دانلود و خرید کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر ترجمه علی حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر

کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر ویرایش والری سرا و بری ایچن گرین و اسما الغنینی و مارتین شیندلر با ترجمۀ علی حبیبی در موسسه عالی آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزی به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه مقالاتی به قلم کارشناسان برجستۀ بین‌المللی و استادان دانشگاه است.

درباره کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر

کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر دربارۀ موضوعات و نگرانی‌های جهانی بسیار مهم در دوران کنونی است؛ از جمله افزایش نابرابری و فقر گسترده، آشفتگی و دوپارگی جوامع، ناهمگونی‌های نژادی و جنسیتی، روند کاهشی پویندگی اجتماعی، شکنندگی اقتصادی، رشد نامتوازن ناشی از تغییر فناوری و پدیدۀ جهانی شدن و مخاطرات مرتبط با نابودی محیط‏ زیست، به‌ویژه در حوزۀ پدیدۀ تغییرات اقلیمی. از آنجا که این چالشها، موضوعاتی درهم‌تنیده هستند، بررسی و ارائۀ راه‌حلهای مناسب برای آن‌ها باید در چهارچوبی کلنگر در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گیرد. این کتاب توانسته است با گردآوری مقاله‌های متنوع در این موضوعات، ادبیات درخور توجهی را فراهم آورد.

کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر را گروهی از اقتصاددان‌های دانشگاهی پیش‌رو، به‌همراه متخصصان چندین نهاد بین‌المللی معتبر نوشته‌ و تلاش کرده‌اند که ریشه‌ها و مقیاس چالش‌های پیش‌گفته را بررسی کنند. نویسندگان کتاب با جمع‌آوری گستردۀ شواهد تجربی و تجربیات گروه متنوعی از کشورها، از اقتصادهای پیشرفتۀ صنعتی تا اقتصادهای بازار نوظهور و کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه‌یافته، راه‌حل‌های سیاستی عملی و برنامۀ عمل فراگیر و یکپارچه‌ای را برای مقابله با این مشکلات و چالشها ارائه کرده‌اند.

کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر در ۲۲ فصل تدوین شده است. هر فصل اختصاص به یک مقاله دارد. عنوان فصل‌ها عبارت است از: «چارچوب رشد فراگیر؛ رابطۀ رشد، نابرابری و فقر؛ بازارهای کار؛ فراگیری مالی؛ پیشرفت‌های فنی و هوش مصنوعی؛ رقابت و نوآوری؛ تجارت؛ جهانی‌سازی مالی؛ مهاجرت؛ حکمرانی؛ ثبات اقتصاد، تعدیل و بدهی؛ سیاست‌های مالیاتی؛ مخارج بخش عمومی؛ آموزش و سلامت؛ اقتصاد سیاسی رشد فراگیر؛ برابری جنسیتی؛ نابرابری‌های منطقه‌ای؛ جنبه‌های نسلی رشد فراگیر؛ توزیع ثروت حاصل از منابع و مقابله با شکنندگی؛ تغییرات اقلیمی؛ مطالعات موردی کشوری؛ نتایج مهم و منابع مورد نیاز برای برداشتن گام‌های بعدی.»

خواندن کتاب چگونگی دستیابی به رشد فراگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به سیاست‌گذاران، برنامهریزان، استادان دانشگاه، دانشجویان و همۀ دوستداران موضوع چگونگی ایجاد آینده‌ای روشن‌تر از طریق ساختن جامعه‌ای سبز و پایدار و فراگیر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹۷ صفحه

حجم

۲۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹۷ صفحه

قیمت:
۲۱۲,۴۰۰
تومان