دانلود و خرید کتاب رنزو پیانو کلادیو آبادو ترجمه محسن دولتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رنزو پیانو اثر کلادیو آبادو

کتاب رنزو پیانو

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رنزو پیانو

کتاب «رنزو پیانو» نوشتۀ کلادیو آبادو و ترجمۀ محسن دولتی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب مصاحبه با رنزو پیانو دربارۀ مسئولیت‌های یک معمار است.

درباره کتاب رنزو پیانو

کتاب رنزو پیانو نگرش معمار در سطح حرفه‌ای، چگونگی رویارویی با چالش‌ها و مشکلات و همچنین نقش معمار را به‌عنوان یک شخصیت حرفه‌ای تبیین می‌کند. معماران کشور ایتالیا وارثان یکی از بااعتبارترین میراث‌های متمدن در قرن‌های گذشته بودند. امروز هم معماران قوی بسیاری در هنر و معماری مانند آلدو روسی، فوکساس به دنیا معرفی شده‌اند. کشور ایتالیا ارزش و احترام زیادی برای گذشتۀ معماری خود قائل است. مردم عقیده دارند که باید راه گذشتگان خود را ادامه دهند، آثار جدیدی عرضه کنند و میراث هنر و معماری زمان حال را بیشتر کنند بنابراین توانستند تعامل درست و خوبی با بافت‌های شهری به‌جای‌مانده از گذشته داشته باشند. همین مسیر را رنزو پیانو به‌خوبی تشریح کرده است.

کتاب رنزو پیانو نتیجۀ تلاش‌های چندین‌سالهٔ ۲ روزنامه‌نگار ایتالیایی و گفتگو با آقای پیانو در یک بازۀ زمانی طولانی است؛ شخصیتی که نمایندۀ یکی از تمدن‌های غنی و صاحب میراثی با ارزش‌های هنری و معماری در ایتالیا است. ازآنجایی‌که امروز معماری مدرن معاصر ایران در قیاس با گذشته ضعف‌هایی دارد. محسن دولتی با ترجمۀ این کتاب ارزشمند و تبیین وظایف و مسئولیت‌های معمار در آگاهی‌بخشی به معماران جوان کمک شایانی کرده است.

فهرست مطالب کتاب رنزو پیانو عبارت است از: «مصاحبۀ انزو سیچلیانو»، «Punto Di Nave»، «معماری و هنر»، «استادان معماری»، «فرهنگ‌ها و تفاوت‌ها»، «برلین و سارایوو»، «شهر»، «موزۀ میلی جاکا»، «به‌خاطرآوردن کالونیو»، «مسئولیت‌های یک معمار»، «برلین یک شهر خالی»، «تالار کنفرانس رم»، «صدای محل»، «هیچ‌وقت به حرفۀ خود خیانت نکنید»، «Malinteso Sulla Mod Ernita»، «محل جدید روزنامه آفتاب و بیست و چهار ساعت»، «محل یک سایت»، «تپه‌های ارزلی» و «پروژه لئوناردو».

خواندن کتاب رنزو پیانو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان معماری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رنزو پیانو

«سیچلیانو: نمی‌خواهم از تو بپرسم که آیا نابغه هستی یا نه؟ ولی در عوض پرسش کلی این است که یک معمار چه کسی است؟

پیانو: پرسش بسیار سختی است، حرفه‌ای بسیار عجیب است که در آن هنر و علم با هم آمیخته می‌شوند تا چه بگویند؟ اگر وارد جزئیات نشویم، توضیح‌دادن آن سخت است. با شروع یک پروژه پی می‌بریم که علاوه بر هنر و علوم، المان‌های بسیاری برای ساختن آن‌ها کمک می‌کنند و در آخر معماری به معنای ساختن، اداره‌کردن و انتخاب درست مصالح است. اگر این‌چنین است می‌توان گفت که معماری بین همۀ هنرها چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی تواناست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۹۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۲۰
تومان