دانلود و خرید کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی سجاد مظفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی اثر سجاد مظفریان

کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی

معرفی کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی

کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی به قلم سجاد مظفریان، غزاله محمدپور و فائزه عبدالتاجدینی را انتشارات آذرفر منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تحلیل ضرورت بازبینی در طراحی فضاهای مسکونی در دوران بیماری‌های عفونی پساکرونایی به‌منظور افزایش سلامت شهروندان می‌پردازد.

دربارۀ کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی

یکی از عوامل اثرگذار بر سلامتی فردی و اجتماعی در ابعاد جسمی و روحی، ویژگی‌های ظاهری محیط زندگی از جنبهٔ معماری و طراحی است؛ زیرا اگر خانه و در کل، محل زندگی و تردد افراد را به‌عنوان محلی برای شکل‌گیری روابط اجتماعی در نظر بگیریم، ضروری است تا به‌منظور حفظ سلامت جسمی و روحی اشخاص و نیز جلوگیری از انواع بیماری‌ها به‌نحوهٔ طراحی فضاهای کار و زندگی توجه ویژه‌ای شود. این امر در زمان شیوع بیماری کرونا و پس از آن از اهمیت بیشتری نزد دغدغه‌مندان و فعالان این حوزه برخوردار گشت و سبب شد تا در طراحی‌های خود تجدیدنظر کرده به ایجاد و ساخت فضاهای باز در مکان‌های مسکونی بپردازند. کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی به قلم سجاد مظفریان، غزاله محمدپور و فائزه عبدالتاجدینی کوشیده است در ۶ فصل به تشریح و تبیین اهمیت طراحی فضاهای باز در مکان‌های مسکونی و مطالعهٔ موردی و کالبدی در این حوزه بپردازد و بر لزوم تأثیر متقابل معماری و سلامت تأکید کند.

خواندن کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و محققان رشته‌های معماری و شهرسازی با دغدغه‌های زیست‌محیطی و سلامتی از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب کیفیت طراحی فضاهای باز سکونتی

«فضاهای باز در مجموعه‌های مسکونی به‌عنوان فضاهایی عمومی می‌توانند به نگاه طراحی از بعد سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم دیده شوند و با این نگرش و شرایط ایجادشده بهتر است استفاده از این فضاها در وضعیت فعلی بهتر گردد. براساس یک نظریهٔ اقتصادی به محض رسیدن جامعه به درجهٔ بالاتر از رفاه اقتصادی، سیاسیت جامعه و ساکنان سوق پیدا می‌کند به سوی امکانات رفاهی بیشتر، فراغت و حفاظت ارزش‌ها؛ و این ارزش‌ها در نقش فضاهای جمعی بیشترین کارکرد خود را دارند. فضاهای میانی از ابتدای تمدن بشر مطرح بوده و در شهرهای باستانی از فضاهای بینابین به‌عنوان محلی برای انجام فعالیت‌ها و یک فضای بین فضاهای داخل و خارج استفاده می‌شده است. البته طراحی این فضاها در مناطق مختلف، متفاوت بوده و تحت تأثیر عواملی مثل اقلیم، سنت‌ها، طبیعت، مذهب و فرهنگ و... می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان