دانلود و خرید کتاب خلاقیت و تفکر عباس میکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت و تفکر اثر عباس میکانی

کتاب خلاقیت و تفکر

معرفی کتاب خلاقیت و تفکر

کتاب خلاقیت و تفکر نوشتهٔ عباس میکانی است. انتشارات آوای نور این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان تیزهوش و خلاق.

درباره کتاب خلاقیت و تفکر

کتاب خلاقیت و تفکر که درمورد روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان تیزهوش و خلاق سخن گفته، چهار فصل دارد؛ «تفکر» و «خلاقیت و حل مسئله» و «هوش و تیزهوشی» و «عقل و خرد و هوش». این اثر که برای مربیان، معلمان و اولیا و دانشجویان رشتهٔ روان‌شناسی و مراکز تربیت‌معلم نوشته شده، می‌خواهد به این افراد در راهِ ساختن انسان‌هایی متفکر، خلاق، اندیشمند و خردمند یاری برساند. نویسندهٔ این کتاب، نزدیک به ۳۰ سال تدریس روان‌شناسی و به‌ویژه روان‌شناسی کودکان تیزهوش و خلاق و روان‌شناسی تربیتی و رشد را در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بر عهده داشته است. با عباس میکانی همراه شوید.

خواندن کتاب خلاقیت و تفکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان تیزهوش و خلاق و نیز به مربیان، معلمان، اولیا و دانشجویان رشتهٔ روان‌شناسی و مراکز تربیت‌معلم پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب خلاقیت و تفکر

«کلمه عقل از نظر لغوی به معنای خرد است همچنین دانستن، فهمیدن، درک کردن و به تعبیری خیر و شر و صلاح، صواب را از غیر آن جدا کردن است در فرهنگ لغات از کلمه عقل به تعابیری که ذکر شد آمده است. بنابراین می توان از کلمه خرد به جای عقل استفاده کرد. در زبان انگلیسی معادل کلمه خرد یا عقل. Wisdom است بنابراین خرد و عقل را نمی توان به جای هوش به کار برد در زبان انگلیسی نیز در مقابل کلمه هوش Inteligenc قرار دارد. مرحوم استاد مطهری در کتاب شناخت و جهان بینی خود هنگامیکه از انواع معرفت صحبت می کنند منابع آن را سه تا می داند.

آنجا که منبع معرفت عقل می باشد ابزار رسیدن به معرفت توسط این منبع استدلال است شاید بتوان گفت تفکر است که نوعی از آن تفکر استدلالی است پس عقل به عنوان منبع شناخت و معرفت می باشد و تفکر ابزار عقل است. حال تفکر خود انواع دارد که تفکر قیاسی، تفکر استقرائی و تمثیلی می تواند نمونه ای از آن باشد. بنابراین می توان گفت افرادی که به کمک منبع عقل و ابزار تفکر به دریافت معرفت نائل می شوند افرادی خردمند هستند. زیرا عقل هست که سره را از ناسره باز می شناسد. در قرآن کریم کلمه قلب می تواند معادل عقل باشد زیرا در سورهٔ بقره قرآن می فرماید که فیهم قلوبٌ «لا یفقهون بها» یعنی دارای قلبی هستند ولی نمی فهمند کلمهٔ تفقه معنی فهمیدن و درک کردن است کلمه فؤاد نیز می‌تواند به معنی قلب باشد و این قلب غیر از آن غدهٔ صنوبری شکل درون قفسه سینه است که مسئوول پمپاژ خون تصفیه شدن به نقاط بدن است.

آنچه از نظر اینجانب استنباط می شود این است که امکان دارد که منبع دانستن و فهمیدن در وجود انسان باشد ولی انسان از آن استفاده نکند همین که دیدیم در بسیاری قلب وجود دارند ولی درک نمی کنند بسیار محتمل است که انسان از نعمتهائی برخوردار باشد ولی از آن استفاده نکند و یا حتی ممکن است که از آن غلط و نابجا و ناصحیح استفاده کنند. و این نیز نکته مهمی است. شاید کلمه شکر نیز که در قرآن آمده بدین معنی باشد که از هر چیزی که خلق شده و قطعاً برای هدفی خلق شده است از آن برای همان منظور استفاده شود و شکرگزاری نیز همین معنی را دارد (پس فرد شکرگزار کسی است که نعمتهای داده شده به او به همان منظور استفاده می کند و کفران نعمت عکس این است اگر کسی از عقل نیز استفاده نکند و یا از این منبع بهره نگیرد نا سپاسی کرده و نعمتی را معطل گذاشته است. برای بکارگیری این منبع ابزار لازم را باید به کار بیندازد و آن تفکر است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان