دانلود و خرید کتاب آینده بشر سعید گلزار عزیز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده بشر اثر سعید گلزار عزیز

کتاب آینده بشر

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آینده بشر

کتاب آینده بشر نوشتهٔ سعید گلزار عزیز است. انتشارات متخصصان این کتاب علمی را منتشر کرده است.

درباره کتاب آینده بشر

کتاب آینده بشر در فصل اول به چالش‌های روبه‌روی بشر پرداخته است. نویسنده معتقد است که اگر بتوان درصد کمی از این چالش‌ها را نیز پیش‌بینی کرد، انسان با خیال‌پردازی به یافتن راه خود کمک کرده است. در این رابطه، در این فصل به موضوعاتی مانند هوش مصنوعی و فناوری، کاوش‌های فضایی، اقتدارگرایی خزنده، افراط‌گرایی، تقابل انسان و محیط، گرمایش زمین و... پرداخته شده است. فصل دوم درمورد رویه‌های موجود در آیندهٔ بشر است که با تحولات قابل‌لمس، بهتر قابل‌روئیت باشند؛ در واقع در این فصل ترجیهاتی که تقریباً بیشتر افراد کرهٔ زمین دوست دارند داشته باشند و از رویهٔ متعادلی پیروی کنند، مورد بحث قرار گرفته است. عناوینی مانند موضوع مهم ارتباطات، سفارشی‌سازی، تغییرات شدید اجتماعی، معمای رقابت، مقصر چه کسی است؟، چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارند و فرایندهای شناختی جدید در این فصل مورد ارزیابی قرار گرفته است. در فصل سوم بیشتر به احتمالات موجود در آینده پرداخته شده است. در این فصل برخی از احتمالات دربارهٔ زیست اجتماعی و آیندهٔ بشر وجود دارد؛ همچنین برخی از احتمالات در این فصلْ فنی است و انسان را با سرعت بسیاری ارتقا می‌دهد و او را به ابرانسان تبدیل خواهد کرد. در این فصل موضوعاتی مانند پادشاهی لیزرها، لبخند خدا، سرنوشت برابری جنسیتی، عاقبت جنگ‌ها، جغرافیای جدید، جهان ماتریسی، کوچ انسان از زمین، ارتباط با فرا زمینی‌ها و... بررسی شده است.

خواندن کتاب آینده بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد آیندهٔ انسان در جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آینده بشر

«علم از شروع قرن بیستم رشد خوبی داشته است و توانسته بسیاری از مشکلات بشر را مرتفع کند. با این وجود، هنوز کارهای بزرگی وجود دارند که انسان در رویای انجام آن‌ها به سر می‌برد و برای بقای خود و زندگی راحت باید آنها کشف کند. در واقع شاهد هستیم که هنوزر هم حل مشکلات را به آینده حواله می‌دهد و به طور جدی توان آن را ندارد که با آنها درگیر شود و یا معضلات جدی خود را به نقطه‌ای از کم شدن هدایت کند.

انرژی جزء نیازهای اساسی بشر است که روز به روز افراد به آن وابسته‌تر نیز می‌شوند و امروزه مکمل بسیاری از دستاوردهای انسانی شده است و باید کار بزرگی بر تحول در نوع و میزان به دست آوردن آن انجام گیرد. در واقع انرژی در این دوره زمانی یک نیاز و مکمل ارتقاع یافته است به این دلیل که برای پاک کردن محیط اطراف خود و رفع آلودگی هوایی در برخی از شهری‌های بزرگ به آن نیاز داریم مانند: برای تولید غذایی باکیفیت، سرعت بالا در ارتباطات، حتی تولید اکسیژن و... احتیاج به انرژی ارزان داریم تا در آینده هزینه‌های ناشی از مصارف انسانی را پایین بیاوریم.

طبق برخی برآوردهای انجام شده جمعیت کره زمین در سال ۲۰۴۰، احتمالا از مرز ۹ میلیارد نفر عبور خواهد کرد. در این میان محققان بر این باورند که این رشد جمعیت، منجر به رشد قابل توجه‌ای در مصرف انرژی خواهد شد. در این رابطه ما باید به نقطه‌ای از توسعه پایدار دست پیدا کنیم تا بتوانیم از شیوه‌های قابل اعتمادتری انرژی تولید کنیم. همچنین با بالا رفتن مصرف برای تولید انرژی این حجم از تقاضا از عهده باد و خورشید بر نمی‌آید و هرگز با روش‌های که امروزه دنبال می‌شود قادر به انجام کارهای بزرگ در این زمینه نخواهیم بود.

در این میان جالب است وقتی از جایگزین‌های برای سوخت‌های فسیلی سخن به میان می‌آید افراد مخصوصاً رهبران سیاسی دولت‌ها در فکر توسعه برنامه‌های مانند تولید انرژی از منابع بادی، خورشیدی، آبی و... هستند و آنها را به اسم انرژی‌های پاک می‌شناسند این روش از تولیدات آنچنان که فکر می‌شود پاک نیستند همچنین انرژی به دست آمده از آنها بسیار کم می‌باشد وقتی سخن از تولید انرژی از باد می‌شود باید برای این کار نمای بسیاری از سواحل و بیابان‌ها و... در هم ریخت و همچنین ساختار اکولوژیک مناطق مختلف را نیز تخریب کرد.»

این صدای چیه؟
چی‌ین ‌ای لین
دریا دریا زندگی
مای جیا
فرزندپروری آگاهانه
سوزان برجیس
نورترانسمیترها و نورومودولاتورها
اولیور فن بوهلن اوند هالیچ
صدرا
اسماعیل محمدی
مجموعه سوالات قلب و عروق برانوالد ۲۰۱۹؛ جلد ۱۵
دپارتمان قلب و عروق گزینه پارسیان طب
گام به گام هشتم؛ فارسی
آزاده ممتازپور
بی‌پدر
سهراب براهام
پل رهایی
فاطمه رضوی
صداهای یک مغز
فاطمه نژاد فلاح
مدیریت روابط مشتری در حوزه بانکداری الکترونیک
اکبر نیک پور
شش مقاله سیاسی و اجتماعی
عباس عبدی
شیر سپید
یونس خانی
نیمی از خورشید زرد
چیماماندا انگزی آدیچی
آمار توصیفی و استنباطی در پژوهش های علوم ورزشی با کمک نرم افزار Statistica
حسین پورسلطانی زرندی
مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد
چیماماندا انگوزی آدیشی
رادیو راه (فصل دوم، قسمت دوم) درون‌گرایی
مجتبی شکوری
اوضاع خیلی خراب است
سمانه پرهیزکاری
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
راننده شب
روبم فونسکا
ما همه باید فمینیست باشیم
چیماماندا انگوزی آدیشی
بیشعوری
خاویر کرمنت
سرکار عِلّیه
زهره عیسی‌خانی
همه دروغ می‌ گویند
داوید وویتس
رادیو راه (فصل دوم، قسمت سوم) ایستگاه های فراموش شده
مجتبی شکوری
ما چگونه ما شدیم
صادق زیباکلام
نظام حقوق زن در اسلام
مرتضی مطهری
اخبار را دنبال نکنید
رولف دوبلی
تقوا؛ طرحی برای ادارۀ جامعه
علیرضا پناهیان
اگر قرار باشد به جزیره ای دورافتاده بروید، چه کسی را با خود می‌برید؟
فرانک مارتلا
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
داستان یک مناظره
احمد یاری
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
به‌ خاطر زندگی
یئان‌می پارک
فوتبال علیه دشمن
سایمون کوپر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

حجم

۱۷۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۴ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان