دانلود و خرید کتاب تندیس های کاخ های آشوری پل کالینز ترجمه افشین آریان پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تندیس های کاخ های آشوری اثر پل کالینز

کتاب تندیس های کاخ های آشوری

معرفی کتاب تندیس های کاخ های آشوری

کتاب تندیس های کاخ های آشوری نوشتهٔ پل کالینز و ترجمهٔ افشین آریان پور است. انتشارات آریارمنا این کتاب را با همکاری گروه پژوهشی باستان‌کاوی تیسافرن روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تندیس های کاخ های آشوری

کتاب تندیس های کاخ های آشوری دربارۀ نقش‌برجسته‌ها و تندیس‌های آشوری سخن گفته است. پل کالینز، یک باستان‌شناس بریتانیایی این کتاب را به رشتۀ تحریر در آورده است. او در پیشگفتاری که بر نسخۀ فارسی کتاب نوشته، هدف از انتشار این کتاب را معرفی بستر تاریخی و باستان‌شناسی آشور دانسته و از انتشار آن به زبان پارسی ابراز خشنودی کرده است. «جان کرتیس» به‌عنوان موزه‌دار بخش خاورمیانۀ موزۀ بریتانیا بر این کتاب مقدمه نوشته است. حدود ۱۵۰ سال پیش که نقش‌برجسته‌های کاخ‌های آشور به موزهٔ بریتانیا وارد شد، جمعیت بسیاری این آثار را تحسین کردند. آثاری که بی‌شک ارزشمندترین کنده‌کاری سنگی در میان آثار باستانی جهان است. این آثار به‌دستور شاهان قدرتمندی در سدهٔ ۹ تا ۷ پیش از میلاد مسیح تراشیده شده است. در آن زمان بود که پادشاهی کوچکِ آشور در شمال عراق پس از فتوحات پی‌درپی به سرزمین بزرگی از ایران تا مصر گسترش یافت. این نقوش که چشمگیر و شیوا و دلنواز توصیف شده‌اند، نمایانگر دستاورد باشکوه دوران خود هستند. این کتاب گلگشتی با عکس‌های زیبا از این نقوش برای خواننده فراهم آورده که در میان آثار خلق‌شده هنری عراق باستان دارای امتیازی ویژه هستند.

پادشاه بزرگ آشوری، با دیوان باشکوه خود و خدایانی که پشتیبان او هستند در نقوش تزیینیِ درون مجتمع‌ها با جزئیات شگفت‌آوری مانند گلدوزی بر روی ردا و یا آراستگی سلاح و نظم و ترتیب سپاهیان در آشوب و کشمکش میانهٔ نبرد به تصویر کشیده شده است. در معرفی اجمالی اثر باید گفت پل کالینز در کتاب خود با جست‌وجو در متون تاریخی، تندیس‌ها، نقوش و سنت‌های هنری آن دیار را ریشه‌یابی کرده و منشأ آن را می‌شناساند. در بخش‌های کتاب نقش‌هایی از ۵ کاخ متعلق به شاهان آشور و تحول سبک آنان در طول ۲۰۰ سال به بحث گذاشته شده است. این عکس‌های فراموش‌نشدنی، از صحنه‌های نمادین ابتدایی دستاورد شاهان آغاز می‌شود و با شکوفایی تزئینات تندیس‌های آشوری که در آن صحنه‌های خیره‌کنندهٔ شکار حیوان توسط انسان و گشایش سرزمین‌ها با احساساتی راسخ که سرشار از قدرت است، پایان می‌یابد.

خواندن کتاب تندیس های کاخ های آشوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تندیس‌های کاخ‌های قدیم اعراب پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۳۰۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان