دانلود و خرید کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری چارلی الیس ترجمه هومن کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای سرمایه‌گذاری

«راهنمای سرمایه‌گذاری» نوشته چارلی الیس(-۱۹۳۷) و برت مالکیل(-۱۹۳۲) از مشهورترین متخصصان دنیای سرمایه‌گذاری است.

هدف نویسندگان «اصول سرمایه‌گذاری» این بوده که مفاهیم مالی شخصی را به زبانی بسیار ساده و البته دقیق و کامل بیان کنند تا افراد غیرمتخصص نیز بتوانند از این کتاب جهت تصمیمات مالی خود یا خانواده خود بهره کامل ببرند.

اگر بخواهم به‌طور خلاصه ساختار کتاب را شرح دهم؛ فصل اول این کتاب به مفاهیم مربوط به پس‌انداز کردن می‌پردازد. در این فصل توصیه می‌شود که پس‌انداز را خیلی زود باید شروع کرد. در این فصل همچنین به روش‌هایی برای پس‌اندازهای کوچک و ناچیز تا روش‌های بزرگ پس‌انداز پرداخته می‌شود.

در فصل دوم اکیدا توصیه می‌شود که پس‌اندازها باید در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخص‌محور سرمایه‌گذاری شود.

فصل سوم بیان می‌کند همان‌گونه که نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد گذاشت، سرمایه‌گذار نیز باید یک سبد متنوع از صدها سهم مختلف داشته باشد.

در فصل چهارم به اجتناب از اشتباهات رایج سرمایه‌گذارها پرداخته می‌شود. الیس و مالکیل با توجه به تحقیقات اخیر گروهی از روان‌شناسان رفتاری و اقتصاددانان مالی پی برده‌اند لازم است با کنار گذاشتن اعتماد به ‌نفس بیش‌ازحد و رفتار گله‌ای در خریدوفروش سهام، سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

در فصل پنجم با عنوان «کار را ساده کنید»، الیس و مالکیل هشدار می‌دهند رسانه‌های مرتبط با موضوعات مالی به‌طور مداوم این حرف را به مردم القا می‌کنند که دنیای مالی و سرمایه‌گذاری مدرن بسیار پیچیده است. ولی جدای از این‌همه حیله‌ها می‌توانید با تکیه کردن بر اصل «سادگی»، در سرمایه‌گذاری موفق شوید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
همه‌چیز با پس‌انداز شروع می‌شود. «اگر شما چیزی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشید، دیگر اهمیتی ندارد که شما بازدهی دو درصدی از سرمایه‌گذاری‌تان کسب کنید یا پنج درصدی یا حتی ۱۰ درصدی.»
Nima Ranjkesh
هدف واقعی پس‌انداز این است که شما را در دستیابی به اولویت‌های زندگی‌تان توانمند کند نه اینکه شما را مجبور کند که خود را قربانی کنید. هدف از پس‌انداز این نیست که محروم و فقیرانه زندگی کنید.
رضا نامور
قاعده شگفت‌انگیز ۷۲ آیا با قاعده‌ شگفت‌انگیز ۷۲ آشنایی دارید؟ اگر آشنایی ندارید، الان آن را یاد بگیرید و برای همیشه به خاطر بسپارید. قاعده‌ای ساده است و راز نرخ بهره‌ مرکب را برملا می‌کند. قاعده این است: ۷۲X×Y= که در آن X تعداد سال‌هایی است که پول شما دو برابر می‌شود و Y نرخ بهره‌ سالانه است. بگذارید با یک مثال شروع کنیم: برای دو برابر شدن پولتان ظرف ۱۰ سال، چه نرخ بازدهی مورد نیاز است؟ پاسخ: ۷۲×X=۱۰، بنابراین ۲/۷٪X=. همچنین با استفاده از این قاعده با داشتن نرخ بازده می‌توان مدت‌زمان لازم برای دو برابر شدن پول را محاسبه کرد. مثال: با بازده هشت درصد چقدر طول می‌کشد تا پولتان دو برابر شود؟ خیلی ساده است: ۹ سال (۹=۸÷۷۲) .
Mahdi Nahri
سریع پولدار شدن ساده است: مخارجتان را آنقدر کاهش دهید که از درآمدتان کمتر شود. در این صورت شما ثروتمند هستید، چرا که درآمدتان بیشتر از مخارجتان است و شما بیش از نیازتان دارید.
Nima Ranjkesh

حجم

۸۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۸۵۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان