دانلود و خرید کتاب روزهای هال اشتات قربان کشکولی نژاد کوهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزهای هال اشتات اثر قربان کشکولی نژاد کوهی

کتاب روزهای هال اشتات

ویراستار:مونا محمدنژاد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روزهای هال اشتات

کتاب «روزهای هال اشتات» نوشتۀ قربان کشکولی نژاد کوهی و ویراستۀ مونا محمدنژاد است و انتشارات سیب سرخ آن را منتشر کرده است. روزهای هال‌اشتات داستانی جذاب در بستر حوادث جنگ جهانی دوم است که نویسنده‌ای ایرانی به زیبایی آن را به تصویر کشیده است. 

درباره کتاب روزهای هال اشتات

داستان با حضور یک افسر باابهت نازی با یونیفرم سیاه‌رنگ وافن اس‌اس در دهکدۀ هال اشتات آغاز می‌شود. او که جراحتی در پایش به خشن بود شخصیتش اضافه می‌کرد جوری در دهکده قدم می‌زند که بتواند قدرت حزب نازی را به رخ مردم بکشاند و هشدار دهد که هرگز نمی‌گذارد اهداف حزب به خطر بیفتد. همان ابتدا معلوم می‌شود که روزهای هال اشتات روایت رویارویی حزب در برابر دهکده‌ای زیباست که معروف به بهشت روی زمین است و این افسر به‌زودی چیزهایی خواهد دید که باعث حیرتش خواهد شد.

آلمان در سال ۱۹۳۸ کشور اتریش را ضمیمۀ خود کرد و تا سال ۱۹۳۹ بخش زیادی از چکسلواکی را هم به اشغال خود درآورد اما در نهایت در جنگ جهانی دوم شکست خورد. دراین‌بین ازآنجایی‌که حزب نازی دارای تشکیلات منظم نظامی بود، بسیاری از افسران که به وافن اس‌اس معروف بودند که یونیفرم سیاه می‌پوشیدند، تا جان در بدن داشتند از حزب و هیتلر دفاع می‌کردند. روزهای هال‌اشتات هم داستان یکی از همین افسران به نام یوزف را روایت می‌کند و نویسندۀ ایرانی از این طریق تلاش کرده است تا حکومت توتالیتر و تمامیت‌خواه را به چالش بکشد. اگرچه قربان کشکولی نژاد کوهی، ایرانی است اما ماهرانه توانسته به یک موضوع جهانی بپردازدُ حوادث اتریش و آلمان را نشان دهد و به موضوعاتی مثل انسانیت، حق آزادی بیان و قدرت انتخاب مردم اشاره کند.

 خواندن کتاب روزهای هال اشتات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، رمان‌های ایرانی و همچنین دوستداران کتاب‌هایی با موضوع جنگ‌های جهانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روزهای هال اشتات

«برای پیشوا امثال یوزف غنیمت بزرگی به‌حساب می‌آمد ولی او هال اشتات را دست‌کم گرفته بود. به‌زودی چیزهایی می‌دید که حیرانش می‌کرد. هال اشتات با یوزف چه خواهد کرد؟ زمان از صبحگاه رسته بود و یواش‌یواش به ظهر سرک می‌کشید. با وجود این نسیمی روح‌نواز گونه‌های افسر را به‌آرامی ماساژ می‌داد. آیا نسیم بینوا می‌دانست با همۀ عشوه‌گری و بذل و بخشش، در این مرد هیچ احساسی را بر نمی‌انگیزد؟ افسر تصمیم گرفت در دهکدۀ هال اشتات چرخی بزند تا در میان مناطق مسکونی قدرت حزب را به رخ اهالی صلح‌طلب این دهکدۀ کوچک زیبا بکشد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۸۸,۳۲۰
تومان