دانلود و خرید کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی میلاد شاهواروقی فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی اثر میلاد شاهواروقی فراهانی

کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

ویراستار:علی مهرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی نوشتهٔ میلاد شاهواروقی فراهانی و ویراستهٔ علی مهرگان است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب کاربردهای هوش مصنوعی در مالی است.

درباره کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی

امروزه یکی از مفاهیمی که زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است، مفهوم هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی سعی می‌کند تا ویژگی‌های انسانی هنگام تصمیم‌گیری را در خود تقویت کند و با برطرف‌کردن برخی محدودیت‌ها مانند افزایش به طول‌انجامیدن برخی محاسبات دشوار، عدم سازگاری با ساختار داده پیچیده، مفروضات متعدد و... به بهینه‌سازی مسائل کمک کند. در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف و متعدد سعی شده است از قابلیت‌های هوش مصنوعی پرده‌برداری شود. به‌عنوان نمونه می‌توان به به‌کارگیری هوش مصنوعی در مسائل مهندسی مانند بهینه‌سازی وزن ساختمان، مسائل جغرافیایی مانند پیش‌بینی وضع هوا، مسائل پزشکی مانند پیش‌بینی عوارض دارو و مرگ و میر و... اشاره کرد. در این کتاب، سعی شده از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه مالی و سایر حوزه‌‌ها مانند حسابداری، حسابرسی، بانکداری، سرمایه‌گذاری، بورس و... سخن به میان آید.

به‌کارگیری روش‌‌های کلاسیک مانند روش‌‌های سری زمانی، روش‌‌های آماری، روش‌‌های اقتصادسنجی و... ممکن است با درنظرگرفتن مفروضات متعدد و محدودکننده، زمان انجام محاسبات را افزایش دهد و از طرفی دیگر، منجربه دستیابی به جواب بهینه مطلق نشود. لازم به ذکر است یکی از مواردی که در به‌کارگیری انواع روش‌‌های هوش مصنوعی لازم است توجه شود، مسئله تنظیمات پارامترهای مورد نظر (Tuning) است. بدین معنا که تعیین متغیرها، مولفه‌‌ها و عناصر مدل‌‌ها و الگوریتم‌‌های هوش مصنوعی در یافتن جواب بهینه نهایی به شدت موثر و حساس هستند و تغییر آن‌‌ها می‌تواند زمان، دقت و کیفیت محاسبات را تحت تأثیر قرار دهد.

این کتاب توسط نویسنده‌ای که در حوزه هوش مصنوعی و مالی پژوهش و مطالعه داشته ‌است، نگارش یافته است. نویسنده سعی کرده‌است با مطالعه منابع متعدد در ارتباط با مطالب هوش مصنوعی و چاپ چندین مقاله در مجلات معتبر، به افرینش کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی دست یابد تا محققان، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به این حوزه، به به‌روزترین و مفیدترین مطالب و مفاهیم هوش مصنوهی در مالی دست‌یابند. در کتاب کنونی سعی شده تا به‌صورت نسبتا جامع، مفاهیم هوش مصنوعی و زیربخش‌‌های آن مورد توجه قرار گیرد و کاربردهای مختلف هر یک از مؤلفه‌‌ها در مباحث مالی معرفی گردد. در این کتاب سرفصل‌‌هایی مانند شبکه عصبی مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، منطق فازی، سیستم‌‌های خبره و انواع الگوریتم‌‌ها و کاربردهای هریک در بخش‌‌های مختلف مالی مانند بورس، بانکداری، حسابداری، حسابرسی، بیمه و... وجود دارد. در ضمن، بخشی هم در ارتباط با هوش مصنوعی و کووید۱۹ وجود دارد که می‌تواند بر جذابیت کتاب بیافزاید و آن را از سایر آثار متفاوت کند.

خواندن کتاب نگرشی بر کاربردهای هوش مصنوعی در مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند دیدگاه خوبی در ذهن افراد، پژوهشگران، دانشجویان و محققانی ایجاد کند که به دنبال یادگیری مباحث مربوط به هوش مصنوعی به همراه کاربردهای آن در مباحث مالی هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان