دانلود و خرید کتاب پرنیان رحمت فریبا ابوطالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرنیان رحمت اثر فریبا ابوطالبی

کتاب پرنیان رحمت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرنیان رحمت

کتاب الکترونیکی پرنیان رحمت اثری است از فریبا ابوطالبی که چاپ و نشر آن را انتشارات سیمای فلق به عهده داشته است. خواندن این کتاب برای خوانندگانی که می‌خواهند با توصیه‌های دین اسلام در رابطه با پوشاک بیشتر آشنا شوند، بسیار سودمند خواهد بود.

دربارهٔ کتاب پرنیان رحمت

پوشاک و لباس یکی از پدیده‌هایی است که جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و... را به‌صورت یک‌جا در خود دارد و همین موضوع باعث شده تا بارها و بارها از سوی پژوهشگران و نویسندگان حوزه‌های گوناگون مورد بررسی قرار بگیرد. فریبا ابوطالبی در کتاب پرنیان رحمت به چارچوب‌های دینی پوشاک از منظر دین اسلام پرداخته و کوشیده تا بایدها و نبایدهای آن را با توجه به آموزه‌های اسلام برای مخاطبان تشریح کند.

اگرچه پوشاک در کاربردهای اولیهٔ خود برای پوشاندن بدن و حفظ آن از گزندهای احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به‌تدریج علاوه‌بر کارکردهای اصلی خود، به نمادی فرهنگی بدل شده که هم طرز فکر اشخاص و هم هنجارهای کلی یک جامعه را نشان می‌دهد. با این اوصاف، بدیهی است که بخشی از احکام ادیان، به‌ویژه دین اسلام، به ضوابط و محدودیت‌های پوشاک بپردازد. چه در آیات نورانی قرآن و چه در آثاری که از بزرگان دین به جا مانده، نکته‌های فراوانی در رابطه با لباس نیکو و جامهٔ پسندیده بیان شده که آشنایی با آن‌ها برای هر مسلمانی واجب است. 

نویسنده در اثر حاضر تلاش کرده تا تأثیرات مخرب پوشش نامناسب را در گسترش فساد و فحشا بررسی کند و به جوانان امروزی نشان بدهد که اگر پوششی مناسب را برای خود انتخاب نکنند، ممکن است ناخواسته به ناامنی‌ها و نابه‌سامانی‌های اجتماعی دامن بزنند. مؤلف همچنین گریزی به روابط میان دختران و پسران زده و نوع اثرگذاری پوشاک را بر این نوع از روابط تحلیل کرده. 

می‌دانیم که خانواده کوچک‌ترین و یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی محسوب می‌شود. در بخش‌هایی از کتاب پرنیان رحمت به این موضوع اشاره شده که پوشش نامناسب می‌تواند موجب فروپاشی خانواده‌ها شود و اثرات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. تمیزی و نظافت در پوشاک، پوشش زنان در مواجهه با نامحرمان، اعتدال در استفاده از زیورآلات، طیف رنگ‌های مناسب برای تهیهٔ لباس، تفاوت پوشاک مردان و زنان و... مباحث دیگر هستند که در همین کتاب به آن‌ها اشاره شده.

کتاب پرنیان رحمت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر شما هم می‌خواهید با مشخصه‌های پوشاک مناسب از دیدگاه دین اسلام آشنا شوید، خواندن کتاب پرنیان رحمت را به شما توصیه می‌کنیم. 

در بخشی از کتاب پرنیان رحمت

«خالق حکیم برای ایجاد انگیزه در انسان برای حرکت به سوی کمال و بقای نسل عشق را آفرید و در این میان مرد به عنوان مظهر جلال حق، تکیه‌گاه و پناه‌گاهی امن و مورد اعتماد برای زن قرار گرفت و زن در مظهر جلال حق، زیبا، دلربا، دوست‌داشتنی و آرام جان مرد شد. مقام ناز، معشوق، محبوب و خواسته به زن، مقام نیاز، عاشق، محب و خواستار به مرد تعلق گرفت و پس از ایجاد شور و آشوب عشق در نهاد انسان، آرامش را قرار داد و بین مرد و زن مهر و محبتی ایجاد کرد که هیچ‌کس و هیچ‌چیز (پدر، مادر، ثروت، موقعیت اجتماعی مناسب و...) نمی‌تواند جایگزین خلاء روحی و عاطفی این جدایی باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان