دانلود و خرید کتاب تاریخ کامل لرستان سالار بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ کامل لرستان اثر سالار بیات

کتاب تاریخ کامل لرستان

معرفی کتاب تاریخ کامل لرستان

کتاب تاریخ کامل لرستان نوشتۀ سالار بیات در انتشارات مشاهیر فردا به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ تاریخ لر کوچک و لر بزرگ (بختیاری) از روزگاران باستان تا دورۀ پهلوی است.

درباره کتاب تاریخ کامل لرستان

کتاب تاریخ کامل لرستان درواقع کتابی در تاریخ محلی است. استان لرستان و محدودۀ تاریخی و جغرافیایی آن موضوعی است که از قدیم‌ترین اعصار تا دورۀ پهلوی در این کتاب معرفی و بررسی شده است.

کتاب تاریخ کامل لرستان در ۱۰ فصل تدوین شده است. فصل اول کتاب، تاریخی عمومی از زمان تقسیم کشور پهناور فریدون میان پسرانش است تا دورۀ تاریخی که شامل مادها و پارس‌ها و حکومت‌های سیاسی آن‌ها می‌شود.

 فصل دوم سرزمین مینوچهر نام دارد. این فصل دربارۀ موقعیت جغرافیایی استان لرستان، تقسیمات سیاسی، شهرستان‌ها، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و نیز سابقۀ تاریخی این استان است. فصل سوم سرزمین کهن لرستان نام دارد. در این فصل، سرزمین لرستان و بختیاری در دورۀ کاسی‌ها، مادها، هخامنشی‌ها، اسکندر مقدونی، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان، ظهور اسلام تا روزگار سلجوقیان و برسقیان بررسی شده است.

 فصل چهارم حکام اتابکان لر کوچک نام دارد. در این فصل لرستان در روزگار فرمانروایی اتابکان لر با تفکیک هر فرمانروا بررسی شده است. فصل پنجم لرستان از صفویه تا پهلوی نام دارد. در این فصل وضعیت لرستان در روزگار شاه اسماعیل صفوی، دورۀ شاه سلطان حسین صفوی، وقایع تاریخی لرستان در زمان افشاریه، لرستان در زمان قاجار تا دورۀ رضا شاه را در بر می‌گیرد.

 فصل ششم ایلات و طوایف و عشایر لرستان نام دارد. در این فصل ایلات و طوایف استان لرستان معرفی شده‌اند. فصل هفتم بروجرد «وروگرد» نام دارد. در این فصل جغرافیای شهر بروجرد و پیشینۀ تاریخی آن از دورۀ سلوکیان تا دورۀ قاجار بررسی شده است. فصل هشتم بربرود و چاپلق نام دارد. در این فصل موقعیت جغرافیایی و وضعیت شهرستان‌های ازنا و الیگودرز معرفی و بررسی شده‌اند. توضیح لر بزرگ و کوچک، آداب و رسوم، باورها و فرهنگ محلی آن‌ها از دیگر موضوعات این فصل است. فصل نهم نقش عشایر لر و بختیاری از صفویه تا قاجار نام دارد که به درگیری‌ها و کنش و واکنش‌های آنان با حکومت مرکزی اختصاص دارد. فصل دهم کتاب تاریخ کامل لرستان نیز دربارۀ آثار باستانی و مکان‌های زیارتی در لرستان است.

خواندن کتاب تاریخ کامل لرستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه تواریخ محلی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

حجم

۱۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۵۰۰
تومان