دانلود و خرید کتاب بیت کوین ویتالیک بوترین ترجمه بهاره علیمردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیت کوین اثر ویتالیک بوترین

کتاب بیت کوین

انتشارات:نشر راه طلایی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بیت کوین

کتاب بیت کوین نوشتۀ ویتالیک بوترین با ترجمۀ بهاره علیمردانی در نشر راه طلایی به چاپ رسیده است. این کتاب، دربارۀ اقتصاد عجیب و غریب و جدید رمز ارزهاست. ویتالیک بوترین، روزنامه‌نگار و فعال استارت‌آپی سابق و خالق رمز ارز اتریوم بعدی، در مقاله‌های این کتاب از مسیر خود، آیندۀ آن و زیر و بم اقتصاد دیجیتال می‌گوید.

درباره کتاب بیت کوین

هنگامی که در سال ۲۰۰۸ و طی یک دوره بحران مالی جهانی، نمونۀ اولیۀ بیت کوین اعلام شد، هدف آن ایجاد ارزی سازمان‌دهی‌شده از طریق شبکه‌های کامپیوتری رمزنگاری‌شده و بدون واسطۀ دولت و دیگر دستگاه‌ها بود و از دل آن ارز دیجیتال به وجود آمد. کتاب بیت کوین از ویتالیک بوترین، دربارۀ زیر و بم اقتصاد دیجیتال است.

ویتالیک بوترین کسی که شروع به ایجاد زیرساخت اینترنتی اقتصادی جدید کرد سال‌ها ایده‌هایش را در گفت‌و‌گوهای مستمر با دیگران توسعه داد. او که خالق اتریوم است توانست مخاطبان متعصبی را اطراف اختراعش جمع کند. اگر ارتیوم بتواند به زیرساختی فراگیر تبدیل شود، ایده‌های او قابلیت زیادی برای گستردگی و نقد شدن دارند. کتاب بیت کوین، معرف نوشته‌های ویتالیک بوترین است. بوترین، اتریوم را در ۲۰۱۴ در کنفرانس بیت کوین میامی روی صحنه معرفی کرد. اتریوم در ۲۰۱۵ آنلاین شد در حالی بلاک‌چین‌های رقیب زیادی وجود داشتند و می‌توانستند کارهایی مشابه انجام دهند. اتریوم بزرگ‌ترین آن‌ها بود گرچه ارزش ارز آن یک‌دوم بیت کوین بود؛ اما توانست بیشترین سهم را از این اقتصاد عجیب و غریب جدید از آن خود کند. 

نوشته‌های جمع‌آوری‌شده در کتاب بیت کوین با هدف ساختن اعتماد انجام شده‌اند. بوترین می‌گوید از اولین تصمیم‌هایش برای ایجاد اتریوم تا به‌روزرسانی‌ها و به‌رغم تلاش‌هایش، رهبری اتریوم کاری سخت بوده است. مقاله‌های که در این کتاب آمده‌اند بیانگر جنبه‌های خاصی از افکار بوترین هستند؛ از جمله: نظریه‌پردازی و کنشگری اجتماعی، فکر کردن حین کار و کشف پیامدها حین راه رفتن. بوترین فردی برجسته در رمز ارز است. این کتاب نشان‌دهندۀ سیر تکامل بوترین از یک مبارز آزادی‌خواه سایبری به یک سازندۀ زیرساخت‌های بزرگ است. او پیش از آن، وقایع‌نویس مجلۀ بیت کوین خود و تولیدکننده‌ای نه‌چندان کامل در چندین استارت‌آپ مرتبط با بیت کوین بود. کتاب بیت کوین در ۳ بخش تنظیم شده است. عنوان این بخش‌ها عبارت‌اند از:

بخش اول: پرماینیگ

بخش دوم: اثبات کار

بخش سوم: اثبات سهام

خواندن کتاب بیت کوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران رمز ارزها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیت کوین

«تا این مرحله، مشکل ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های تولیدی اساساً تحت سلطۀ دو دستۀ اصلی راه‌حل‌ها، یعنی بازارها و نهادها، بوده است. بازارها در شکل خالص خود کاملاً غیرمتمرکز و متشکل از تعداد تقریباً معدودی از عوامل است که همگی به‌صورت نامتناهی یک‌به‌یک با هم درگیرند و تعاملاتی انجام می‌دهند که به بهبود اوضاع هر دو شرکت‌کننده می‌انجامد. از سوی دیگر، نهادها ذاتاً سلسله‌مراتبی‌اند. درواقع، هر مؤسسه ساختاری حاکمیتی دارد که در لحظه مفیدترین فعالیت‌ها را به‌همراه پاداشی برای انجام‌دهندۀ آن مشخص می‌کند. تمرکز مةسسه به آن امکان می‌دهد تا تولید کالاهای عمومی را به نفع هزاران یا شادی میلیون‌ها نفر حتی با سود کم برای هر فرد تشویق کند. از سوی دیگر، همان‌طور که همۀ ما می‌دانیم، متمرکز شدن خطرات خاص خود را هم دارد.»

بخشی از متن

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۲ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان