دانلود و خرید کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها گری نورتفیلد ترجمه پژمان واسعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها اثر گری نورتفیلد

کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها

معرفی کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها

کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها (جلد اول) نوشتهٔ گری نورتفیلد و ترجمهٔ پژمان واسعی است و انتشارات میچکا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها

زندگی در دشت‌های خاکی و پر بوته‌ٔ آفریقا برای جولیوس، چندان لذت‌بخش نبود. یعنی این‌طوری نبود که تمام روز با خیال راحت علف بخورد و گردش کند. چیزی که خیلی از آن بدش می‌آمد این بود که هر چهارشنبه مامانش او و برادر موذی‌اش (بروتوس) را به دریاچه می‌برد. جولیوس از دریاچه بیزار بود چون نه‌تنها آب بوی گند می‌داد، همه‌ٔ حیواناتی هم که آنجا بودند بوی گند می‌دادند. همه‌شان هم حوصله سر بر و لوس بودند.

بگذریم که هر طرف می‌رفت می‌ترسید جانوری او را بخورد. اما در عوض برادر جولیوس عاشق دریاچه بود. هیچ‌چیزی هم به‌اندازه جولیوس قمپزی‌ عصبانی‌اش نمی‌کرد. اما همه‌‌ٔ ماجرا این نبود. آن‌ها مجبور بودند همان آب بوگندو را بنوشند. البته سعی می‌کرد با خیال‌پردازی آب کثیف را در ذهنش تمیز و خوردنی تصور کند ولی شدنی نبود. اما ماجرای رومی‌ها و دسته‌ٔ گلادیاتورها چیست؟

این داستان را باید اولین بخش از مجموعه‌ٔ جولیوس گورخر دانست. گورخری که توسط رومیان دزدیده می‌شود تا در میدان معروف روم باستان در نبردها شرکت کند. ماجراهایی که برای جولیوس گورخر پیش می‌آید به ظاهر خنده‌دار و شوخی است و خواننده را کلی می‌خنداند، اما برای جولیوس سخت و دردناک است.

گویی جولیوس گورخر و دیگران تنها راه دوام آوردن در آن موقعیت را استفاده از طنز و شوخی می‌دادند. طنزهای خوبی هم در مجموعه است با بررسی طنز در این مجموعه ۳ نکته‌ٔ اساسی به چشم می‌خورد؛

طنز موقعیت: تصور کنید کسی را به بدترین جای ممکن روی زمین می‌برند اما او خیال می‌کند قرار است به‌جایی خوب برده شودبه همین دلیل آن‌قدر درراه خنگ بازی درمی‌اورد و خیال‌بافی یا خیال‌پردازی می‌کند که تعجب اطرافیانش را جلب می‌کند. جولیوس گورخر در شروع این‌گونه است.

طنز شخصیت: شخصیت‌های این کتاب همگی دارای جنبه‌هایی از طنز هستند. کمتر شخصیتی وجود دارد که وقتی سراغش می‌روید با دیدن و خواندن ماجراهایش لبخندی بر لبتان ننشیند. هرچند ممکن است آن شخصیت خیلی هم جدی باشد.

تصاویر مبتنی بر طنز: این مجموعه رمان را باید رمان‌هایی گرافیکی دانست چون بخش‌هایی از داستان از طریق تصاویر روایت می‌شوند. در خیلی از موقعیت‌ها بار طنز را همین تصاویر به دوش می‌کشند. امکان ندارد به چهره یک شخصیت نگاه کنی و نخندی… .

خواندن کتاب جولیوس گورخر؛ درگیری با رومی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان و نوجوانان خواندنی و جذاب است.

نظرات کاربران

کاربر 7939627
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

خیلی کتاب‌ خوب و سرگرم کننده ای است همچنین جلد های دیگه اش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۵۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان