دانلود و خرید کتاب مذاکرات برجام غلامرضا تاج گردون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مذاکرات برجام اثر غلامرضا تاج گردون

کتاب مذاکرات برجام

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مذاکرات برجام

کتاب مذاکرات برجام، گزارشی مستند از مذاکرات هسته‌ای از آغاز تا برجام نوشتهٔ غلامرضا تاج گردون است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مذاکرات برجام

کتاب مذاکرات برجام با هدف روشنگری در مورد فعالیت هسته‌ای ایران از ابتدا تا برجام و نیز پشت پردهٔ کمیسیون برجام در دو بخش نگاشته شده است. بخش اول به صورت گردآوری است، پیش‌زمینه‌ای است برای اینکه بخش دوم و پشت پردهٔ کمیسیون برجام به‌درستی درک شود.

سند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA) - که میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شش کشور دیگر (شامل انگلیس ، آلمان و فرانسه از طرف اتحادیه اروپا، به همراه امریکا، روسیه و چین) در تاریخ بیست و سوم تیر ماه ۱۳۹۴ (برابر با چهارده ژولای ۲۰۰۵) نهایی و تفاهم شد، یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی دولت ایران در دوران معاصر است. مهم‌ترین است چون آثار و تبعات تعهدات مندرج در سند برای سال‌‌ها خودش را بر سیاست‌‌های راهبردی دولت‌‌‌های آتی ایران تحمیل، و سایه آن بر مناسبات اقتصادی و مراودات مالی و پولی بین‌المللی کشور سنگینی می‌کند.

غلامرضا تاجگردون، نویسندهٔ کتاب در اولین جلسه‌ کمیسیون برجام خطاب به اعضا گفت که بحث کارشناسی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای در سطح کلان کشور و با حضور همه‌ گروه‌ها موضوع تازه‌ای نیست، چرا که در سال ۱۳۸۹ تمام پیش‌بینی‌ها در مورد ادامه فعالیت‌های هسته‌ای در شورای امنیت ملی انجام می‌گرفت؛ یعنی همه آنچه تا ۸ سال بعد مردم و کشور درگیر آن بودند. مؤلف در این کتاب مستندهای خود از آن زمان را ارائه می‌کند و تقریباً همه‌ پیامدهای ادامه‌ فعالیت‌های هسته‌ای را در جنبه‌های گوناگون به‌ویژه جنبه‌ اقتصادی، در نامه و گزارشی ارائه داده است که تصویر اصل آن‌ها در کتاب موجود است. این اسناد حاکی از آن است که تصمیم به ادامه‌ فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکرات جدی سال‌‌ها بعدازآن، نه تصمیم یک دولت خاص، بلکه تصمیم نظام بود. به‌عبارت‌دیگر، مذاکرات هسته‌ای ایران که تا پیش از آن با چراغ سبز مقامات عالی نظام بود، اما مستقیماً توسط آن‌ها هدایت نمی‌شد، این بار وارد دوره‌ای جدید شده بود.

نگارنده در این کتاب در تلاش هست تا با ثبت بخشی از تاریخ واقعی ماجرای بزرگ برجام، گوشه‌ای از تلاش بی‌وقفه مسئولان دلسوز کشور که نامی از آنها برده نشده است، روایت کند.

در کتاب حاضر، نخست فعالیت‌های هسته‌ای ایران پیش از انقلاب سپس استمرار آن در جمهوری اسلامی ایران تا ابتدای دولت هشتم و نهایتا فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دولت دکتر حسن روحانی تا امضای برجام و پیامدهای آن در دولت ترامپ توضیح داده خواهد شد. این موارد در دو بخش و ۵ فصل به ارائه شده است.

خواندن کتاب مذاکرات برجام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ علوم سیاسی و روابط‌ بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان