دانلود و خرید کتاب فرهنگ سازمانی در‌ بخش دولتی ایران علی کاوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ سازمانی در‌ بخش دولتی ایران اثر علی کاوه

کتاب فرهنگ سازمانی در‌ بخش دولتی ایران

نویسنده:علی کاوه
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ سازمانی در‌ بخش دولتی ایران

کتاب فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران نوشتۀ علی کاوه است. انتشارات هورین این کتاب را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران

کتاب فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران به ما می‌گوید که فرهنگ سازمانی یکی از عوامل تأثیرگذار بر کارآمدی نظام‌های اداری است؛ ازاین‌رو وجود فرهنگ سازمانی که بستر طراحی برنامه‌ها و اجرای تحول در سازمان‌های اداری را فراهم کند، بر اثربخشی نظام اداری می‌افزاید. فرهنگ سازمانی را سیستمی از عقاید و ارزش‌های مشترک دانسته‌اند که رفتار اعضای سازمان را راهنمایی و هدایت می‌کند و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در رفتار و عملکرد سازمان داشته باشد. امروزه بر نقش فرهنگ سازمانی در بهبود بهره‌وری تأکید می‌شود. مطالعات نشان داده است که ارتباط بین فرهنگ و بهره‌وری، با یک مدل ساده قابل‌بیان نیست. در این باره بیشتر بخوانید.

خواندن کتاب فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریتی و آموزشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی کاوه

علی کاوه متولد ۱۳۲۶ در تبریز است. او یک استاد دانشگاه ایرانی و عضو هیئت‌علمی دانشکدۀ مهندسی عمران در دانشگاه علم و صنعت ایران است؛ همچنین عضو پیوستۀ فرهنگستان علوم ایران بوده است. علی کاوه در نخستین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهرۀ ماندگار رشتهٔ مهندسی عمران انتخاب شد. در سال ۱۳۹۵ از او به‌عنوان استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت تقدیر شد؛ همچنین در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس او را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین پژوهشگران جهان معرفی کرد.

بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی در بخش دولتی ایران

«اهمیت فرهنگ سازمانی

بسیاری از سازمان‌ها دریافتند تغییر یک چالش واقعی می‌باشد. روند تغییر در هر سازمان منحصربه‌فرد در هر موقعیت خاصی می‌باشد، به دلیل تفاوت در ماهیت سازمان، ماهیت کسب‌وکار فرهنگ کار و ارزش، مدیریت و سبک رهبری و همچنین رفتار و نگرش کارکنان علاوه بر، این، خطر مقاوم‌بودن کارکنان در برابر تغییرات نیز وجود دارد برای، برخی تغییر ممکن است باعث رضایت، شادی و مزایایی باشد درحالی‌که برای دیگران همان تغییر ممکن است درد، استرس و معایب را به ارمغان بیاورد بهترین راه‌حل برای این مشکلات شناسایی فرهنگ سازمانی حاکم بر سازمان است. بیشتر محققان سازمانی تأکید دارند که فرهنگ سازمانی دارای اثر زیادی بر عملکرد و اثربخشی بلندمدت سازمان دارد. کوین و کامرون (۱۹۹۹) پیشنهاد می‌کنند که آنچه شرکت‌های موفق را از دیگر شرکت‌ها متمایز می‌سازد فرهنگ سازمانی حاکم بر آن سازمان می‌باشد.

دلایل اصلی محبوبیت گسترده و علاقه وافر به فرهنگ سازمانی ناشی از این استدلال است که برخی از فرهنگ‌های سازمانی منجر به عملکرد برتر سازمان از نظر ابعاد مالی شده است بسیاری از دانشگاهیان و دست‌اندرکاران بر این باورند که عملکرد یک، سازمان وابسته به میزان ارزش‌های فرهنگی مشترک در بین اعضای سازمان است.

شاین در تحقیقات گسترده خود در خصوص فرهنگ سازمانی؛ این سازه را به‌عنوان هسته، مدیریت کنترل و بهبود رفتار سازمانی عنوان کرده، و بر این باور است که یکی از عناصر محوری سازمان‌های پیشرو درک ارزش‌های مشترک توسط اعضای سازمانی می‌باشد.

 هیل و جونز (۲۰۰۱) این ارزش‌ها را اعتقادات اعضای سازمان از انواع اهداف برای دنبال‌کردن ایده‌های مناسب و یا استانداردهای رفتار سازمانی برای دستیابی به اهداف می‌دانند و فرهنگ سازمانی بر تمام جنبه‌های سازمان تأثیر می‌گذارد. فرهنگ سازمانی بر تدوین اهداف و استراتژی رفتار فردی و عملکرد، سازمانی، انگیزش و رضایت شغلی، خلاقیت و نوآوری نحوه تصمیم‌گیری و میزان مشارکت کارکنان در امور میزان فداکاری و تعهد سخت‌کوشی و سطح اضطراب و مانند آن تأثیر می‌گذارد. به‌طورکلی در سازمان پدیده‌ای به‌دور از نقش و اثر فرهنگ سازمانی وجود ندارد و به‌ویژه فرهنگ برای مدیران در تدوین، اهداف، تعیین استراتژی‌ها طراحی نظامات سازمانی بسیار مؤثر است. در مورد فرهنگ سازمانی نقش و چگونگی تغییروتحول آن تحقیقات زیادی توسط محققین و دانشمندان مدیریت در جریان است. برک و موردن اشتاین در مورد اهمیت فرهنگ سازمانی بیان می‌دارند که بالندگی سازمان به‌عنوان یک فرایند برنامه‌ریزی‌شده با دگرگونی فرهنگ سازمانی برابر می‌باشد. در واقع هر گونه دگرگونی بدون توجه به فرهنگ سازمانی، مؤثر واقع نمی‌شود. همچنین اگر مدیران درصدد تغییر عملکرد سازمان باشند باید به عوامل متشکله فرهنگ سازمانی و تغییر آنها توجه داشته باشند.»

درآمدی بر تاریخ جامعه شناسی شناخت
منوچهر آشتیانی
مبانی حقوقی و مشروعیت تحریم‌های یکجانبه امریکا و تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران
ناهید صمدی یامچلو
فرهنگ شعر نو فارسی (جلد اول)
هیوا مسیح
رویکردهای نوین تأمین مالی نظام سلامت
سارا امامقلی پور سفیددشتی
سه قطره خون
صادق هدایت
مجموعه کتابای جی بی موضوعی؛ حفظیات شیمی کنکوری
مهدی صالحی راد
از تخمدان تا آدرنال (فصل سیزدهم)
سمیرا جهانگرد شونقاری
دنیای این روزای من
زهرا شیخ شعاعی
محمدآباد علم
نجیب الله رجبی
پیوند جان و جانان
رضا بابایی
انقلاب خمینی (ره) احیای ارزش های حسینی
سیدحسین اسحاقی
کلید PowerPoint 2016
محمدتقی مروج
اقتصاد کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی
الهه کولایی
عشق کاغذی
فریبا کریمی
ابری شبیه دوری تو
حیدر منصوری
رفتارهای پسندیده و ناپسند در کودکان و نوجوانان
احمد پدرام
جامعه شناسی تکنولوژی
اسماعیل شیرعلی
سیب ها را دوباره بچین
پرویز حسینی
ماجراهای من و درسام برای ۲۰ گرفتن، منطق (پایه دهم)
پردیس سامانی فر
هدفمندی یارانه ها
علیرضا گرشاسبی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان