دانلود و خرید کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی سیدحامد گوداسیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی اثر سیدحامد گوداسیایی

کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی

معرفی کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی

کتاب «گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی» نوشتۀ سیدحامد گوداسیایی و سیدحمید گوداسیایی است و انتشارات خاتم توس آن را منتشر کرده است. این کتاب ۲۳ گیاه دارویی و روش مصرف آن برای درمان بیماری‌های عصبی را معرفی می‌کند.

درباره کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی

گیاهان دارویی فواید و کاربردهای زیادی در صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، آرایشی و بهداشتی و همچنین درمان دارند. از دوران بسیار قدیم شاید حدود هزار سال پیش انسان از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کرد. امروزه هم طب سنتی چه در ایران و چه در جهان طرف‌داران زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد به دلیل نداشتن عوارض جانبی یا عوارض کم‌تر آن‌ها نسبت به داروهای شیمیایی از خواص این نوع گیاهان استفاده می‌کنند و تقاضا روبه‌افزایش است.

سید حامد گوداسیایی و سید حمید گوداسیایی در کتاب گیاهان مؤثر در درمان مشکلات عصبی و روحی به طور اختصاصی به معرفی گیاهانی پرداخته‌اند که بیماری‌های عصبی و روحی را درمان می‌کنند. آن‌ها در این کتاب نخست ۲۳ نوع گیاه دارویی را به طور مفصل معرفی کرده و سپس مواد اولیه و طرز تهیه را به مخاطبان آموزش می‌دهند. گیاهانی که در کتاب گیاهان مؤثر در درمان مشکلات عصبی و روحی معرفی شده‌اند عبارت‌اند از: گاوزبان، جو دو سر، مریم‌گلی، جینکو، اسطوخودوس، سنبل‌الطیب، بادام، زعفران، برگ‌بو، شاه‌پسند، رزماری، بادرنجبویه، نارنج، دارچین، ریحان، زوفا، گل محمدی، رازک، زنجفیل، جین سنگ، نعناع، پامچال و کرفس.

خواندن کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به طب سنتی و کسانی که می خواهند دستور طرز تهیۀ برخی از دمنوش‌های مفید را داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گیاهان موثر در درمان مشکلات عصبی و روحی

«گیاهی علفی و یک‌ساله، به ارتفاع ۱۵ تا ۷۰ سانتیمتر، دارايی ساقۀ منشعب و پوشیده از تارهای خشن، برگ‌های این گیاه نسبتاً بزرگ و چین‌خورده به رنگ سبز تیره، تخم‌مرغی شکل و نوک‌تیزند که به طور متناوب بر روی ساقۀ گیاه قرار دارند. تمام سطح گیاه پوشیده از کرک‌های سفید و منشعب است. گل‌های این گیاه در انتهای ساقه قرار دارد و به رنگ روشن و ستاره شکل و میوۀ آن به شکل چهار فندق کوچک است. این گیاه بومی کشورهای اروپایی است، اما در برخی نقاط ایران نیز در سطح محدود کاشته می‌شود. این گیاه در فرانسه شکوفۀ آبی تندرستی نامیده می‌شود، زیرا گل‌های آن به رنگ آبی است و داروی خوبی است برای دهقانان که معمولاً نیاز به تنفس بیشتر در هنگام کارکردن دارند. اندام دارویی گاوزبان گل و برگ آن است که محرک غدۀ فوق‌کلیه، ضداضطراب و افسردگی و آرام‌بخش می‌باشد. هم چنین عصاره گل‌گاوزبان دارویی مؤثر و بی‌خطر برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری است. استفادۀ طولانی‌مدت از این گیاه باعث آسیب کبدی می‌شود. آنچه در بازار گیاهان دارویی به نام گل‌گاوزبان عرضه می‌شود، گیاهان دیگری به جز گاوزبان فوق است که از جمله می‌توان به Echium amoenum اشاره کرد.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۰۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان