دانلود و خرید کتاب ریاضی عمومی ۱ مهدی نجفی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریاضی عمومی ۱ اثر مهدی نجفی خواه

کتاب ریاضی عمومی ۱

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ریاضی عمومی ۱

کتاب «ریاضی عمومی ۱» نوشتۀ مهدی نجفی خواه است و انتشارات فناوری نوین آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول مجموعۀ ۲ جلدی ریاضی عمومی است.

درباره کتاب ریاضی عمومی ۱

کتاب ریاضی عمومی ۱، جلد اول یک مجموعۀ ۲ جلدی با موضوعات حساب دیفرانسیل، انتگرال و هندسۀ تحلیلی است. جلد اول ریاضی عمومی ۱ و جلد دوم ریاضی عمومی ۲ نام دارند. موضوع اصلی در حساب دیفرانسیل، انتگرال و هندسۀ تحلیلی، آشناکردن مخاطبان با جنبه‌های محاسباتی آنالیز ریاضی کلاسیک است. در آنالیز ریاضی کلاسیک، خواص توابع بین فضاهای اقلیدسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شامل ۳ بخش اساسی حد، ‌مشتق و انتگرال می‌شود. در کتاب ریاضی عمومی 1، توابع به فرم به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود و مرحله به مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. کتاب ریاضی عمومی ۱ و ۲ مرجعی مناسب و مطابق با سرفصل‌های مصوب وزرات علوم، تحقیقات و فناوری است. این کتاب مثال‌های متنوعی را در برمی‌گیرد و دارای تعداد زیادی تمرین و مسئله است.

کتاب ریاضی عمومی ۱ در ۹ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: عدد»، «فصل دوم: تابع»، «فصل سوم: حد و پیوستگی»، «فصل چهارم:مشتق و کاربردهایش»، «فصل پنجم:انتگرال نامعین»، «فصل ششم: انتگرال معین»، «فصل هفتم: انتگرال ناسره»، «فصل هشتم: دنباله و سری عددی» و «فصل نهم: دنباله و سری تابعی»

فصل اول ریاضی عمومی ۱، مفهوم عدد و سیر رشد آن را بیان کرده و به طرح مفهوم اعداد مختلط می‌پردازد. در فصل دوم انواع توابع مطرح شده و ضمن آشنایی با توابع مقدماتی، چگونگی ترسیم و خواص مقدماتی هرکدام از آن‌ها بیان شده است. فصل سوم به موضوعات اصلی مانند حد و پیوستگی توابع می‌پردازد و رفع ابهام، حد یک‌طرفه و هم‌ارزی بی‌نهایت کوچک‌ها را توضیح می‌دهد. در فصل چهارم به موضوع مشتق توابع یک‌متغیره پرداخته می‌شود، ‌اصول خواص مشتق و دیفرانسیل بیان شده و کاربردهای آن تشریح می‌شود. فصل پنجم خواص اصلی انتگرال نامعین و روش‌های انتگرال‌گیری آموز داده می‌شود. در فصل ششم انتگرال‌ معین و کاربردهای متنوع آن بیان می‌شود. انتگرال ناسره موضوع فصل هفتم است. این موضوع که جمع بی‌نهایت اعداد عملاً ممکن نیست مگر آنکه مفهوم دنباله و سری مطرح شود در فصل هشتم مورد تحلیل قرار گرفته است و فصل نهم دنباله‌ها و سری‌های تابعی را شرح می‌دهد که در نهایت به بحث سری های تابعی می‌رسد. 

خواندن کتاب ریاضی عمومی ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ریاضی و دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ریاضی عمومی ۱

«عدد اولین مفهوم ریاضی است که موردتوجه بشر قرار گرفته است. باگذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید، مفهوم عدد نیز گسترش‌یافته است. مثلاً در ابتدا عدد را تنها به‌عنوان وسیله‌ای برای شمارش می‌شناختند و درنتیجه لزومی به تصور اعداد غیرطبیعی نبود. اما رفته‌رفته نیاز به محاسبه بالا گرفت و لازم شد که مفهوم عدد منفی و صفر مطرح گردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۵۰۰
تومان