دانلود و خرید کتاب بهتر از قبل گرچن روبین ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهتر از قبل اثر گرچن روبین

کتاب بهتر از قبل

معرفی کتاب بهتر از قبل

خلاصه‌کتاب بهتر از قبل نوشتهٔ گرچن روبین و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب زندگی بهتر به کمک عادت‌های روزمره را به شما می‌آموزد.

درباره خلاصه‌کتاب بهتر از قبل

با مطالعهٔ خلاصه‌کتاب بهتر از قبل می‌آموزید که چگونه می‌توانید عادت‌های بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوبتان را ماندگار کنید.

عادت‌های روزمره، اساس زندگی هستند و حال و آیندهٔ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. همان‌طور که «ماهاتما گاندی» گفته است: «اعمال شما تبدیل به عادت می‌شوند. عادت‌های شما، ارزش‌هایتان را می‌سازند. ارزش‌ سرنوشتتان را تعیین می‌کنند».

چه چیزی مهم‌تر از سرنوشت شما وجود دارد که بخواهید به خاطر آن، عادت‌هایی نیک پرورش دهید و عادت‌های بدتان را کنار بگذارید؟ در حقیقت، همه ما عادت‌های خوب و بد فراوانی داریم و قلباً دوست داریم که عادت‌های خوب خود را افزایش دهیم و از شرّ عادت‌های بدمان خلاص شویم؛ اما این امر، چگونه ممکن است؟

در این کتاب، نقشه راه تغییر عادت‌ها را نشان می‌دهیم. در ابتدا، باید خود را بشناسید؛ زیرا فرمول جادویی یکسانی برای تغییر عادت‌ها وجود ندارد؛ هر کسی با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود، عادت‌هایش را شکل می‌دهد. پس از خودشناسی، شما می‌توانید به کمک راهکارهای ارائه شده در خلاصه این کتاب، با عادت‌های بدتان خداحافظی کنید و به استقبال عادت‌های خوب و سالم بروید.

خواندن خلاصه‌کتاب بهتر از قبل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران خلاصه‌کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب بهتر از قبل

«احتمالاً تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که به رستورانی رفته‌اید و با دیدن منو، قدرت تصمیم‌گیری را از دست داده‌اید؛ چراکه گزینه‌های اشتهابرانگیز متعددی در آن وجود داشته است.

به‌همین‌خاطر، زمانی که می‌خواهید عادت جدیدی (مانند رفتن به باشگاه) را برای خود ایجاد کنید، باید فرآیند تصمیم‌گیری را از معادله حذف نمایید. اگر قرار باشد هر روز تصمیم بگیرید که از وزنه استفاده کنید، حرکات کششی انجام دهید یا به تمرینات هوازی بپردازید؛ در نهایت، احتمالاً هیچ‌کدام را انجام نخواهید داد و زمان اختصاص یافته به ورزش را تلف خواهید کرد.

بنابراین، بهتر است جای تفکر باقی نگذارید و فقط فعالیت‌های تعیین شده از قبل را انجام دهید! می‌توانید در پایان هر ماه، روزی را برای برنامه‌ریزی ماه آتی اختصاص دهید و در تقویمتان مشخص کنید که می‌خواهید چه روزهایی به باشگاه بروید و چه نوع حرکاتی را انجام بدهید. بعد از آن، دیگر نیازی به تصمیم‌گیری جدید نیست و تنها کافی است از برنامهٔ تقویمی مکتوب خود پیروی کنید.

علاوه‌براین، با نظارت بر رفتار خود، به راحتی می‌توانید عادت‌های جدیدی را در خود ایجاد کنید.

به‌عنوان نمونه، فرض کنید می‌خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰، ۷۰ درصد آمریکایی‌ها اضافه وزن داشتند. چاقی و اضافه وزن، علت شماره یک بیماری‌هایی نظیر سرطان و دیابت است. بنابراین، یکی از عادت‌های شایع و مورد علاقهٔ مردم، استفاده از غذاهای کمتر و سالم‌تر می‌باشد.

یکی از روش‌های موثر برای شکل‌دهی به چنین عادتی، این است که تمام چیزهایی را که در طول روز می‌خورید، در دفترچه‌ای یادداشت نمایید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما توانایی اندازه‌گیری میزان مصرف خود را نداریم. همچنین، علاقه داریم که همیشه یک واحد از هر چیزی را مصرف کنیم. برای نمونه، دوست داریم یک همبرگر یا یک پیتزا بخوریم، بدون آن‌که حجم آن را در نظر بگیریم. بنابراین، زمانی که قصد دارید تا خوراک یک روزتان را یادداشت کنید، حتماً میزان واقعی آن را بنویسید تا بتوانید نظارت اثربخشی بر رژیم غذایی خود داشته باشید.

نمونه دیگری از نظارت بر عادت را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید بیشتر ورزش کنید، می‌توانید از یک قدم‌شمار هوشمند بهره ببرید. این دستگاه، به شما نشان می‌دهد که هر روز، چقدر تحرک داشته‌اید و به شما انگیزه می‌دهد که بیشتر راه بروید و تعداد قدم‌هایتان را افزایش دهید. برای نظارت بر تعداد قدم‌هایتان، می‌توانید اپلیکیشن‌های قدم‌شمار در موبایل یا ساعت‌های هوشمند را امتحان کنید.»

نظرات کاربران

Kowsar Yousefian
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

بهتون کمک میکنه که عادت های خوب رو به راحتی بسازین.

فاطمه کوهساری
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

من این کتابو با هدف ایجاد انگیزه خوندم و حالا متوجه شدم کتاب راهکار هایی میده برای ایجاد عادات مثبت که به نظرم راهکار های مفیدی هست . کتاب کوتاه و ارزشمنده . برای کسایی که زیاد وقت مطالعه ندارن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۲۲٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان