دانلود و خرید کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات علیرضا موتمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات اثر علیرضا موتمنی

کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات

معرفی کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات

کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات نوشتۀ علیرضا موتمنی و عطیه امینی در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات

در دنیای امروز، نوآوری باز عاملی مهم برای کسب مزیت رقابتی شرکت‌ها و توسعه و موفقیت جوامع به شمار می‌رود. هرچه جلوتر می‌رود دنیای کسب‌وکار موفقیت خود را بیشتر با آن گره می‌زند. نوآوری باز رویکردی است که در آن ایده‌های ارزشمند می‌توانند از درون یا بیرون از آن تجاری‌سازی شوند.

 هدف کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات، یاد دادن مؤثر و انتقال صحیح نوآوری باز و مفاهیم کاربردی آن است.

 کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات در ۴ فصل تدوین شده است. فصل اول، مفهوم نوآوری بسته، نوآوری باز، مزایا و معایب آن، فرایندهای اصلی نوآوری باز و عوامل کلیدی موفقیت نوآوری باز را بررسی می‌کند. فصل دوم، نوآوری باز را از دیدگاه مدیریت دانش بررسی می‌کند. فصل سوم، مدل کسب‌وکار باز را تعریف می‌کند و به بررسی شرکت‌های نوپا و نوآوری باز می‌پردازد. فصل چهارم، نوآوری باز را در تولید و خدمات بررسی کرده است.

خواندن کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نوآوری باز در تولید و خدمات

«در گذشته نوآوری بیشتر به منابع فکری و داخل سازمان متکی بود و ضمن تلاش برای توسعه و تجاری‌سازی آنها، از ورود نیروهای بیرونی نیز جلوگیری به عمل می‌آمد. به منظور کسب حداکثر ارزش توسط سازمان‌های نوآور، از تمامی اختراعات، اسرار تجاری و سایر دارایی‌های فکری باارزش به‌شدت حفاظت می‌شد و حقوق مربوط به آنها بی هیچ گذشتی به اجرا درمی‌آمد. امروزه، سازمان‌ها برای بقا در عرصۀ رقابت، نیازمند انطباق سریع با تحولاتی هستند که در عرصه‌های مختلف روی می‌دهد. از این‌رو، در صورتی موفق خواهند بود که بتوانند مزیت رقابتی ایجاد کنند. یکی از مدل های جدید نوآوری که توان رقابتی سازمان‌ها را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش می‌دهد، مدل نوآوری باز است. سازمان‌ها در صورتی که بخواهند در عرصۀ رقابت باقی بمانند، باید به توسعۀ قابلیت‌های انطباق‌پذیری و نوآوری سریع بپردازند. نوآوری باز از سازمان‌ها می‌خواهد که در کسب‌وکار خود از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی بهرۀ بیشتری برند و اجازۀ استفاده از ایده‌های بلااستفاده‌شان را نیز به دیگر سازمان‌ها بدهند. به عبارت دیگر، با باز کردن مدل کسب وکار خود، امکان جریان یافتن ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی به داخل را تسهیل کنند و زمینه را برای اینکه دانش درونی بیشتری به بیرون راه یابدف فراهم سازند. از این‌رو، سازمان‌ها می توانند در کنار سازگاری سریع‌تر با تغییرات بازار، به وسیلۀ جذب ایده‌های جدید، در بازارهای جهانی پویا و رقابتی باقی بمانند و به تقسیم منافع و خطرهای نوآوری با سایر مشارکت‌کنندگان در نوآوری باز بپردازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۶,۸۰۰
۱۸,۴۰۰
۵۰%
تومان