دانلود و خرید کتاب خون بد جان کری رو ترجمه سجاد غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خون بد اثر جان کری رو

کتاب خون بد

نویسنده:جان کری رو
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خون بد

کتاب خون بد؛ رازها و دروغ‌های یک استارتاپ در سیلیکون ولی نوشتهٔ جان کری رو و ترجمهٔ سجاد غلامی است و انتشارات سروش دانش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خون بد

این کتاب داستان یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌هایی تاریخ استارتاپ‌های دنیاست که در ان شرکت ترانوس با دستکاری نتایج آزمایش‌های خود توانست ارزش شرکت را به بالاترین سطح خود برساند. در سال ۲۰۱۵، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور وقت، از آزمایشگاه یک استارت‌آپ جدید در شهر «نیوآرک» ایالت «کالیفرنیا» بازدید کرد: شرکت «ترانوس» که خود را تولیدکنندهٔ ابزارآلات پزشکی معرفی کرده بود. «بایدن» چندین ردیف از تجهیزات به نظر پیشگامانه (برای انجام آزمایش خون در منزل) را دید و این مکان را «آزمایشگاه آینده» لقب داد.

اما همه چیز در آنجا تقلبی بود. دستگاه‌هایی که «بایدن» مشاهده کرده بود، کار نمی‌کردند و فقط برای این بازدید به آن مکان منتقل شده بودند. «جو بایدن» اما تنها کسی نبود که این صحنه‌آرایی را باور کرد. در دورهٔ کوتاهی که شرکت «ترانوس» به عنوان یکی از نویدبخش ترین استارت آپ‌ها در «سیلیکون ولی» در نظر گرفته شد، چندین سرمایه گذار شناخته شده حدود ۹۰۰ میلیون دلار به این شرکت پرداخت کردند. «ترانوس» حالا به سوژه‌ای محبوب برای رسانه‌ها تبدیل شده بود و انگار همه می‌خواستند سهمی در آن داشته باشند. علاوه بر این‌ها، بنیان‌گذار شرکت یعنی «الیزابت هولمز»، به عنوان نسخه‌ای جدید از «استیو جابز» یا «بیل گیتس» در صنعت پزشکی مورد تحسین و تمجید قرار می‌گرفت: نابغه‌ای که از تحصیل در کالج انصراف داده و حالا توانسته بود انجام آزمایش خون را به راحتی و سادگی کار کردن با یک «آیفون» تبدیل کند!

این مسئله که شرکت «ترانوس» چگونه تا این اندازه بزرگ شد و پیش رفت (با بیش از هشتصد کارمند و با ارزش سهام ۹ میلیارد دلاری)، تا مدت‌ها در کلاس‌های درسی مربوط به اقتصاد و کسب‌وکار، باعث شگفتی خواهد بود. برخی از مدیران «ترانوس»، اعتمادی بیش از حد به «هولمز» داشتند و به جای نظارت بر کارهای او، فقط نقش یک مشوق را ایفا کردند. حتی برخی از افراد در خارج از شرکت نیز متوجه برخی از رویه‌های اشتباه شدند اما از آن‌ها صرف نظر کردند، شاید چون می‌خواستند به موفقیت «ترانوس» باور داشته باشند.

انگار هیچکس نتوانست به دروغی این چنین بزرگ، شک کند. دلیل دیگر برای رقم خوردن این اتفاق را شاید بتوان جایگاه تقریبا جادویی و خارق العاده‌ای در نظر گرفت که جامعهٔ آمریکا برای «سیلیکون ولی» قائل است: مکانی که رویاها در آن به واقعیت تبدیل می‌شوند.

کتاب خون کثیف برنده جوایزی بسیار همچون جایزه کتاب لس آنجلس تایمز سال ۲۰۱۸، جایزه کتاب تجاری فایننشال تایمز و کتاب مک کینزی سال ۲۰۱۸، جایزه بهترین کتاب غیر داستانی گودریدز سال ۲۰۱۸ شد.

خواندن کتاب خون بد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار با قالب داستان ماجراجویانه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۴۱۶۲۹۸۹
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

کتاب خوبی است ارزش خوندن داره نکات خوبی داخلش است و مثله سریالش جذابه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان