دانلود و خرید کتاب دانستنی های شهرهای ایران امیر خیرخواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانستنی های شهرهای ایران اثر امیر خیرخواه

کتاب دانستنی های شهرهای ایران

معرفی کتاب دانستنی های شهرهای ایران

کتاب الکترونیکی دانستنی های شهرهای ایران نوشتهٔ امیر خیرخواه از انتشارات همخونه است. این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با شهرهای ایران تدوین شده است.

درباره کتاب دانستنی های شهرهای ایران

دانستنی های شهرهای ایران موجب شناخت بهتر شهرها می‌شود. این کتاب با معرفی کشور ایران شروع شده است. نویسنده دربارهٔ موقعیت جغرافیایی ایران در خاورمیانه، همسایه‌های ایران، وسعت، وضعیت آب‌وهوایی، جمعیت، مشخصات فرهنگی مردم ایران، زبان رسمی مردم و پایتخت ایران توضیح داده و در ادامه به معرفی شهرهای ایران و تاریخ آن‌ها پرداخته است. کتاب حاضر از اقوام مختلف ایران مانند کرد، ترک، بلوچ، بختیاری، لر، گیلک، مازنی، عرب، خراسانی و... نام برده و توضیح داده است که ایرانْ جامعه‌ای با فرهنگ‌های گوناگون است که روابط بین اقوام آن معمولاً دوستانه بوده است. گروه قومی و فرهنگی غالب در ایران، برآمده از فارسی‌زبانان این کشور است. نویسنده با ارائهٔ اطلاعات درمورد مشخصات کلی و موقعیت جغرافیایی، تاریخچه، جمعیت، معرفی محصولات و جاذبه‌های گردشگری همراه با عکس‌های زیبا از جاذبه‌های گردشگری هر شهر، آن‌ها را به‌طور اجمالی معرفی کرده است.

خواندن کتاب دانستنی های شهرهای ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به شناخت بهتر شهرها، موقعیت جغرافیایی، تاریخچه و جاذبه‌های گردشگری شهرهای ایران هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانستنی های شهرهای ایران

«خراسان در دوران‌های مختلف تاریخی بخش مهمی از سرزمین ایران بوده است. اما ماجرای شهر مشهد کمی متفاوت است. پس از شهادت و دفن امام رضا (ع) در محلی از توابع توس، هسته‌‌ی اصلی شهر مشهد شکل گرفت. نام این شهر که به معنی محل شهادت است، نیز سابقه ‌ی تشکیل آن را نشان می‌دهد. از حدود قرن نهم هجری آرام آرام توس قدیم از مرکز توجه‌ها خارج شد و مشهد توسعه و گسترش یافت. مشهد در زمان سلطنت نادر شاه افشار برای مدتی پایتخت ایران نیز بوده است. خراسان رضوی از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق با افغانستان و از غرب و شمال غربی با استان‌های خراسان شمالی و سمنان همسایه است.این استان از جنوب به خراسان جنوبی می‌رسد. مشهد مرکز استان خراسان رضوی و دومین کلان شهر ایران است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ مشهد با بیش از سه میلیون نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران است. از سوغات های معروف شهر می‌توان به زعفران، تسبیح، مهر، زیره و خشکبار اشاره کرد، صنایع دستی مشهد قالیبافی، شَعربافی، نمدمالی، پوستین‌دوزی، سنگ تراشی، حصیربافی، فرآورده‌های روی چرم و چوب هستند. زبان مردم مشهد فارسی با گویش زیبای مشهدی است. پایتخت معنوی ایران، علاوه بر حرم مطهر امام رضا جاذبه‌های دیگری چون آرامگاه فردوسی، مسجد گوهرشاد، پارک کوهسنگی، موزه‌های آستان قدس رضوی و آرامگاه نادر نیز دارد، که آن را از مناطق نمونه‌ی گردشگری کشور کرده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۵۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان