دانلود و خرید کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان حسین زارع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان

«اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان» باگردآوری حسن عبداله زاده، دکتر حسین زارع و دکتر آناهیتا خدابخشی کولایی از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته روان‌شناسی است.

توجه علمی به مسائل و مشکلات سالمندان در حیطه روان‌شناسی و مشاوره موضوع مهمی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود. بدین منظور در فصول ابتدایی کتاب به تعریف و تبیین مفهوم پیری پرداخته شده است و شرایط تحولی سالمندان در زمینه‌های جسمانی، شناختی، عاطفی ـ هیجانی، معنوی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است. برای درک بهتر دوران سالمندی این جنبه‌ها در کنار هم و در یک فصل ارائه شده است. مباحث پایه و مقدماتی رشد و تحول، اصول مشاوره و روان درمانی و اصول سنجش و ارزیابی و مواردی از این دست در دیگر منابع به‌طور کامل مطالعه شود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

برخی احساسات منفی مشترک سالمندان

۱. احساس اندوه به خاطر عدم توجه فرزندان و اطرافیان که عمری برای رفاه آنان تلاش کرده‌اند.

۲. احساس تنهایی به علت طرد شدن

۳. احساس یاس و ناامیدی

۴. احساس اضطراب و نگرانی

۵. احساس بیهوده بودن

۶. احساس سربار بودن

بدون تردید کمیت و کیفیت این احساسات در سالمندان، متناسب با شرایط خانوادگی – اجتماعی و ویژگی‌های فردی سالمند متفاوت است. این احساسات بر کفیت زندگی و سلامت سالمندان تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارد. تأمین سلامت در دوران سالمندی هدف اصلی کارشناسان این حوزه است. از آنجایی که سلامت دارای جنبه‌های مختلفی است، برای تعیین و تعریف اختلالات روانی لازم است به همه ابعاد آن توجه کرد؛ به نظر می‌رسد بسیاری از سالمندان هنوز در نیافته‌اند که افکار منفی، کلیه تجاربی را که به کمک کوشش خلاق و سازنده در طول ایام زندگی کسب کرده‌اند به نابودی می‌کشاند. افکار منفی و کج خلقی تضعیف‌کننده مغز و تندرستی‌اند هرچه افراد سالخورده از پندارهای قالبی پیری طرفداری کنند، کمتر می‌توانند با تغییرات مرتبط با سن به‌صورت سازگارانه مقابله کنند

نظرات کاربران

الیاس
۱۳۹۵/۱۱/۲۵

ایا کتابی که خریدیم نمیتونیم دانلود بکنیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۶۵۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان