دانلود و خرید کتاب درس های کارگردانی در گفتگو با برگمان رافائل شارگل ترجمه سیدعلی امامزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس های کارگردانی در گفتگو با برگمان اثر رافائل شارگل

کتاب درس های کارگردانی در گفتگو با برگمان

انتشارات:انتشارات هونر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درس های کارگردانی در گفتگو با برگمان

کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان نوشتۀ رافائل شارگل با ترجمۀ سید علی امامزاده و ویرایش سمیرا نصر اصفهانی در انتشارات هونر به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای اینگمار برگمان، کارگردان شاخص سینمای مدرن و روشنفکری با مصاحبه‌گران مختلف است که در طول ۲۳ گردآوری شده‌اند و ۴۵ سال از زندگی هنری و سینمایی او را پوشش می‌دهند.

درباره کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان

وقتی صحبت از سینمای مدرن و روشنفکری می‌شود نام اینگمار برگمان، کارگردان برجستۀ آن به ذهن می‌آید، او که بهترین جایزه‌های سینمایی جهان را از آن خود کرده است. برگمان یکی از ایده‌پردازان بدیع در کار خود بود و بیش از ۵۵ فیلم ساخت، گرچه باید گفت زندگی شخصی متفاوتی داشت. او یکی از بزرگان فیلم‌سازی در جهان است، گرچه نام او یادآور تصاویر تاریک، افسردگی و ناامیدی است. تمام فیلم‌های برگمان دارای مضامین اخلاقی، ایمان و میرایی هستند. او که خود کودکی سختی گذراند و در دستان پدر و مادری سرد و خشن پرورش یافت آن را برای روح شکننده و کودک خود بیش از اندازه سخت‌گیرانه و وحشت‌زا می‌دانست. در کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان، ایده‌ها و نظرات این فیلم‌ساز شاخص معرفی می‌شوند.

در این کتاب، خواننده برگمان را به‌عنوان کنشگری اجتماعی می‌بیند که مشغول مصاحبه با مصاحبه‌گران مختلف است. رافائل شارگل، گردآورندۀ کتاب تلاش کرده است حالات و رویکردهای چندگانۀ برگمان را بررسی کند. او بر نظریه‌های شخصی و هنری او تمرکز کرده است، نظریه‌هایی که برخی از آن‌ها طی سالیان تغییر کردند و برخی بدون تغییر بر جای ماندند. این نوشته‌ها در طول ۲۳ سال گردآوری شده‌اند. هرکدام از این مصاحبه‌گران یا منتقدان دیدگاه‌های متفاوتی را دربارۀ برگمان بیان کرده‌اند: از شخصیت پرخاشگر گرفته تا فردی معمولی تا فردی مرموز. این موضوع نشان می‌دهد داوری دربارۀ برگمان در یک یا چند جلسه آشنایی غیرممکن بوده است. آنچه بر این موضوع می‌افزاید بیانیه‌های خود برگمان دربارۀ فیلم‌های مختلف است که هرکدام به نسبت آن یکی متفاوت هستند. 

در طول کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان، برگمان مدام از اشتیاقش به خلق اثر هنری می‌گوید. کتاب تقریباً ۴۵ سال از ۶۵ سال فعالیت سینمایی او را در بر می‌گیرد؛ از عقاید و کشمکش‌های ذهنی او از ۱۹۵۷ یعنی یک سال بعد از موفقیت فیلم مهر هفتم تا ۲۰۰۲ یعنی زمان آماده‌سازی فیلم ساراباند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برگمان تمایلی به مصاحبه نداشت، مصاحبه‌کنندگان به‌سختی و بر اساس آوازۀ او اطلاعاتی به دست می‌آوردند و ساعت‌ها به انتظار مصاحبه با او می‌ماندند؛ در محل کار یا دفتر کارش. کتاب علاوه بر پرداختن به هنر و اندیشۀ برگمان، هم هنر گفت‌و‌گو را نشان می‌دهد و هم مراحل مختلف خلق یک اثر هنری. یکی از نکات جالب کتاب این است که مصاحبه‌گران خوشوقت از اینکه در حال مصاحبه با او دربارۀ آخرین اثرش هستند، غافل از آن بودند که برگمان با زیرکی پروژۀ فیلم‌سازی جدیدتری هم دارد.

بخشی از عنوان‌های گفت‌و‌گو با او در کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان عبارت‌اند از: تنش‌های اینگمار برگمان، پروتستانی اهل شمال، اینگمار برگمان: برای من فیلم مثل یک چهره است، من در مرز کشور بسیار عجیبی زندگی می‌کنم، اینگمار برگمان؛ شناخت زندگی از طریق فیلم، بهترین اهداف برگمان، لحظه به لحظه با زندگی یک خلاق... .

خواندن کتاب درس‌های کارگردانی در گفتگو با برگمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به پژوهشگران و دوستداران تاریخ سینما و تاریخ هنر و نیز علاقه‌مندان به فیلم‌سازی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان