دانلود و خرید کتاب اصول علم بیوانفورماتیک علیرضا عبادی تبریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول علم بیوانفورماتیک اثر علیرضا عبادی تبریزی

کتاب اصول علم بیوانفورماتیک

معرفی کتاب اصول علم بیوانفورماتیک

کتاب الکترونیکی «اصول علم بیوانفورماتیک» نوشتهٔ علیرضا عبادی تبریزی و محمد قلی پور و ویراستهٔ امیرهوشنگ تاجفر است. انتشارات شمس دانش این کتاب را به چاپ رسانده است.

درباره کتاب اصول علم بیوانفورماتیک

درگذشته‌ای نه‌چندان دور رابطهٔ بین علم و فناوری به‌گونه‌ای بود که علم کشف می‌کرد و فناوری با اختراعات خود، اکتشافات علمی را با صنعت عجین می‌کرد ولی مدتی است که جهت این رابطه تغییر کرده است و فناوری با سرعت زائدالوصفی در برخی از حوزه‌ها از علم پیشی گرفته است. کتاب اصول علم بیوانفورماتیک تلاش می‌کند به یکی از موضوعاتی بپردازد که بین علوم مختلف و همچنین فناوری‌های مرتبط پل زده است.

در سال ۲۰۰۱ که پروژهٔ ژنوم انسان تکمیل شد برای توالی‌یابی کل ژنوم انسان به زمانی حدود ۴ ماه نیاز بود و حدود ۳۰ میلیون دلار هزینه می‌شد. کار بر روی تقویت توان تکنیک‌های توالی یابی همچنان ادامه داشت تا اینکه تکنیکی به نام توالی یابی نسل جدید وارد عرصه تجاری گردید. بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا در سال ۲۰۱۵ توالی‌یابی کامل ژنوم انسان به کمک این فناوری نوظهور، در مدت‌زمانی کمتر از ۲۴ ساعت و با هزینه‌ای حدود ۱۰۰۰ دلار اجرا شد و این کاهش در زمان و هزینه همچنان ادامه دارد. ظهور این فناوری تازه ابتدای راه بود زیرا که در کمتر از یک روز، حجم عظیمی از داده‌های ژنومی فراهم می‌شود که باید آنالیز شود. در نظر داشته باشید که ژنوم انسان از نظر حجم معادل ۱ میلیون و پانصد هزار صفحه کتاب یا تقریباً ۳۰۰۰ جلد کتاب ۵۰۰‌صفحه‌ای است. در گذشته علم، توان استخراج اطلاعات را از این حجم داده در مدت‌زمان کم نداشت. اینجا بود که طراحی و تولید رایانه‌های پرتوان همراه با نرم‌افزارهای هدفمند در حوزهٔ ژنومیکس رونق گرفت و رشتهٔ بیوانفورماتیک به‌عنوان زمینه‌ای متعالی در تحقیقات علوم زیستی به ابزاری منحصربه‌فرد و توانمند تبدیل شد.

بیوانفورماتیک حوزه‌ای بین رشته‌ای است که نقطهٔ عطف تخصص‌های علوم زیستی (پزشکی، کشاورزی و زیست‌شناسی)، علوم کامپیوتر (سخت‌افزار و نرم‌افزار)، آمار (سنتی و بیزی) و ریاضیات به‌شمار می‌رود. ولی اینکه قرار است یک متخصص کامپیوتر وارد حوزه بیوانفورماتیک شود یا اینکه یک متخصص علوم زیستی چنین قصدی را دارد امری است علی‌حده و قطعاً فرایند متفاوتی دارد. 

کتاب اصول علم بیوانفورماتیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اصول علم بیوانفورماتیک به‌منظور آموزش مقدماتی متخصصان کامپیوتری که می‌خواهند در حوزهٔ بیوانفورماتیک فعالیت داشته باشند، نگارش شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان