دانلود و خرید کتاب فریادی بر دیوار زهره رحیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریادی بر دیوار اثر زهره رحیمی

کتاب فریادی بر دیوار

معرفی کتاب فریادی بر دیوار

کتاب الکترونیکی فریادی بر دیوار نوشتهٔ زهره رحیمی از انتشارات حزب اراده ملت است. این کتاب درباره هنر خیابانی با موضوع دیوار نوشته‌ها است.

درباره کتاب فریادی بر دیوار

نویسنده در این کتاب هنر و ادب خیابانی و دیوار نویسی را توضیح می‌دهد. نویسنده ابتدا می‌گوید که برخی مدعی هستند که سابقه هنر و ادبیات خیابانی به حدود قرن بیستم همزمان با جنبش‌های راستگرا انقلاب فرانسه در زمان جنبش هیپی‌ها و تحرکات دانشجویی در ابراز مخالفت‌های مدنی و سیاسی باز‌می‌گردد ولی در واقع این هنر از زمان انسان‌های غارنشین آغاز شده است. وقتی که بشر برای انتقال پیام و ترسیم روزمره‌گی‌ها و روایت رنج‌ها و آرزوهایش از دیوار، سنگ و صخره استفاده می‌کرده است و به تدریج با پیشرفت بشر و به فراخور هر زمان از حالت سنتی خارج شده و به صورت مدرن امروزی درآمده است‌. از گذشته‌های دور تاکنون بشر آرزوها و ناکامی‌هایش را بر دیوار و درخت و .... می‌نوشته تا دیگران پیام او را ببینند و بخوانند و بشنوند. با گسترش شهر نشینی، ماشینسییم، تحولات پر شتاب سیاسی و اجتماعی و نابرابری‌های اجتماعی نیاز بشر به دیده شدن و جلب توجه بیشتر شده است. نگاه جامعه به دیوار نویسی مثل هر پدیده دیگر اجتماعی از دیدگاه هنری و ادبی متفاوت است. عده‌ای آن را شکلی از هنر و ادبیات می‌‌شمرند و برخی آن را شکلی از وندالیسم و تخریب‌گری و شلوغ کردن مناظر شهر می‌دانند. آنها می‌گویند این پدیده هنر و ادبیات نیست بلکه یک رفتار خرابکارانه است که سبب آشفتگی دنیای ادبیات است. ولی در واقع انسان موجودی است آزاد و‌خردمند و در تلاشی دائمی برای تعامل با محیط خود است و برای بیان نظرات، افکار و احساسات خود از شعر، ترانه، نقاشی و ...استفاده می‌کند و هر گاه که نتواند از رسانه‌های عمومی استفاده کند به دیوار نویسی روی می‌آورد که هم در دسترس است و هم رایگان.

نویسنده می‌گوید که دیوارنویسی این ظرفیت را دارد که همزمان با شخص و کل جامعه سخن بگوید، احساسات وعواطف فردی و جمعی مردم را تحریک کند و شخص بتواند رویاهایش را بر دیوار بنویسد. دیوار نویسی به مثابه یک رسانه رایگان و در دسترس است که توسط شهروندان دیده نشده، فرصتی برای ابراز عاطفه یا فریادی اعتراضی، تلقی می‌شود. دیوار نوشته‌ها به طور بی‌واسطه در مکان‌های عمومی با شهروندان عادی ارتباط می‌گیرند و احساسات مردم را تهییح می‌کنند.‍ با پیشرفت تکنولوژی و انواع رسانه‌های تصویری و شنیداری تلگرام، اینستاگرام و ...هیچکدام تاکنون موفق نشده‌اند این پدیده انسان ساخت را از صحنه ارتباطی بشر حذف کنند.

خواندن کتاب فریادی بر دیوار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به هنرهای خیابانی و موضوع دیوار نویسی علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌‌کنیم.

بخشی از کتاب فریادی بر دیوار

«کشاندن برخی پدیده‌ها به عرصه عام همچون کنسرت و پانتومیم وشعر و قصه خوانی‌های خیابانی، هنر لوکس و غیر قابل دسترس را برای حظّ شهروندان گرفتار و نابرخوردار در سفره پهنِ معابر، متروها، پارک‌ها و میادین شهری چید. چهار‌راه یا زیر پله‌ای که همیشه، یاد رهگذران پر مشغله یا عُنُق و خمود را تداعی می‌کرد، حالا با خودنمایی یک اجرای هنری، خاطرات سرد و تکراری‌اش را اینبار به شکلی رنگی، در ذهنمان قاب می‌کند. دیوار نویسی و دیوارنگاری نیز، بخشی از چنین عمومی سازی‌هایی هستند. چه گرَفیتی با غلبه تصویر بر زبان باشد و چه جداریات با غلبه کلمه. حرف‌هایی از عشق و‌ جنگ یا فریاد آوارگی مهاجران و بی‌‌خانمانی پناهندگان، جملات درگوشی و صمیمی مردم کوچه و بازار که از نظرها گُم‌اند و پیام میلیونها آدم که هرگز فریبندگی فالوئرها و هواداران مشتاق را در عمر خویش تجربه نکرده‌اند بر دیوار نقش می‌بندد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان