دانلود و خرید کتاب هنر تمرکزیابی کوثر بابایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر تمرکزیابی اثر کوثر بابایی

کتاب هنر تمرکزیابی

معرفی کتاب هنر تمرکزیابی

کتاب هنر تمرکزیابی نوشتهٔ کوثر بابایی است و انتشارات رهنج آن را منتشر کرده است. روش‌های ارتقای تمرکز و آرامش ذهن در دنیایی آشفته در این کتاب آمده است.

درباره کتاب هنر تمرکزیابی

بیش از نود و پنج درصد مردم از نداشتن تمرکز رنج می‌برند؛ به‌راحتی حواسشان پرت می‌شود و یا حتی زمانی که سعی دارند کاری را به بهترین شکل انجام دهند، پیوسته دچار اشتباه می‌شوند؛ گاهی کارها یا حرف‌های خود را فراموش می‌کنند. در یادآوری اسم اشخاص و اتفاقاتی که در گذشتهٔ نزدیک رخ داده است، ناتوان هستند و حتی نشستن و گوش‌دادن به صحبت‌های دیگران برایشان دشوار است.

اگر شما نیز با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستید، باید بگوییم که دچار مسئلهٔ عدم‌تمرکز شده‌اید؛ اما نگران نباشید زیرا تمرکز یک امر اکتسابی است؛ باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هرکس با هوش عادی خود می‌تواند بدان دست یابد.

مطالب کتاب هنر تمرکزیابی شما به هیچ‌وجه مطالب دست‌دوم و بدون‌استفادهٔ کتاب‌های دیگر نیست؛ بلکه چکیده‌ای از روش‌های علمی و عملیاتی است.

در فصل نخست این کتاب، دربارهٔ تکنیک‌های تندخوانی توضیح داده‌ شده؛ همچنین با انواع عوامل حواس‌پرتی آشنا می‌شوید تا بتوانید عملکرد و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

در فصل دوم به شما آموزش داده می‌شود که چگونه سبک غذایی سالم‌تری داشته باشید؛ زیرا برای نیروبخشیدن به تمرکزتان به آن نیازمندید.

در فصل سوم، دلیل اهمیت خواب و ورزش را برای افزایش تمرکز درمی‌یابید. به شما آموزش داده می‌شود که چگونه خواب باکیفیتی داشته باشید و ذهن و جسم خود را تقویت کنید.

در فصل چهارم، به شما کمک می‌شود با کاربرد روش‌های صحیح، استرس خود را کنترل کنید؛ زیرا چنین برنامه‌ریزی‌ای، تمرکز شما را افزایش می‌دهد.

در فصل پنجم دربارهٔ خاصیت منفی‌نگر ذهن صحبت می‌شود تا با آگاهی از کارکرد ذهن و انجام کارهایی ساده بتوانید آرامش ذهنتان را بیشتر کنید.

در فصل ششم، دربارهٔ این موضوع صحبت می‌شود که چگونه راهکارهای مدیریت زمان می‌تواند باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکرد شما شود.

سرانجام در فصل پایانی نیز برای شما تمرین روزانه در نظر گرفته شده که باید حتماً بعد از مطالعه و یادداشت‌برداری از تکنیک‌های فصل‌های قبل به این قسمت مراجعه کنید.

خواندن کتاب هنر تمرکزیابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید تمرکز خودتان را در این دنیای پرآشوب به دست آورید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب هنر تمرکزیابی

«به‌راحتی می‌توانید با نگاه به گذشته متوجه تغییرات و تفاوت‌های بسیار زیادی در شرایط و سبک زندگی افراد و حتی خودتان شوید؛ برای مثال در دوران گذشته از اسب و ارابه برای رفتن به مسافرت، خریدکردن، رفت‌وآمد از روستا به شهر و از شهر به روستا استفاده می‌کردند؛ یا برای شستن لباس‌ها و ظروف، تشتی آماده می‌کردند؛ آب گرم و سرد را در آن می‌ریختند و با صابون و خاکستر آن‌ها را می‌شستند؛ همچنین برای گرم‌کردن خانه و پختن غذا باید هیزم جمع‌آوری می‌کردند تا آتش آماده کنند.

امروزه از ماشین، قطار و هواپیما برای انتقال و جابه‌جایی استفاده می‌کنند. ماشین‌های لباسشویی و ظرف‌شویی نیز مانند لوازم دیگر، جان آدمیزاد را خریده است و دیگر لازم نیست خستگی زیادی صرف شستن آنان کنند؛ یا از بخاری، پکیج، شومینه و اجاق‌گاز برای گرم‌کردن خانه و تهیهٔ غذا استفاده می‌کنند. ما شاهد نمونه‌های بسیاری از این تغییرات در زندگی‌مان هستیم که حتی با نگاه‌کردن به اطرافمان می‌توانیم متوجه آن‌ها باشیم.

اما سؤال اصلی اینجاست که «به نظر شما، آیا روش‌های مطالعه و یادگیری، به تغییر و به‌روزرسانی نیازی ندارند؟ چرا باید در عصر جدیدِ اطلاعات به همان شیوهٔ شصت سال قبل مطالعه کنیم و یاد بگیریم؟ آیا مغز ما به تجدیدقوا برای عملکرد بهتر نیاز ندارد؟».

از شما می‌خواهم لطفاً چند ثانیه به این سؤال فکر کنید و به خودتان پاسخ دهید.

مهارت تندخوانی راهکاری است که به شما کمک می‌کند هم روش مطالعه و یادگیری خود را تغییر دهید و هم مغزتان را به‌روزرسانی کنید.

اگر بخواهم یک تعریف کوتاه از این مهارت ارائه دهم، باید بگویم تندخوانی برخلاف تصور خیلی‌ها سرسری‌خواندن و گذرکردن نیست؛ بلکه یادگیری حرفه‌ای مبتنی بر توانمندی مغز است و پیش‌نیاز هر مطالعه و یادگیری است؛ یعنی اصولی کاملاً علمی دارد و پژوهش‌های بسیاری بر روی آن انجام شده است و تجربهٔ شخصی یا بی‌اساس و پایه‌ای نیست.»

نظرات کاربران

امیر
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

با سلام..علی رغم اینکه در برخی جاها کمی از موضوع خارج شده بود و‌توضیحات اضافی داشت، ولیکن نکات بسبار عالی و‌کاربردی و‌آموزنده دارد....و من در مقایسه با کتابهای دیگه ای که خوندم؛ این کتاب را کتاب کاربردی دیدم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان