دانلود و خرید کتاب زندگی شاد در عصر رسانه حامد کمال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی شاد در عصر رسانه اثر حامد کمال

کتاب زندگی شاد در عصر رسانه

معرفی کتاب زندگی شاد در عصر رسانه

کتاب زندگی شاد در عصر رسانه؛ راهکارهایی جهت افزایش امید، حال خوب و شادی در عصر رسانه اثری از حامد کمال و محمد کمال است. این کتاب را انتشارات سیمای فلق منتشر کرده است.

درباره کتاب زندگی شاد در عصر رسانه

بسیاری از ما توجه نمی‌کنیم که رسانه‌های اطرافمان چقدر اخبار ناامید کننده و سیاه پمپاژ می‌کنند و ما بدون مراقبت از ذهن روح و روان خود اسیر آن‌ها شدیم ناامیدسازی یکی از روش‌های هجوم فرهنگی است و جامعه ناامید یک جامعه مرده متوقف و بدون اراده است. در عصر رسانه‌ها تجمعات و گردهمایی‌های ما بیشتر مجازی شده و شبکه‌های اجتماعی، جمع‌های واقعی را کم‌رنگ کرده‌اند هرچقدر ما در خانه بنشینیم و دور از جامعه و جمع باشیم این تنهایی به ما آسیب‌زده و احوالات ما را مکدر می‌کند. هرچند خانواده به‌عنوان یک نهاد اجتماعی کوچک یک مجموعه و دورهمی را تشکیل می‌دهد؛ ولی گاهی اوقات تماس با یک دوست یا حضور در کنار او یا شرکت در یک کلاس یا مسجد یا هیئت یا حتی قدم‌زدن در میان تجمع مردم حال انسان را خوب می‌کند و ناراحتی‌ها و ناشادی‌ها را کمتر می. کند. یکی از مهم‌ترین مزایای حضور در اجتماع این است که با دیدگاه‌ها و نظرات مختلف آشنا شده. همین‌طور با تبادل تجربیاتتان به دیگران در حل مشکلاتشان کمک کرده یا از آنها کمک بگیرید به همین خاطر یکی از عوارض خانه‌نشینی این است که ارتباط فرد با جهان اطراف محدود می‌شود و این موضوع می‌تواند خطر قضاوت‌های منفی و رفتارهای نامناسب را افزایش دهد... بیماری‌های جسمی به‌واسطه نداشتن تحرک نشاط اجتماعی و کاهش انگیزه فعالیت دیگر آسیب‌های این موضوع خواهند بود. ایجاد ارتباط فعال، اجتماعی کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دوری از تنهایی و خانه‌نشینی می‌تواند باعث افزایش شادی و نشاط ما گردد.

خواندن کتاب زندگی شاد در عصر رسانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط با رسانه مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب زندگی شاد در عصر رسانه

«تهاجم پنهان رسانه‌ای

بسیاری از ما همچنان توجه نمی‌کنیم که رسانه‌های اطرافمان چقدر اخبار ناامیدکننده و سیاه پمپاژ می‌کنند و ما بدون مراقبت از ذهن روح و روان خود اسیر آنها شدیم. ناامیدسازی یکی از روش‌های هجوم فرهنگی است و جامعه ناامید، یک جامعه مرده متوقف و بدون اراده است. دراین‌رابطه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

محال دانستن آرزوها

قطعاً یکی از شاخصه‌های رفاه اجتماعی در میان عموم مردم داشتن خودرو مسکن، ثروت کافی و سایر دارایی‌هاست. تمامی اینها در صورت برنامه‌ریزی تلاش و صبوری دست‌یافتنی است؛ ولی ممکن است ما رسیدن به این خواسته‌ها را رؤیا آرزو و دست‌نیافتنی بدانیم و این موضوع ناشادی را تشدید خواهد نمود.

مشکلات عاطفی درون خانواده

سواد عاطفی یکی از شش سواد موردنیاز در عصر حاضر است که توسط یونسکو توصیه شده است خانواده یک نهاد اجتماعی مهم و فوق‌العاده اثرگذار است. اگر میان اعضای خانواده روابط گرم عاطفی احترام متقابل برخوردهای مناسب دلسوزی شوخی و محبت حکم‌فرما باشد سطح شاد بودن و روحیات خوب در بین اعضای آن خانواده افزایش می‌یابد

خانه‌نشینی بیش از حد

نشستن بیش از حد در خانه از عواملی است که انسان را از اجتماع دور می‌کند و ناشادمانی را افزایش می‌دهند دراین‌خصوص بیشتر صحبت خواهیم نمود.

فاصله‌گرفتن از خداوند و معنویات

ارتباط با خداوند دعاکردن و شکرگزاری مفاهیمی هستند که ممکن است در زندگی ما کم‌رنگ شوند خداوند منبع بی‌پایان آرامش و شادمانی است و هرچقدر به توصیه‌های خداوند عمل شود زندگی بهتری در انتظار ما خواهد بود. خداوند بهتر از ما دستورالعمل‌های زندگی شاد در دنیا را می‌داند پس کسی که به او مراجعه کند و ارتباط محکمی با خداوند برقرار کند به فرموده قرآن هیچ اتفاقی او را ناراحت نخواهد کرد

انزوا و افسردگی به‌واسطه اعتیاد به فضای مجازی

متأسفانه، شبکه‌های اجتماعی بر خلاف نام خود ما را از اجتماع و واقعیت دور کرده و در تنهایی افسردگی و ناامیدی ما نقش اثرگذاری دارند. استفاده بیش از حد از آنها تبدیل به عادت و باعث بروز بیماری‌های جسمی و روحی روانی فراوانی شده و تلخ‌تر اینکه بسیاری از ما خواسته یا ناخواسته معتاد رسانه‌ها هستیم. برخی نیز به دلیل دنبال‌کردن بیش از حد صفحات مجازی افراد مشهور ثروتمند و تجمل‌گرا دچار افسردگی می‌شوند چرا که در ذهن خود یا در واقعیت، توانایی رسیدن به چنین جایگاهی را ندارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان