دانلود و خرید کتاب من رباتم مریم آقامحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من رباتم اثر مریم آقامحمدی

کتاب من رباتم

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب من رباتم

کتاب من رباتم نوشتهٔ مریم آقامحمدی و محمدصالح شریفی نیا است و انتشارات نظری آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب من رباتم

کتاب من رباتم به تاریخچه و توسعه ربات‌ها از دیدگاه فرهنگ‌های مختلف و همچنین استفاده از این فناوری در جوامع امروزی پرداخته است. این کتاب همچنین به بررسی اولین ربات‌های ساخته شده در گذشته و همچنین تلاش‌های دانشمندان برای ساخت ربات‌های با هوش مصنوعی مشابه انسان می‌پردازد. درضمن، تعریف و مفهوم ربات از دیدگاه فرهنگ و بستر امروزی نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. 

خواندن کتاب من رباتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همه علاقه‌مندان به فناوری و علوم کامپیوتر توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب من رباتم

«ایده ماشین خودکار از اساطیر فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان نشئت گرفته است؛ مهندسین و مخترعان تمدن باستانی چین باستان، یونان باستان و مصریان تلاش می‌کردند تا ماشین‌هایی خودکار بسازند که بعضی از آن‌ها شبیه به حیوانات یا انسان بودند، اولین ماشین‌های خودکار ساخته شده کبوترهای مصنوعی ساخته شده توسط ارخوطس، پرنده‌های مصنوعی Luan, MoZi ماشین خودکار سخنگویی هرون اسکند رانی، روشویی خودکار فیلو بیزایی و ماشین خودکار شبیه به انسان است، در کتاب Liezi توصیف شده است.

در سال ۱۹۲۸ یکی از اولین ربات‌های انسان‌نما به نام اریک در نمایشگاه سالانه انجمن Ems به نمایش گذاشته شد، او در این گردهمایی سخنرانی کرد. این ربات توسط W.H. Richards ساخته شده بود.

ریشه کلمه ربات در اصل به معنای کارگر بی‌مزد از زبان چک اسلواکی است که اولین بار در کتابی از کیک استفاده شده است. واژه ربات می‌تواند هم به ربات‌های واقعی و هم به واسط‌های مجازی نرم‌افزار اشاره کند؛ البته در بیشتر موارد برای مورد دوم از واژه ربات استفاده می‌شود.

به طور کلی امروزه ربات را از نظر اکثر مردم وسیله‌ای است، که اعمالی هوشمند شبیه انسان انجام می‌دهد در حالی‌که فرهنگ و بستر ربات را این‌گونه تعریف می‌کند.

یک دستگاه یا وسیله‌ای که اعمالی هوشمند شبیه انسان انجام می‌دهد، در حالی‌که معمولا به انسان‌ها نسبت داده شده است و مجهز به قابلیت شبیه هوش بشری است.

در این راستا دانشمندان سعی بر این دارند که ربات‌هایی بسازند که به طرق مختلف نیازهای انسان را برآورده سازند و در نهایت به رباتی با قابلیت کامل انسان بسازند.

از زمان تمدن‌های باستانی، موارد بسیاری از دستگاه‌های خودکار که توسط انسان قابل تنظیم بودند، و یا حتی ماشین‌های خودکار که شبیه انسان یا حیوانات بودند، و عمدتا به عنوان سرگرمی به کار می‌رفتند، واژه ربات می‌تواند هم به ربات‌های واقعی و هم به واسطه‌های مجازی نرم‌افزاری اشاره کند، البته در بیشتر موارد برای مورد دوم، (از واژه ربات) استفاده می‌شود.

به طور کلی، در مورد این‌که چه ماشین‌هایی در دسته ربات‌ها قرار می‌گیرند، اجماع جمعی وجود ندارد، اما تقریبا تمام متخصصان و هم‌چنین مردم معتقدند که ربات‌ها همه یا برخی از توانایی‌ها و قابلیت‌های زیر را باید داشته باشند ۱- قبول کردن برنامه‌نویسی، ۲- پردازش داده‌ها یا درک‌های فیزیکی به صورت الکترونیکی ۳- تا حدودی خودگردان عمل کردن ۴- جابه‌جا شدن ۵- استفاده از اجزا مختلف بدنه خود به صورت کاربردی یا استفاده کردن از فرآیندهای فیزیکی، توانایی تشخیص ایجاد تغییر در محیط و توانایی نشان دادن رفتار هوشمندانه، به خصوص رفتاری که شبیه به رفتار انسان‌ها یا سایر حیوانات باشد، زیست‌شناسی مصنوعی رشته‌ای است.

ربات: به دستگاهی که بتواند فرمان داده شده را درک کند و بتواند فرمان آن را نیز پاسخ دهد و هم‌چنین ماشینی که حس و فکر و عمل دارد کلمه ربات را به کار می‌بریم. بعضی ربات‌ها قابلیت فکر کردن و تصمیم‌گیری دارند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان