دانلود و خرید کتاب شلوغ ترین روز باغ وحش آلن راسبریجر ترجمه فرمهر منجزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شلوغ ترین روز باغ وحش اثر آلن راسبریجر

کتاب شلوغ ترین روز باغ وحش

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شلوغ ترین روز باغ وحش

کتاب شلوغ‌ترین روز باغ وحش نوشتۀ آلن راسبریجر با ترجمۀ فرمهر منجزی و ویرایش محدثه گودرزنیا در انتشارات میچکا به چاپ رسیده است. این کتاب، در دسته‌بندی داستان‌های کودک قرار دارد و مناسب برای ردۀ سنی ۸ تا ۱۰ سال است. با تصمیم آقای پیکلز، مدیر باغ وحش میلتون میدو، تمام مسئولان نگهداری حیوانات به‌مدت یک روز جایشان را عوض می‌کنند؛ اما این جابه‌جایی، باغ وحش و حتی شهر را به هم می‌ریزد.

درباره کتاب شلوغ ترین روز باغ وحش

داستان شلوغ‌ترین روز باغ وحش از یک تصمیم ناگهانی آغاز می‌شود. این داستان در باغ وحش میلتون میدو می‌گذرد، جایی که آقای راجا مسئول نگهداری کرگدن حوصله‌اش از کارش سر رفته است. او ۸ سال به این کار اشتغال داشت و حالا احساس می‌کرد به تغییری نیاز دارد. البته نه یک تغییر همیشگی؛ چون کرگدنش را دوست داشت و قصد نداشت رهایش کند. او بعضی موقع‌ها فکر می‌کرد که وقت گذراندن با حیوانات دیگر چگونه است. شاید دوست داشت فقط یک روز با حیوان دیگری سر کند. برای همین سراغ آقای پیکلز، مدیر باغش وحش رفت و از او خواست اجازه دهد که یک روز جایش را عوض کند. آقای پیکلز هم خیلی زود قبول کرد؛ چون فقط آقای راجا نبود که این درخواست را کرده بود، بقیه هم‌ چنین درخواستی داده بودند. آقای پیکلز گفت همگی جایتان را عوض کنید ما دوست نداریم مسئولان نگهداری از حیوانات حوصله‌شان سر برود. بی‌خبر از اینکه چه بی‌نظمی بزرگی در انتظارشان است.

این بود که آقای راجا جای دوشیزه اینگلبی را گرفت که مسئول نگهداری از حشرات بود و دوشیزه اینگلبی هم رفت به‌جای آقای راجا به کرگدن خدمت کند. خانم بروک مسئول نگهداری از خرس قطبی جای آقای چیزل را گرفت که مسئول نگهداری از شامپانزه‌ها بود. در آن روز هیچ‌کس سر جای خودش نبود و دردسرها هم از همین‌جا شروع شد. آقای راجا بلد نبود درست مراقب حشرات باشد و با برخورد به یکی از محفظه‌های نگهداری حشره آن را به زمین انداخت و شکست. حشرات به بیرون آمدند. دوشیزه اینگلبی هم که با خودش یک سوسک به محل نگهداری کرگدن برده بود، باعث شد کرگدن با سرعت ۷۰ کیلومتر از محل نگهداری‌اش فرار کند. البته داستان شلوغ‌ترین روز باغ وحش به اینجا ختم نشد و اتفاق‌های بزرگ‌تری افتاد، طوری که به بیرون باغ وحش کشیده شد و شهر را هم درگیر کرد. برای دانستن ادامۀ ماجرا بهتر است کتاب را بخوانید. 

موضوع اصلی داستان شلوغ‌ترین روز باغ وحش، اهمیت نظم و تخصص است. در این داستان برای یک روز انسان‌ها در جاهایی قرار می‌گیرند که تجربه‌اش را ندارند و نمی‌دانند با حیوانات که برای یک روز در اختیارشان قرار گرفته‌ است، چه بکنند. درست است که همۀ آن‌ها در باغ‌ وحش کار می‌کنند و بقیۀ حیوانات را از نزدیک دیده‌اند و کم‌وبیش با آن‌ها آشنایی دارند؛ اما به این معنی نیست که بتوانند از آن‌ها نگهداری کنند.

خواندن کتاب شلوغ‌ ترین روز باغ‌ وحش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کودک پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان