دانلود و خرید کتاب حافظه فرازمینی ویلیام‌واکر اتکینسون ترجمه ناهید علیمحمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظه فرازمینی اثر ویلیام‌واکر اتکینسون

کتاب حافظه فرازمینی

معرفی کتاب حافظه فرازمینی

کتاب حافظه فرازمینی؛ شیوه‌های پرورش، تمرین‌دهی و بهره‌برداری نوشتهٔ ویلیام‌واکر اتکینسون و ترجمهٔ ناهید علیمحمدی است و انتشارات راوشید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حافظه فرازمینی

همه دانسته‌های بشری بر حافظهٔ استوار است. هر روزی که زندگی می‌کنیم، مقادیر فراوانی اطلاعات به سویمان پرتاب می‌شود.

از به‌یادآوری جزییات ظریف و حیاتی در مورد فعالیت‌های روزمرهٔ عادی تا به‌یادسپردن داده‌های ضروری برای موفقیت در مسیر حرفه‌ای، ما بی‌نهایت برروی میزان کارایی مهارت‌های ذهنی خود تکیه می‌کنیم.

با این حال، گاهی حافظه آنقدر که دوست داریم کارایی کافی ندارد. ناگهان خودمان را در موقعیت‌هایی می‌یابیم که مدام چیزهای پیش‌پاافتاده‌ای را فراموش می‌کنیم.

برای مثال، در حال ارائهٔ سخنرانی و معرفی هستیم و یک‌دفعه آمار خاصی را به یاد نمی‌آوریم. شخصی را که قبلاً ملاقات کرده‌ایم دوباره می‌بینیم اما حالا یادمان نمی‌آید اسمش چیست. نام فلان نمایشنامه‌ای که درست هفته پیش در تئاتر تماشایش کرده بودیم به خاطر نمی‌آوریم.

حافظهٔ ما در این حالت باید تراشیده و تیز شود، تا حدی که بتوانیم در کسری از ثانیه هر چیزی را به یاد بیاوریم. ویلیام اتکینسون در کتاب حاضر با عنوان «حافظهٔ فرازمینی» شیوه‌های آسان و کاربردی را برای پرورش و تمرین‌دهی حافظه پیشنهاد می‌دهد.

کتاب همچنین قصد دارد راه‌های تثیرگذاری ذهنی بر دیگران را آموزش دهد و راهنمایی سودمند برای تمام کسانی فراهم کند که می‌خواهند نیروی حافظه فرازمینی را مهار کنند و قادر شوند مطالب را تندتر و با زحمت کمتری به ذهن بسپارند.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای موفقیت، داشتن حافظه خوب است. چرا که با داشتن یک حافظه توانمند، زودتر یاد می‌گیریم، به یاد می‌آوریم و سرعت عملکرد مغزمان افزایش پیدا می‌کند.

همه دوست دارند هر آنچه را که در اطراف خود می‌بینند، می‌شنوند، هر آنچه می‌خوانند، گذشته خود و رویدادهای زندگی را در هنگام نیاز به یاد بیاورند. پس شاید بتوانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فردی باید انجام بدهد؛ تلاش برای داشتن یک حافظه قوی و تمرین‌دهی مراحل مختلف آن است.

یک حافظه خوب می‌تواند پایه و اساسی برای یادگیری فرد در کلاس درس و سایر فعالیت‌های اجتمایی او باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه بکنیم اینست که ما با حافظه قوی متولد نمی‌شویم. پس تقویت حافظه و پرورش آن امکانپذیر است زیرا حافظه فرایندی متغیر است.

علل بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد ضعف در حافظه می‌شود. افزایش سن، بیماری‌ها روش‌های اشتباه و مصنوعی در یادگیری و غیره. اما شاید مواردی وجود داشته باشد که ما همیشه از آن ها غافل بوده‌ایم.

کتاب حافظه فرازمینی روش‌هایی را به شما آموزش خواهد داد تا از میزان فراموشی خود کاسته و اطلاعات بیشتری را نسبت به گذشته ذخیره و بازیابی کنید؛ شیوه‌هایی منطقی و قابل اجرا که به موجب آنها حافظه شما پرورش خواهد یافت. موارد ذکر شده به شما نشان خواهند داد که هر کسی می‌تواند با کمی توجه، تمرین و صبر نتایج شگفت‌انگیزی را به دست بیاورد.

خواندن کتاب حافظه فرازمینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حافظه فرازمینی

«قبل از اینکه بتوانیم چیزی را تجدید خاطره کنیم و یا به یاد بیاوریم، باید آن چیز به طور مشخص و واضح در سوابق ناخودآگاه ما تأثیر گذاشته باشد. پس عامل اصلی ثبت برداشت‌ها، همان ویژگی ذهنی می‌باشد که به آن توجه می‌گوییم. همه مراجع برجسته در رابطه با موضوع حافظه، ارزش توجه را در پرورش و رشد حافظه می‌شناسند و تدریس می‌کنند. تاپر می‌گوید: «حافظه، دختر توجه و مادر خردمندی است». لاول می‌گوید: «توجه چیزی است که حافظه از آن ساخته است و حافظه یک نبوغ انباشته شده است». هال می‌گوید: «در قدرت تثبیت توجه، ارزشمندترین عادت‌های فکری نهفته است». لاک می‌گوید: «وقتی ایده‌هایی که ارائه می‌شوند مورد توجه قرار می‌گیرند و به قولی در حافظه ثبت می‌شوند، توجه نامیده می‌شود. استوارت می‌گوید: «ماندگاری هر چیزی که بر حافظه تأثیر می‌گذارد، متناسب با میزان توجهی است که در ابتدا به آن می‌شود. تامپسون می‌گوید: «تجاربی که دائماً بر حافظه تأثیر می‌گذارند، تجربیاتی هستند که بیشترین توجه بر روی آنها معطوف است». بیتی می‌گوید: «نیروی هر چیزی که به ذهن اصابت می‌کند، عموماً متناسب با درجه توجه‌ای است که به آن داده می‌شود». هنر بزرگ حافظه توجه است. افراد کینه توز همیشه حافظه‌های بدی دارند. کی می‌گوید: «به طور کلی فیلسوفان معتقدند که بدون درجاتی از توجه، هیچ اثری با هر مدت زمانی نمی‌تواند در ذهن ایجاد شود و یا در حافظه ذخیره شود. همیلتون می‌گوید: «این قانون ذهن است که شدت آگاهی فعلی و شادابی حافظه آینده را تعیین می‌کند. بنابرین حافظه و آگاهی در نسبت مستقیم با یکدیگر هستند. هوشیاری فعال برابر است با حافظه طولانی، هوشیاری ضعیف برابر است با حافظه کوتاه مدت و عدم هوشیاری برابر است با عدم حافظه. بنابرین یک عمل توجه که یک عمل تمرکز است، برای هر تلاش هوشیاری ضروری است، همانطور که انقباض خاصی از مردمک برای تلاش برای بینایی لازم است. پس توجه به آگاهی همانند همان انقباض مردمک برای بینایی است یا برای چشم ذهن، همان چیزی است که میکروسکوپ یا تلسکوپ برای چشم بدن است. این نیمی از تمام قدرت فکری را تشکیل می‌دهد.

برای اینکه اهمیت موضوع توجه را در ذهن شما متجلی کنیم، مطالبی را از مراجع فوق به طور مفصل نقل کرده‌ایم. نواحی ناخودآگاه ذهن، انبار بزرگی از سوابق تأثیرات درون و بیرون هستند. روش‌های عالی آن برای بایگانی ضبط و فهرست‌بندی این سوابق، همان چیزی است که ما آن را حافظه می‌نامیم. اما قبل از اینکه هر یک از این کارها امکان‌پزیر باشد، ابتدا باید برداشت‌هایی دریافت شده باشد. پس همانطور که ممکن که است در نقل و قول‌های ارائه شده مشاهده کنید. این برداشت‌ها به قدرت توجه بر چیزهایی که تأثیر می‌گذارند بستگی دارد. اگر توجه زیادی شده باشد، تأثیرات روشن و عمیقی وجود خواهد داشت. اگر توجه متوسطی به آن شده باشد، برداشت‌های متوسطی وجود خواهد داشت. اگر توجه کمرنگی به آن شده باشد، تأثیرات ضعیفی وجود خواهد داشت. اگر مورد توجه قرار نگرفته باشد، هیچ ثبتی هم وجود نخواهد داشت.»

داستان شاهزاده‌ی عجیب
زیلکه اشنی
برادری داشتم که...؛ دفتر ششم
محمد محمدیان
جراحی ـ تروما (بخش دوم)
عادل زینال پور
جنگ صدساله
بریژیت کوپن
از زندان خودساخته افسردگی آزاد شوید
هوشنگ اِرَم
هژمونی آمریکا در عصر نومحافظه کاران (نفت، قدرت، امنیت)
مسعود موسوی شفائی
درباره عکاسی
دیرمود کاستلو
ارگونومی و کیفیت ارائه خدمات در شهرداری ها
محمدعمر حسین زهی زمانی
یادگاری
مهرداد اسکویی
آتش بدون دود (جلد ششم از مجموعه هفت جلدی)
نادر ابراهیمی
تختخوابت را مرتب کن
ویلیام اچ. مک ریون
میهن پرست
صادق هدایت
سواد اطلاعاتی در مدارس
وحیده کاشی نهنجی
شیمی کاربردی فرش
سیدمحسن حاجی سیدجوادی
من زنده ماندم؛ کولاک، ۱۸۸۸
لارن تارشیس
آسمان شیشه ای نیست!
مرتضی انصاری زاده
آتش بدون دود (جلد پنجم از مجموعه هفت جلدی)
نادر ابراهیمی
خواص بیوفیزیکی محصولات کشاورزی و مواد غذایی
سیدمحمدعلی رضوی
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۱۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان