دانلود و خرید کتاب روش های منطقی راجر آنتونسن ترجمه مهدی نجفی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های منطقی اثر راجر آنتونسن

کتاب روش های منطقی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روش های منطقی

کتاب روش‌ های منطقی نوشتۀ راجر آنتونسن و ترجمۀ مهدی نجفی خواه است. انتشارات فناوری نوین این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب روش‌ های منطقی

مدتی است گرایش علوم کامپیوتر در ایران به‌عنوان یکی از گرایش‌های رشتۀ ریاضی در دانشگاه‌های مختلف تأسیس شده است. در دانشگاه علم و صنعت ایران نیز از سال ۱۳۹۹ چنین شده است. سؤال این است که تا چه حدی ریاضی برای فهم مباحث بعدی در این رشته لازم است؛ تا دانشجویان در ترم اول با آن آشنا شوند؟ پاسخ‌های فراوانی برای این پرسش وجود دارد. اصل کتاب روش‌ های منطقی به زبان نروژی بوده و در سال ۲۰۲۰ به انگلیسی ترجمه شده و مبنای ترجمه نیز همین کتاب انگلیسی بوده است که انتشارات اسپرینگر در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسانیده است. این کتاب برای هر کسی که بخواهد با حداقل اطلاعات بفهمد در ریاضی چه می‌گذرد، مناسب است. کتاب روش‌ های منطقی به فصل‌هایی کوتاه تقسیم می‌شود. در پایان هر فصل تمرین‌هایی وجود دارد.

خواندن کتاب روش‌ های منطقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ریاضی و کسانی که قصد شروع تحصیل در دانشگاه را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش‌ های منطقی

«"حل مسئله و مکاشفات پولیایی"

در ریاضیات و علوم کامپیوتر همیشه مسئله حل می‌کنیم از محاسبات ساده گرفته تا مسائل پیچیده و مرکب؛ بنابراین، ایده خوبی است که کمی در مورد این فرایند تأمل کنید. وقتی در حل مسئله‌ای گیر می‌کنیم و نمی‌توانیم شکل را بفهمیم باید چه کنیم؟ این سؤال در بیشتر موضوعات و موقعیت‌های دیگر زندگی مفید است و ممکن است مکاشفات و یا قواعد سرانگشتی زیر برای شما مفید باشد. آنها را از کتابی سنتی که در سال ۱۹۴۵ به نام چگونه آن را حل کنیم؟ نوشتۀ ریاضی‌دان مجارستانی جورج پولیا گرفته شده است. او این فرایند را به چهار مرحله تقسیم می‌کند (اگر چه اغلب با هم همپوشانی دارند):

۱- فهم ابتدا باید مسئله را درک کنید: ابتدا باید مسئله را درک کنید. آیا همه کلمات موجود در بیان مسئله را درک می‌کنید؟ شاید باید تعاریف کلمات استفاده شده را بررسی کنید ناشناخته‌ها کدام‌اند؟ شکل یا تصویری بکشید و نمایشی مناسب برای مسئله پیدا کنید. فرضیات را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید آیا مسئله را با کلمات خود می‌توانید بیان کنید؟ این مرحله ممکن است مهم‌ترین مرحله وقتی واقعاً می‌فهمید مسئله چیست کمی به راه‌حل نزدیک‌تر شده‌اید.

۲- از تجربیات قبلی در مورد مسائل مشابه برنامه‌ای برای حل مسئله برنامه‌ریزی کنید: این در مورد یافتن ارتباط بین مفروضات و مجهولات است و شما باید برنامه‌ای برای یافتن راه‌حلی برای مسئله ارائه کنید، این روند باید به برنامه‌ای برای یافتن راه‌حل منجر شود. برخی از استراتژی‌ها برای ایجاد یک طرح می‌تواند به شرح زیر باشد شکلی بکشید احتمالات را از بین ببرید به موارد خاص نگاه کنید. به دنبال یک الگو کلی باشید. به عقب بنگرید برای رسیدن به محصولات چه چیزی لازم است؟ خلاق باشید و متفاوت فکر کنید.

۳- اجرا: برنامه را اجرا کنید.

۴- بازنگری نگاه کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً به پاسخی که دریافت کرده‌اید اعتقاد دارید یا خیر. هدف از مکاشفات پولیایی دستوری نیست که بتوانید دقیقاً آن را دنبال نموده و همیشه به پاسخ برسیم، و لزوماً شما را در حل مسئله استاد نمی‌کند، اما نکاتی عملی هستند که ممکن است در صورت گیردادن به روند حل مسئله موردبحث کمک بزرگی باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

حجم

۱۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۵۰۰
تومان