دانلود و خرید کتاب حماسه های مهدوی عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه های مهدوی اثر عبدالحسین فخاری

کتاب حماسه های مهدوی

انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حماسه های مهدوی

کتاب حماسه‌های مهدوی به‌قلم عبدالحسین فخاری را انتشارات گوی منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای است از ۴۰ شعر آئینی به همراه شرح و تفسیر آن‌ها

درباره کتاب حماسه‌های مهدوی

شعر مذهبی و آئینی یکی از گونه‌های شعری است که جلوه‌گاه عشق و ارادت سرایندهٔ آن به پیامبر و اهل‌بیت ایشان سلام‌الله‌علیهم است و می‌تواند به بهترین شکل شور و عواطف خوانندگان را نیز برانگیزد. کتاب حماسه‌های مهدوی مجموعه‌ای است از چهل شعر با محوریت انتظار و مهدویت. گردآورنده کوشیده است تا ضمن ارائهٔ این اشعار به شرح و واکاوی مفاهیم و ارتباط آن‌ها با مفهوم مهدویت بپردازد.

خواندن کتاب حماسه‌های مهدوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی به‌ویژه اشعار آئینی و مذهبی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب حماسه‌های مهدوی

«در میان مرثیه‌ها، مرثیه‌ محتشم‌ کاشانی‌ از نظر ویژگی‌هاي حماسی‌ نظیر ندارد. او تمامی‌ تکوین‌ و زمین‌ و زمان را با هنرمندي از این‌ ماتم‌ به‌ شورش و رستخیز کشانده است‌:

باز این‌ چه‌ شورش است‌ که‌ در خلق‌ عالم‌ است‌؟/ باز این‌ چه‌ نوحه‌ و چه‌ عزا و چه‌ ماتم‌ است‌؟/ باز این‌ چه‌ رستخیز عظیم‌ است‌ کز زمین‌/ بی‌ نفخ‌ صور خاسته‌ تا عرش اعظم‌ است‌؟/ این‌ صبــــــــح‌ تیره باز دمید از کجا کز او/ کار جهان و خلق‌ جهان جمله‌ درهم‌ است‌؟/ گویا طلـــــــــــــــوع می‌کند از مغرب آفتاب/ کآشــــــــــوب در تمامی‌ ذرات عالم‌ است‌/ گر خوانمــــــــش‌ قیامت‌ دنیا بعید نیست‌/ این‌ رســـتخیز عام که‌ نامش‌ محرم است‌/ کاش آن زمان ســـرادق گردون نگون شدي/ وین‌ خرگه‌ بلند ســــــــــتون بی‌ستون شدي/ کاش آن زمان درآمـــدی از کــــوه تا به‌ کــــــوه/ سیل‌ ســــــیه‌ که‌ روی زمین‌ قیرگون شدی/ کاش آن زمان ز آه جـــــهان سوز اهل‌ بیت‌/ یک‌ شعله‌ برق خرمن‌ گردون دون شدی /کاش آن زمان که‌ این‌ حرکت‌ کرد آسمان/ سیمابوار گوی زمین‌ بی‌سـکون شدی/ کاش آن زمان که‌ پیکر او شد درون خاك/ جان جهانیان همه‌ از تن‌ برون شدی/ کاش آن زمان که‌ کشتی‌ آل نبی‌ شکست‌/ عالم‌ تمام غرقــــــه‌ دریای خون شدی/ آل نبی‌ چو دســــــت‌ تظلـــــــــم‌ برآورند/ ارکان عـــــرش را به‌ تلاطــــــــــم‌ درآورند

حماسه‌ کربلا و عاشوراي حسینی‌ با حماسه‌ ظهور موعود، پیوندي ناگسستنی‌ دارد زیرا هم‌ منتقم‌ آن خونهاي پاك، فرزند سیدالشهداء حضرت مهدي است‌ و هم‌ تحقق‌ بخش‌ آرمانهاي آنان. این‌ است‌ که‌ حماسه‌ مهدوي از حماسه‌ حسینی‌ رنگ‌ می‌پذیرد و حماسه‌سرایان، مکرر این‌ دو حماسه‌ را پیوند زده‌اند. خود حضرت مهدي نیز در زیارت ناحیه‌ مقدسه‌، این‌ حماسه‌ را جاودانی‌ کرده است‌:

دوباره ناحـــــیه‌ می‌خوانم‌ از زیارت‌ها/ صداي گریه‌ می‌آید میان این‌ خط‌ها/ کسی‌ گریسته‌ در این‌ خطوط، می‌دانم‌/ که‌ بغض‌ کرده در آن صامت‌ و مصوت‌ها/ کسی‌ که‌ بیشتر از هر کسی‌ گریسته‌ است‌/ ســــــــــیاه‌پوش‌تر از تکیه‌ها و هیئت‌ها/ کسی‌ که‌ بیشتر از هر کســــــــی‌ محرم را/ نفس‌ کشیده و بوییده است‌ مدت‌ها»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان