دانلود و خرید کتاب پازل شخصیت حمیدرضا خادم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پازل شخصیت اثر حمیدرضا خادم

کتاب پازل شخصیت

ویراستار:زهره چگنی
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پازل شخصیت

کتاب «پازل شخصیت» نوشتۀ حمیدرضا خادم و ویراستۀ زهره چگنی است و انتشارات اردوی سوره آن را منتشر کرده است. کتاب پازل شخصیت ۲ نظریۀ بقراط و MBTI را معرفی می‌کند.

درباره کتاب پازل شخصیت

خودشناسی تکلیف انسان را با خودش مشخص می‌کند، می‌فهمد کیست و از زندگی چه می‌خواهد، علاقه‌مندی‌ها و بی‌علاقگی‌هایش نسبت به چه چیزهایی است و سازگاری و ناسازگاری‌هایش در روابط، فعالیت‌ها و زمینه‌های مختلف به چه صوت است. تمام این موارد می‌تواند در چالش‌های مهم زندگی مثل تحصیل، پیداکردن شغل، ازدواج، روابط فردی و عاطفی کمک‌کننده و راهنما باشد.

جلد اول کتاب پازل شخصیت به معرفی و بررسی ۲ نظریۀ بقراط و MBTI پرداخته است. نظریۀ بقراط یکی از قدیمی‌ترین نظریه‌ها در مورد رفتار و صفات انسان است. بقراط با استفاده از رویکرد خلق‌وخوی، رفتارهای انسان را تشریح کرده است. او به ۴ عنصر خاک، آب، هوا و آتش و همچنین ۴ خاصیت این عناصر یعنی، گرمی، سردی، تر و خشکی اعتقاد داشت. بقراط معتقد بود که ۴ مایع اصلی بدن که آن‌ها را خلط نامیده است، می‌توانند بر مزاج انسان اثر بگذارند و موجب تغییر رفتار در شخصیت شوند. به نظر بقراط ۴ عنصر در بدن تبدیل به اخلاط چهارگانه یعنی خون، بلغم، صفرا و سودا می‌شود. بر همین اساس بقراط انسان‌ها را به دسته‌های دموی، بلغمی، سوداوی و صفراوی تقسیم کرد.

MBTI یا تست ارزیابی شخصیت که مدل تیپ‌شناسی کارل گوستاو یونگ را توسعه داده است، مشخص می‌کند که فرد چه خصوصیت‌هایی دارد و در شرایط مختلف چگونه تصمیم می‌گیرد. این تست به افراد کمک می‌کند تا از بخش‌های پنهان و ناشناختۀ شخصیت خودشان آگاهی پیدا کنند. آن‌ها با استفاده از این تست می‌توانند علت تفاوت عملکرد و رفتار انسان‌ها را درک کنند، با افراد متفاوت ارتباط مناسب برقرار کنند و از علایق افراد و آنچه که بدشان می‌آید مطلع شوند بنابراین روش مناسبی برای انتخاب آگاهانۀ شغل، رشتۀ تحصیلی و شریک عاطفی به‌حساب می‌آید.

بخش اول کتاب پازل شخصیت مربوط به معرفی MBTI است و ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف را هرکدام جداگانه به تفصیل توضیح می‌دهد و تفاوت تیپ‌ها با یکدیگر را شرح می‌دهد. بخش دوم کتاب دربارۀ نظریۀ تیپ شخصیتی بقراط است. کتاب پازل شخصیت جلد دیگری هم دارد که در آن نظریه‌های انیاگرام و هارتمن مفصل بررسی و تشریح خواهد شد. 

خواندن کتاب پازل شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان تئوری‌ها و نظریه‌های مربوط به خودشناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۵٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان