دانلود و خرید کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال راسل بارکلی ترجمه کبری اباذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش‌فعال نوشتۀ راسل بارکلی با ترجمۀ کبری اباذری و الهام احمدوند و عاطفه جنبشی و ناهید محمدی در انتشارات ادیبان روز به چاپ رسیده است. این کتاب حاصل ۳۵ سال تحقیق و کار بالینی راسل بارکلی در مورد کودکان گرفتار نقص توجه و بیش‌فعالی است و آن را مناسب برای والدینی می‌کند که کودکان مبتلا به این اختلال را پرورش می‌دهند و نیز راهنمایی است برای درمانگرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

درباره کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

کودکانی که مشکلات توجه در آن‌ها و بیش‌فعالی در قدرت بازداری خود به سطح مشخصی می‌رسد گرفتار ناتوانی در رشد هستند که به آن بیش‌فعالی یا ADHD می‌گویند. کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش‌فعال دربارۀ کودکان بیش‌فعال و دچار نقص توجه است و برای والدینی طراحی شده که کودکی دارای این مشخصات را پرورش می‌دهند. البته برای کسانی هم که می‌خواهند دربارۀ این اختلال بیشتر بدانند مفید است. 

هدف کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش‌فعال، توانمندسازی والدین در مراقبت از این کودکان است. هدف دیگر آن است تا در دنیایی که گرفتار انفجار اطلاعات است به والدین دچار تردید، ابزارهای مناسب برای پرسیدن و دانستن بدهد. درس‌هایی که در این کتاب ارائه شده‌اند حاصل کار و تحقیقات بالینی راسل بارکلی با چندین هزار خانوادۀ دارای کودک مبتلا به نقص توجه طی ۳۵ سال است. اطلاعات و توصیه‌هایی که در کتاب ارائه شده‌اند مشابه آن چیزی است که نویسنده در ارزیابی کودک به والدینش گفته است. این توصیه‌ها از تحقیقات علمی گسترده به دست آمده‌اند، گرچه نویسنده می‌گوید این کتاب به‌تنهایی برای کسی کامل نیست.

 نویسنده تلاش کرده است تا اطلاعات غلط دربارۀ کودکان بیش‌فعال را که به‌طور عمومی درست تلقی می‌شوند بیان کند و همچنین موضوعاتی که اطلاعات مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد. کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش‌فعال در ۴ بخش تدوین شده است و عنوان آن‌ها عبارت است از:

بخش اول: درک کودک بیش‌فعال همراه با کمبود توجه

بخش دوم: پذیرفتن مسئولیت؛ چگونه به صورت علمی والدینی موفق باشیم؟

بخش سوم: مدیریت زندگی با وجود کودک بیش‌فعال

بخش چهارم: داروهای اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی

خواندن کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی عمومی و کودک پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

«سپس او با جزئیات روابطش را با پسرش توضیح داد اینکه به نظر می‌رسید این رابطه را از دست داده و خراب کرده و حتی ممکن است جبران‌ناپذیر باشد. این چیزی بود که او فکر می‌کرد پسرش را ازدست‌داده و یا دارد از دست می‌دهد. پیوندش با اولین فرزندش عشق دوطرفه بین مادر و فرزند، پایه و اساسی که همه روابط موفق بعدی مادرانه به آن بستگی دارد. مطمئناً شما می‌توانید یک کودک را بدون این پیوند یعنی با تکنیک، منطق یا حتی به‌صورت عملی بزرگ کنید اما بدون احساس وافعی و از نظر روحی و روانی نمی‌توانید یک کودک را به رشد کامل برسانید. تابه‌حال مادری را ندیده بودم که این‌قدر ریشه‌ای به قضیه بپردازد و افسردگی خودش و شاید پسرش را مسئله‌ای دشوار تلقی کند. آن‌طور که مادر توضیح می‌داد این دوری در خانواده‌اش چنان عمیق رسوخ کرده که حتی وقتی اتفاق افتاده، خیلی کم قابل‌درک بوده است. این حس از دست دادن شاید تنها مانند از دست دادن واقعی فرزندش هنگام مرگ بود. رابطه‌ای را که او از دست داده رابطه‌ای پویا بود که درواقع موجب پیشرفت تعاملات مادر، فرزندی و همه اعمال والدین از طرف خانواده‌شان می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۱۵۶,۱۰۰
تومان