دانلود و خرید کتاب من هریت تابمن هستم! برد ملتسر ترجمه شبنم حیدری پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب من هریت تابمن هستم!

کتاب «من هریت تابمن هستم!» نوشتۀ برد ملتسر و ترجمۀ شبنم حیدری پور است و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. کتاب من هریت تابمن هستم! داستان زندگی شجاعانۀ یک زن سیاه‌پوست را به زبان شیرین و کودکانه روایت می‌کند.

درباره کتاب من هریت تابمن هستم!

من هریت تابمن هستم! داستان زندگی یک دختر سیاه‌پوست است که به روش اول‌شخص و از زبان هریت تابمن روایت می‌شود. او همان ابتدا که خودش را معرفی می‌کند این مسئله را بیان می‌کند که روز دقیق تولدش را نمی‌داند و دلیل آن همان مفهومی است که کودکان در این کتاب قرار است با آن آشنا شوند. راوی معنای برده بودن را به زبان ساده توضیح می‌دهد و از اینجا به بعد برای خوانندگان تعریف می‌کند که چطور دوران بردگی را از سر گذرانده است؛ مثلاً اینکه در آلونک‌های بدون پنجره زندگی می‌کردند، مجبور بودند بدون دستمزد کار کنند، دارایی شخص دیگری به‌حساب می‌آمدند و گاهی خریدوفروش می‌شدند.

من هریت تابمن هستم! یکی از جلدهای مجموعۀ جالب آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند است. این مجموعه با زبانی ساده و کودکانه به معرفی شخصیت‌های بزرگ و مهم و توصیف زندگی‌شان می‌پردازد و کودکان را با این افراد الهام‌بخش و مشکلات و موانعی که در زندگی‌شان پشت سر گذاشته‌اند آشنا می‌کند. من هریت تابمن هستم زندگی شجاعانۀ بردۀ سیاه‌پوستی را روایت می‌کند که هم برای آزادی خود و هم برده‌های دیگر تلاش کرد. او زنی شجاع بود که علیه برده‌داری جنگید و با کمک دوستانش از طریق مسیر ریلی زیرزمینی توانست برده‌های زیادی نجات دهد. 

تصاویر کتاب،‌ اثر کریستوفر الیوپولوس بسیار زیبا،‌جذاب و فوق‌العاده است و نظر هم کودکان و هم بزرگسالان را به خود جلب می‌کند. تصویر پر از جزئیات و گاهی غم‌انگیز است و مفاهیم را به‌خوبی انتقال می‌دهد. طوری که علی‌رغم محتوای غم‌انگیز کتاب برای کودکان ترسناک نباشد و حس بدی را منتقل نکند. برای مثال تصاویر خواهران تابمن که فروخته شده و روی گاری در حال خداحافظی با خانواده هستند حیرت‌انگیز است. در انتهای کتاب هم تصاویر واقعی از شخصیت اصلی کتاب درج شده است که باعث می‌شود برای خوانندگان باورپذیر باشد و ارتباط بیشتری با کتاب برقرار کنند.

خواندن کتاب من هریت تابمن هستم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به زندگی‌نامه، کتاب‌های کودک و همچنین کودکان ۷ تا ۱۲ ساله پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب من هریت تابمن هستم!

«می‌دانم ترسناک است. اما امیدوارم با شنیدن داستان زندگی من از قدرتی در وجودتان باخبر شوید که حتی نمی‌دانستید در شما وجود دارد. این اتفاق تقریباً در هفت‌سالگی برایم افتاد. داشتم در خانۀ صاحبم کار می‌کردم و رفتم سراغ قندانی که آنجا بود تا چند تا قند بردارم. او دستش را دراز کرد تا چیزی برای کتک‌زدنم پیدا کند. من هم تا جایی که می‌توانستم سریع در رفتم. وقتی به مزرعۀ دیگری رسیدم، داخل خوکدانی قایم شدم. تا این حد ترسیده بودم. پنج‌روزی آنجا توی گل ماندم و با خوک‌ها سر پوست سیب‌زمینی و ته‌ماندهٔ غذا کشتی گرفتم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان