دانلود و خرید کتاب هنر گفتگو پاتریک کینگ ترجمه سهیلا خورشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر گفتگو اثر پاتریک کینگ

کتاب هنر گفتگو

معرفی کتاب هنر گفتگو

کتاب هنر گفتگو (بداهه گویی، طنزپردازی و گفتگوی موفق) نوشتهٔ پاتریک کینگ و ترجمهٔ سهیلا خورشیدی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هنر گفتگو

آیا می‌خواهید سکوت ناخوشایند را از گفت‌وگوهایتان حذف کنید و گفت‌وگویی روان و خوشایند داشته باشید؟

به صحبت‌های دیگران بهتر گوش فرا دهید؛ در گفت‌وگوها عمیق‌تر شوید و به آسانی و بدون زحمت با آن ها ارتباط برقرار کنید؟

بدون اینکه مجبور باشید فکر کنید چه باید بگویید؛ با دیگران شوخی نمایید؟

آگاهانه و تعمداً خودتان را در موقعیت‌های ناشناخته قرار دهید؟

پس کتاب هنر گفتگو را مطالعه کنید.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا دریابید چطور و چرا بازیگران بداهه‌گویی طنز همیشه حرفی برای گفتن دارند؛ خیلی عالی و سریع روی حرف‌هایی که می‌خواهند بگویند فکر می‌کنند و بهترین شوخی‌ها را در تمام دنیا دارند.

خواندن کتاب هنر گفتگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در فرایند گفتگو موفق عمل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر گفتگو

«نکته اینجاست که موقعیت‌های جالب یا شایان توجه بهترین و موثرترین راه تاثیرگذاری روی مردم و مجذوب کردن آنها است. این امر هم در بداهه‌گویی طنز و هم در گفتگو صدق می‌کند.

به نظر شما کدام یک از این سناریوها صحنهٔ بداهه‌گویی بهتری خلق می‌کند: صحنه‌ای در دانشکدهٔ دلقک بازی یا صحنه‌ای در اتاقی خالی؟

یک کلیسا در مقابل جشن خیابانی چطور؟

انتخاب آسانی است. دلیل اینکه ما تقریباً همیشه دلقک بازی یا جشن خیابانی را انتخاب می‌کنیم به خاطر آن است که تصور می‌کنیم اینها مفرح‌تر هستند؛ در غیر این صورت توجه به آنها هیچ لطفی ندارد.

بداهه‌گویی طنز در واقع در خدمت دو نوع مخاطب است: مخاطبینی که روی صندلی نشسته‌اند و بازیگران روی صحنه. هر دو مخاطب باید سرگرم شوند و خوش بگذارنند؛ در غیر این صورت برای هیچ یک از مخاطبین لطفی ندارد در اجرای بداهه‌گویی شرکت کنند.

میزان اطلاعات، دانش یا حتی سودمندی اجرا برای هیچ کدام از مخاطبین اهمیت ندارد. ممکن است شما یک دایره‌المعارف متحرک باشید اما اگر تنها بر انتقال اطلاعات متمرکز شوید به طور کامل از یاد بردنی خواهید بود و استفاده از این روش در گفتگو به سرعت آن را تبدیل به یک سخنرانی می‌کند در حالی که حضور مخاطب و دلیل تداوم تماشا یا اجرای آنها سرگرمی وکسب لذت است!

چه تعداد از فیلم‌های برندهٔ اسکار دارای موضوع آموزشی بوده‌اند در مقابل فیلم‌های سرگرم کنندهٔ این جشنواره؟ حتی اگر در پایان یک اجرای بداهه‌گویی چیزی یاد نگیرید یا به دست نیاورید؛ اگر سرگرم شده باشید می‌توانید با خوشحالی از آن جا بروید چون به لحاظ هیجانی درگیر شده‌اید.

جای شگفتی نیست که دقیقاً همین شرایط در گفتگو برقرار است. با هر پیش زمینه‌ای خارج از سالن سخنرانی و در هر حالتی، تنها هدف و قصد فرد از ورود به سالن، سرگرم شدن و لذت بردن است. گفتگو هم مانند اجرا اگرکسل کننده باشد و از آن لذت نبرید اهمیتی نمی‌دهید که به آن ورود کنید؛ احساس سرگرمی و لذت، فقدان هر عنصر دیگری در گفتگو را جبران می‌کند.

انسان موجودی اجتماعی است با ظرفیت محدود ذهن، بنابراین ما جذب سرگرمی می‌شویم. شاید تمام اینها را بتوان اینطور خلاصه کرد که شما باید در صدر هر کاری بر ایجاد تعامل سرگرم کننده و لذت‌بخش با افراد متمرکز شوید؛ حتی در صدر کارهایی که مهمتر قلمداد می‌کنید مثل متناسب بودن، شایستگی و نزاکت، ادب و حس حرفه‌ای و تخصصی بودن. سرگرمی عنصر مشترکی است که به هر چیزی که می‌خواهید فرصت بروز می‌دهد؛ از جریان طبیعی در مراوده، از فروش تا بازاریابی تا زندگی عاشقانه.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۱۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان