‌پوشی آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دربارهٔ اصول شیک پوشی و زیبایی برای همه

«نکات مشترک و کلیدی خوش پوشی در خانم‌ها و آقایان 

آیا لباسهایتان بشما اعتماد به نفس میدهد؟ منظورمان این نیست که به طرزی خودنمایانه و پر زرق و برق لباس بپوشید. منظور ما این است که به طریقی لباس بپوشید که با وقار و اعتماد به نفس جلوه کنید. قسمتی از این مسئله به رفتار شما بستگی دارد،اما بخشی دیگر به این بستگی  دارد که لباسهایی بپوشید که مناسب و برازنده شما بوده و به چشم بیاید. مهم این است که تا جایی که می‌توانید سعی کنید عالی به نظر بیایید، حال در هر مکانی که باشید. با رعایت نکات زیر میتوانید به طریقی لباس بپوشید که اعتماد به نفستان را بالا ببرد. خواهید دید که چطور با تغییراتی بسیار جزئی و کوچک، نظر اطرافیان را به کلی نسبت به خودتان عوض خواهید کرد، تا جایی که نظر خودتان نیز در رابطه با خودتان تغییر خواهد کرد. 

نکات کلیدی خوش پوشی خانم‌ها ‌و آقایان 

کارشناسان شیک پوش جهان برای خوب لباس پوشیدن راهکارهایی ارائه داده‌اند که خلاصه آنها را جمع کرده‌ایم و به شرح زیر در اختیار شما گذاشته‌ایم: رنگ‌هایی را که به شما نمی‌‌آید نپوشید: ممکن است شما یک یک ژاکت آبی فوق‌العاده خوشرنگ و عالی بخرید ولی زمانی که آن را مقابل آینه جلوی خودتان می‌گیرید، اصلا به شما نیاید. این از همان لباس‌ هایی است که اصلا نباید به فکر خرید آن باشید، چون بهترین لباس برای شما رنگی دارد که به رنگ پوست، رنگ چشم و حتی رنگ موهایتان بیاید. یادتان باشد که صرفا خوشرنگ بودن لباس کافی نیست که شما آن لباس را برای پوشیدن انتخاب کنید. کفش های را که نمی پوشی نخرید: پیش از آنکه برای خرید کفش بروید دقیقا، تعیین کنید که این کفش را برای چه کاری و چه زمانی قصد دارید استفاده کنید، محل کار، میهمانی، مدرسه، یا دانشگاه؟ اگر این کار را نکنید،‌ کفش های زیادی از جا کفش تان سر در می آورند که اصلا برای پوشیدن مناسب نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان