دانلود و خرید کتاب چرا؟ لی لا پراب ترجمه شیوا حریری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا؟ اثر لی لا پراب

کتاب چرا؟

معرفی کتاب چرا؟

کتاب «چرا؟» نوشتۀ لی لا پراب و ترجمۀ شیوا حریری است و کتاب چ آن را منتشر کرده است. با خواندن کتاب چرا؟ کودکان می‌خندند و می‌آموزند.

درباره کتاب چرا؟

کتاب چرا؟ پر از سؤالات جالب و جذاب دربارۀ ۱۴ حیوان مختلف است و هر سؤال چند جواب دارد. سؤالاتی مثل: چرا کفتارها می‌خندند؟ یا چرا گورخرها راه راه‌اند؟

پاسخ سؤالات دودسته هستند؛ دستۀ اول شامل جواب‌های بامزه و خنده‌دار می‌شود. این نوع جواب‌دادن بچه‌ها را سرگرم می‌کند و به خنده می‌اندازد؛ بنابراین باحوصله و انرژی بیشتری به دستۀ دوم یعنی جواب‌های درست، علمی و هوشمندانه گوش می‌دهند و چیزهای جدیدی دربارۀ حیوانات جدید یاد می‌گیرند. از طرف دیگر این نوع پاسخ‌ها آن‌ها را ترغیب می‌کند تا ابتدا از تخیلشان استفاده کنند و جواب‌هایی را از خودشان بگویند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کتاب چرا؟ پرداختن به حیوانات جدید و غیرتکراری است. شاید کودک تابه‌حال به کفتار فکر نکرده باشد و فقط در بعضی از کارتون‌ها آن‌ها را دیده باشد ولی در این کتاب اطلاعات مهمی دربارۀ این نوع حیوان به دست می‌آورد. تصاویر کتاب چرا؟ بسیار بامزه و جذاب هستند و جواب‌های علمی دربارۀ حیوانات با ستاره مشخص شده است. کشور ژاپن براساس این کتاب کارتونی را برای یچه‌ها ساخته است. 

خواندن کتاب چرا؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به پدر و مادرانی که می‌خواهند هم‌زمان با سرگرم‌کردن کودکانشان به آن‌ها چیزهای مختلف بیاموزند و کودکان ۳ تا ۵ ساله پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لی لا پراب

لیلیانا پراپروتنیک زوپانچیچ، نویسنده و تصویرگر اسلوونیایی که با نام لیلا پراب فعالیت می‌کند ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او بیشتر به‌خاطر کتاب‌ها تصویری طنز برای بچه‌ها مشهور شده است. او ابتدا در رشتۀ معماری تحصیل کرد و مدتی به‌عنوان معمار فعالیت کرد اما بعد به سراغ نویسندگی و تصویرگری کتاب رفت. کتاب‌های او به چندین زبان دنیا ترجمه شده و در بیش از ۳۵ کشور منتشر شده است. کتاب دیگری از لیلا پراپ که به فارسی ترجمه شده است «وقتی که ماه توی آسمون می‌آید» نام دارد. 

بخشی از کتاب چرا؟

«چرا گورخرها راه‌راه‌اند؟ گورخرها اسب‌هایی هستند که پیژامه پوشیده‌اند. برای اینکه نمی‌توانند تصمیم بگیرند سیاه باشند یا سفید. گورخرها در گله زندگی می‌کنند و وقتی می‌دوند حیوانات درنده را گیج می‌کنند. راه‌راه بدن هر گورخر با گورخر دیگر متفاوت است. درست مثل اثر انگشت آدم‌ها که با هم فرق دارد. گورخرها در آفریقا زندگی می‌کنند و علف می‌خورند. در طبیعت وحشی آن‌ها بین 10 تا 25 سال زندگی می‌کنند و در باغ وحش بالای 35 سال».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان