دانلود رایگان کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا احمد پویامهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا

کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا نوشتهٔ جمعی از نویسندگان است که در نشر متخصصان منتشر شده است. هدف از تریاژ در بخش اورژانس، اولویت‌بندی بیماران جدید و شناسایی بیماران بدحال است که نمی‌توانند منتظر درمان بمانند. پرستار ماهر بخش اورژانس تا حدود زیادی قادر به شناخت بخشی از آن دسته از بیمارانی است که مراقبت فوری نیاز دارند؛ اما با تریاژ شمار زیادی از بیمارانی که نیاز فوری به درمان دارند و برای معاینه نمی‌توانند منتظر بمانند دقیق‌تر شناسایی می شوند و آن دسته از بیمارانی که نیاز فوری به درمان ندارند نیز در نتیجه شناخته می شوند.

درباره کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا

تعداد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌نمایند هر روزه در حال افزایش است. در‌حالی‌که کارکنان اورژانس در تلاش برای سازگاری با این ازدحام جمعیت هستند؛ وجود یک سیستم مطمئن و معتبر برای نظم‌بخشی به ارائهٔ خدمات ضروری است تا بیماران سریع‌تر و دقیق‌تر از نظر وخامت حال، تقسیم‌بندی شوند. تغییر در سیستم‌های ارائهٔ خدمات بهداشتی، بخش‌های اورژانس را مجبور به مطالعه و بررسی مجدد روش‌های جاری کرد. در اواخر سال ۱۹۵۰ طبابت شروع به تغییر کرد. پزشکان از طبابت بیماران در منزل دور شدند و کار خود را در مطب و به‌صورت دیدن گروهی بیماران شکل دادند و در ساعات منظمی بیماران را ویزیت می‌کردند. به این علت بخش‌های اورژانس به تأمین‌کنندهٔ اصلی مراقبت‌های اولیه پزشکی در زمانی که مطب پزشکان تعطیل بود؛ تبدیل شدند. به‌ویژه در عصر‌ها و آخر هفته‌ها این مورد بیشتر دیده می‌شد. بخش‌های اورژانس به‌تدریج شلوغ‌تر شده و مسئولان مراقبت سلامت دریافتند که روشی جهت جداسازی بیمارانی که به مراقبت‌های فوری نیاز دارند، لازم است. در آن زمان گزارش هایی از نابسامانی در ارائه خدمات به بیماران بدحال انتشار یافت که به این ترتیب انگیزه‌ای برای تشکیل سیستم‌های تریاژ ایجاد گردید. کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا به این موضوع حساس می‌پردازد.

کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به پزشک‌ها، پرستاران و افرادی که مایل هستند دربارهٔ طب اورژانس بیشتر مطالعه کنند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تریاژ در بیمارستان و بلایا

«کلمه تریاژ به معنای مرتب‌کردن و دسته‌بندی‌کردن است. تریاژ ابتدا در موارد جنگ، بلایا و تلفات دسته‌جمعی استفاده می‌شد. بعد‌ها این مفهوم در بخش‌های اورژانس که در آن بیماران بدون برنامه‌ریزی یا زمان‌بندی خاص مراجعه می‌کردند، مورد استفاده قرار گرفت.

در زمان پاسخ به بلایا و حوادث با تعداد مصدومین انبوه، نیاز به سرعت عمل و سرعت در تصمیم‌گیری داریم. سه مرحله مهم مراقبت در شرایط بلایا و حوادث با تعداد مصدومین انبوه، شامل تریاژ، تخلیه مصدومین و مراقبت‌های پزشکی فوری می‌باشد. کلمه تریاژ از یک واژه فرانسوی (Trier) به معنای طبقه‌بندی کردن و مرتب کردن منشا گرفته است. ریشه تریاژ موجود از دوره ناپلئون (۱۷۶۶ - ۱۸۴۲) می‌باشد که جراحی به نام دومنیک جان لری سیستمی برای ارائه مراقبت به سربازان طراحی کرد. در سیستم او سربازانی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری داشتند، بدون توجه به درجه نظامی آنها تحت مراقبت‌های فوری قرار می‌گرفتند. در سیستم او درمان ابتدایی زخم‌ها در صحنه نبرد و قبل از رسیدن به بیمارستان مورد تاکید قرار گرفت. در جنگ جهانی دوم مصدومین ابتدا مراقبت‌های فوری مورد نیاز را در صحنه دریافت می‌کردند و سپس به مراکز درمانی سطوح بالاتر انتقال می‌یافتند. البته در شرایط جنگی و با انجام تریاژ معکوس، مصدومینی که اولویت‌های پایین‌تری دارند ابتدا درمان می‌شوند تا زودتر به صحنه نبرد بازگردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
رایگان