دانلود و خرید کتاب معمار محبت عبدالقدوس الامین ترجمه زهرا عباسی سمنانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معمار محبت اثر عبدالقدوس الامین

کتاب معمار محبت

معرفی کتاب معمار محبت

کتاب معمار محبت نوشتۀ عبدالقدوس الامین و ترجمۀ زهرا عباسی سمنانی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب معمار محبت، روایات و خاطراتی از زندگی سردار شهید حسن شاطری (مهندس حسام خوشنویس) است.

درباره کتاب معمار محبت

شهید مهندس حسام خوشنویس از بدو ورودش به خاک لبنان، پس از شکست اسرائیل در جنگ ۳۳‌روزه و بازگشت اهالی لبنان به شهرها و روستاهایشان که ارتش صهیونیست تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌ها و سازمان‌ها آن‌ها را به‌کلی ویران ساخته بود، با مردم این سرزمین همراه بود و با آنان زندگی کرد.

پس از توقف جنگ، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون رئیس جمهور از لبنان بازدید به عمل آورد و آمادگی ایران را برای همکاری در بازسازی لبنان اعلام کرد. با توجه به تجربۀ دیرین مهندس خوشنویس در امر بازسازی مناطق آسیب‌دیده از جنگ در ایران و افغانستان، وی به‌عنوان رئیس تیم بازسازی لبنان انتخاب شد.

شدت خسارات وارده بر راه‌ها، پل‌ها و اماکن مذهبی از جمله مساجد و کلیساها، مدارس، بیمارستان‌ها و ... باورکردنی نبود. بررسی‌ها به سرعت انجام و نقشه‌ها ترسیم شد. با پیمان‌کاران در مناطق مختلف تماس گرفته شد و قراردادها برای شروع کار بازسازی، ترمیم و ساخت مناطق آسیب دیده بدون فوت وقت امضا گردید.

به این ترتیب دایرۀ فعالیت تیم بازسازی هرچه بیشتر افزایش یافت. به‌طوری‌که طی ۶ سال‌و‌نیم خدمات برجسته و عظیمی را در همۀ مناطق کشور به انجام رساند. دستاوردهای این تیم بالغ بر ۱۷۳۲۸طرح پیشرفته و پراکنده، شامل ساخت راه‌ها، پل‌ها، اماکن مذهبی و دیگر طرح‌ها و برنامه‌های متوسط و کوچک در سراسر کشور بود. سخن از اقدامات مهندس حسام خوشنویس در طی سال‌های حضورش در لبنان حدیثی طولانی و نیازمند کتاب‌ها و صفحاتی بسیار است تا حق مطلب ادا شود.

شهید حسام خوشنویس با حضور در کشور لبنان تلاش‌ها و اقدامات برجسته و بخشش‌های دلسوزانه‌اش را در دوران بازسازی این کشور به ثبت رساند، به طوری که سخن گفتن از دوران بازسازی و بازگشت آبادانی به لبنان پس از جنگ ۳۳‌روزه بدون ذکر نام مهندس حسام و هیئت ایرانی به‌عنوان اولین و بزرگترین هیئت حاضر ممکن نیست. همۀ این‌ها یادآور نام آنان در اذهان مردم لبنان، مسئولان و فعّالان عرصۀ جنبش بازسازی لبنان از مناطق جنوبی تا بقاع و ضاحیه در جنوب بیروت است. کتاب معمار محبت به شرح این خدمات می‌پردازد.

شهید حاج حسن شاطری معروف به حسام خوشنویس از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی لبنان بود که ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۱ در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

خواندن کتاب معمار محبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب می‌تواند برای علاقه‌مندان به مسائل مربوط به جنگ‌های لبنان می‌تواند جالب باشد.

بخشی از کتاب معمار محبت

« اخلاص حسن شاطری نسبت به حزب الله لبنان و تقدیس مقاومت و محبت ویژه اش به سیدحسن نصرالله برخاسته از عشقی بی مثال نسبت به جهاد و مجاهدین بود، او اعتقاد داشت که رهبری سید حسن نصرالله نعمتی از جانب خداوند است و کار در لبنان را فرصتی برای کار ذیل حزب الله لبنان به شمار می آورد. وی می افزاید: اولین دیدار حسن شاطری پس از ورود به لبنان، دیدار با سیدحسن نصرالله بود و در آن دیدار وظایفی را که در زمان حضور در لبنان به آن خواهد پرداخت شرح داد و موافقت اولیه را از ایشان دریافت کرد. به گفته سلطان اسعد، سیدحسن نصرالله کسی بود که مسئله تغییر نام حسن شاطری را مطرح کرد و پیشنهاد داد تا بین مردم با نام دیگری غیر از حسن شاطری معرفی شود. وی هم بلافاصله پذیرفت و نام حسام خوشنویس برگزیده شد، نامی که تا زمان شهادت با آن شناخته شد...»

حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)
رمضان عباس نژادورزی
سه روز تا آغاز جهنم
شهرام مشایخی
نمایش‌نامه‌های آسان؛ چرا نهنگ ترسید؟ (جلد هجدهم)
حسن دولت آبادی
نگاهی گذرا بر قواعد فقهی و مقررات قانونی عقد نکاح
سیدحمزه حسینی فرد
به وقت بارش باران
مهرداد شائقی آذرزاد
معیارهای اکولوژیکی مدیریت پایدار سرزمین در سطح ملی
سمیه نعمتی گسکمین‌جان
کارشناس امور مالیاتی (عمومی و تخصصی)
حسین‌علی اسماعیلی
کامبیری
لویس پراتس
احساس تنهایی
پریسا رازی همدانی
نوآوری از نان شب واجب تر است
اسکات دی آنتونی
شعر و حال من
احسان منصوری
ما تنها نیستیم
ریحانه میرزاجانی
چارقد قرمزم همیشه مرداد است
معصومه محمدی سیف
کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در بازاریابی
محمدامین حسنی کبوترخانی
تفکر انتقادی برای تخصص‎های امدادی
آیلین گمبریل
بلاکچین و قانون حکمرانی کد
پریماورا.د فلیپی
هتروتوپیای ایرانی
محمد آقاسی
یادم تو را فراموش
حمیدرضا عسگری
راهنمای رسمی گواهینامه CCNA Collaboration CICD 210-060 (مرجع اصلی CCNA VOICE)
مایکل والنتاین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان