دانلود و خرید کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی اثر ناهید عبدی

کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی

گردآورنده:ناهید عبدی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی

کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی نوشتهٔ ناهید عبدی است. انتشارات پژوهشکده هنر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یک هنرمند معاصر در حوزهٔ هنرهای تجسمی (نقاشی) را به شما می‌شناساند.

درباره کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی

کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی گزیده‌ای از آثار و بیوگرافی پژوهشی یک نقاش فقید معاصر، همراه با مقالاتی دربارهٔ او به قلم حبیب‌الله آیت‌اللهی، مهدی حسینی، علیرضا اسماعیلی و... را در بر گرفته است. گفته شده است که پژوهش‌های نوی تاریخی، دیدگاه‌های جدیدی را برای پرکردن خلأ موجود در زمینهٔ آگاهی از گذشته پیشنهاد می‌کنند؛ ازاین‌رو پژوهش دربارهٔ تاریخچهٔ زندگی افراد و مطالعهٔ انعکاس رخدادهای موردنظر از طریق مرور مطالب تاریخی ناقص یا یک‌جانبه، برای رفع خلأ موجود موردتوجه قرار گرفته و اعتبار یافته است. با این رویکرد توجه به زندگی‌نامهٔ استادان و هنرمندات برای رفع خلأهای اطلاعاتی، ارزشمند و نیز دارای ارزش‌هایی اخلاقی خواهد بود. «جواد حمیدی» از نسل اول هنرمندان نوگرا و از استادان آموختهٔ آکادمی بوده است. او از ۱۳۲۴ تا پایان عمر (یعنی نزدیک به ۶ دهه) در هنر معاصر ایران و نیز آموزش دانشگاهی هنر حضور مستمر و فعال داشته است. همین امر موجد جایگاه متمایز او در زمینهٔ مطالعات تاریخ هنر معاصر محسوب می‌شود. مطالعهٔ زندگی و آثار او علاوه بر کمک به درک ما از یک دورهٔ تاریخی، به‌واسطهٔ پیوستگی حضورش در حوزهٔ آموزش، زوایای جدیدی را در مطالعهٔ هنر معاصر ایران می‌گشاید.

این کتاب شامل ۵ بخش است. بخش نخست مقدمه و در پی آن زندگی‌نامه و مروری بر آثار جواد حمیدی آمده است. بخش سوم شامل گفت‌وگویی است که با این هنرمند انجام شده و بخش چهارم، ۵ مقاله از اساتید صاحب‌نام این حوزه را در بر گرفته است. بخش آخر این کتاب شامل تصویر ۲۷ اثر برگزیده از جواد حمیدی است.

خواندن کتاب یادگارنامه استاد جواد حمیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد یک هنرمند معاصر در حوزهٔ هنرهای تجسمی (نقاشی) پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان