دانلود و خرید کتاب فوت و فن های تربیت کودک امروزی هاجر سجاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فوت و فن های تربیت کودک امروزی اثر هاجر سجاد

کتاب فوت و فن های تربیت کودک امروزی

نویسنده:هاجر سجاد
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فوت و فن های تربیت کودک امروزی

کتاب الکترونیکی فوت و فن های فرزند پروری امروزی نوشتهٔ هاجر سجاد از انتشارات کلید آموزش است. این کتاب دربارهٔ سبک‌های فرزند‌پروری و ارتباط والدین با فرزندان است.

درباره فوت و فن های فرزند پروری امروزی

کتاب فوت و فن های فرزند پروری امروزی روش‌های فرزندپروری مؤثر برای بهبود روابط، پیشگیری از مسائل و حل مسائل با ارائهٔ راه‌حل‌های کاربردی و با تکیه بر نظریه‌های اصول رفتاری، تعیین باید و نبایدها، ارائهٔ انواع آموزش‌ها و ترفندها، روش‌های شناخت بهتر دنیای کودکان و چگونگی ارتباط و پیوند بهتر با فرزندان را ارائه کرده است. باتوجه‌به اهمیت و تأثیر دوران کودکی بر شکل‌گیری شخصیت اصلی کودک و موفقیت او در آینده، امروزه تربیت فرزندان با الگوهای قدیم و روش‌های آزمون و خطا میسر نمی‌شود. کودکان درعین‌حال که از لحاظ رشدی شبیه به هم هستند، دارای استعداد، علایق، توانمندی‌ها و ضعف‌های متفاوتی هستند؛ پس در مسیر فرزندپروری باید به سلامت روانی فرزندان اهمیت زیادی داده شود. در دنیای امروز، فرزندپروری از این جهت امر مهمی محسوب می‌شود که فرزند هر خانواده در آینده جزو افراد جامعه‌ای خواهد شد که در آن با فرزندان خانواده‌های دیگر، هم‌کلاسی، هم‌بازی، هم‌کار، هم‌سر و آینده‌ساز جامعه خواهد شد. هستهٔ اصلی فرزند‌پروری مربوط به پیوند و دلبستگی است که از بچگی بین والد و فرزند شکل گرفته است. این کتاب به چگونگی ارتباط عمیق والدین با فرزندان، پیوند بهتر و مؤثرتر با آنان و مدیریت کشمکش بین والدین و فرزندان در مسائل روزمره آنان مثل حمام‌کردن، انجام تکالیف، تماشای تلویزیون و... پرداخته است.

خواندن کتاب فوت و فن های فرزند پروری امروزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به والدین برای آشنایی آنان با سبک‌های فرزند‌پروری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فوت و فن های فرزند پروری امروزی

«سبک فرزند‌پروری مقتدرانه 

در این سبک فرزند‌پروری،‌ میزان انتظارات والدین از کودک متعادل است. انتظارات مشخص و متناسب با سن کودک است. پاسخگویی به نیازهای کودک در حد تعادل است؛ یعنی نیازها تأمین می‌شود (نیاز به خوراک، پوشاک و مسکن، محبت، امنیت)، خواسته‌ها با تأمل و توافق برآورده می‌شود (درخواست عروسک جدید، درخواست خودکار فانتزی، درخواست ماشین شارژی، درخواست رفتن به رستوران). والدین به درخواست‌های کودک گوش می‌دهند و با هم دربارهٔ انجام دادن یا انجام ندادن آن صحبت می‌کنند. در خانه قانون و قرار و حد و مرز وجود دارد (قانون بازی با دوستان، قانون برای درس، قرار برای بازی کامپیوتری، قرار برای میزان پول توجیبی و محدودهٔ خرج‌کردن آن، محدودهٔ زمانی و مکانی برای بیرون رفتن). رفتارهای مطلوب تحسین و تشویق به همراه دارد. تعامل کلامی و عاطفی بین والدین و فرزندان برقرار می‌شود. رفتارهای نامطلوب را بیان می‌کنند و برای جبران آن‌ها توافق صورت می‌گیرد. مسئولیت‌هایی در حد توان بچه‌ها با هدف مهارت افزایی به آن‌ها محول می‌شود. کنترل و صمیمیت، هر دو در حد متعادل وجود دارد و والدین حضور با کیفیت دارند. فرزندان مهارت همدلی، حل مسئله، تصمیم‌گیری، حق انتخاب و گفت و گو دارند. شادند و توان برآورده کردن نیازهای خود را دارند؛ زیرا به آن‌ها مسئولیت داده شده است. به دلیل اینکه همه چیز سریع در اختیارشان گذاشته نشده است، می‌توانند صبر کنند. در برابر مسائل تاب می‌آورند و حل مسئله می‌کنند. انتظارات شان در حد خود و خانواده است. عزت نفس و اعتماد به نفس خوبی دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان