دانلود و خرید کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴) سید سلمان صفوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴) اثر سید سلمان صفوی

کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴)

معرفی کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴)

کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴) نوشتهٔ سید سلمان صفوی است و نشر سلمان آزاده آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴)

تحلیل سیر تاریخی توسعه و تکامل اندیشه‌های سیاسی و انقلابی جهان اسلام طی دو قرن گذشته، موضوع اصلی این کتاب است که از لحاظ روش به کار گرفته شده نیز حائز اهمیت است؛ بدین معنا که گفتمان انقلابی؛ در بستر زمان و مکان، با ارجاع به نقل قول‌های مستقیم اندیشمندان مطروحه تحلیل می‌شود.

اندیشه‌های میرزای شیرازی، سیـّدجمال، عبده، کواکبی، آیت‌الله نائینی، آخوند خراسانی، عزّالدین قسّام، سیـّدقطب، محمد اقبال -لاهوری، ابوالاعلی مودودی، دکتر علی شریعتی، امام موسی صـدر، آیت‌الله سیـّدمحمّدباقر صـدر، آیت‌الله سیـّدمحمود طالقانی، استاد شهید محمد منتظری، امام خمینی، علامه محمدحسین فضل‌الله، آیت‌الله حسینعلی منتظری و آیت‌الله سیـّدعلی خامنه‌ای محور مباحث این کتاب است.

انديشه سياسی مسلمانان با روش گفتمان سازی؛ شامل سـه گفتمان است: «گفتمان تغلیب (سلطه)»، «گفتمان اصلاحات» و «گفتمان انقلاب». «گفتمان تغلیب»؛ بیان انديشه‌هايی است که در صدد توجيه نظام‌های سياسیِ استبدادی است و برای آنها مشروعيت‌سازی ‌می‌کند. «گفتمان اصلاحات»؛ بیان انديشه‌هایی است که خواهان بهبود نظام سياسی- اجتماعی از طریق مسالمت‌آميز و تدريجی است. «گفتمان انقلاب»؛ بیان انديشه‌هايی است که خواهان تعويض سازنده ساختار و نظام سياسی، جهت ترقی و رشد همه جانبه امت اسلامی است.

سال ۱۲۷۰هـ.ش. / ۱۳۰۹هـ.ق. / ۱۸۹۲م.، سال آغاز نهضت میرزای شیرازی با مشاورت سیـّدجمال علیه استعمار اقتصادی بریتانیا، تحت عنوان «جنبش تحریم تنباکو» بود. گذشته چراغ راه آینده است و بدون شک برنامه‌ریزی برای آینده بهتر جهان اسلام، مبتنی بر شناخت گذشته جهان اسلام و عبرت‌آموزی از فراز و فرودهای تاریخی آن است.

«جهان اسلام» اصطلاحی است در جغرافیای سیاسی و علوم سیاسی در شاخه روابط بین‌الملل و به سرزمین هایی اطلاق می‌شود که اکثر مردم پیرو دین اسلام باشند. تعداد پیروان دین اسلام حدود یک میلیارد و پانصد میلیون نفر است که دارای اعتقادات دینی مشترک نظیر اعتقاد به خاتم الانبیا محمد بن عبدالله(صلوات الله علیه)، قران حکیم به مثابه کلام خداوند که بر رسول الله(ص) نازل شده، توحید الهی، نبوت، معاد، قبله عبادی واحد (کعبه در مکّه معظّمه) و بسیاری از احکام اخلاقی نظیر وجوب راست گویی، تقوا، ایثار، وفای به عهد، صبر، گفتار نیک و کردار نیک است.

خواندن کتاب گفتمان انقلابی در جهان اسلام (۱۲۷۰-۱۳۹۴) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران تاریخ و اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان