دانلود و خرید کتاب گنجشک جیسون مات ترجمه ناهید آقاحسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گنجشک اثر جیسون مات

کتاب گنجشک

معرفی کتاب گنجشک

کتاب گنجشک نوشتهٔ جیسون مات و ترجمهٔ ناهید آقاحسینی است. انتشارات مانیان این داستان کوتاه آمریکایی با موضوع «رجعت» را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پیش درآمدی برای داستان «رجعت‌کنندگان» است.

درباره کتاب گنجشک

کتاب گنجشک، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «کتاب‌های رجعت» است. جیسون مات کوشیده است در این داستان به موضوع «رجعت» بپردازد. ناهید آقاحسینی، مترجم این داستان گفته است که رجعت در تمام ادیان آسمانی و غیرآسمانی به‌نوعی مطرح شده و بازگشت مردگان در زمان خاص و برای اهداف خاص مدنظر این ادیان بوده است، اما آیا واقعاً بازگشت مردگان به این دنیا برای ما انسان‌ها خوب است؟ شادی‌آور است یا وحشتناک؟ در این داستان کوتاه، یک زوج، «تاتیانا روسا» دخترکی ۱۰ ساله را کنار بزرگراه پیدا می‌کنند. دخترک هزاران مایل از روستای خود در سیرالئون دورافتاده است. او نزدیک به ۲ دهه است که خانواده‌اش را ندیده؛ یعنی از زمانی که او و مادرش توسط سربازان شورشی کشته شدند. حالا تاتیانا به‌طور غیر قابل‌توضیحی از رجعت‌کننده‌ها است؛ یتیم گمشده‌ای که جایی برای تماس‌گرفتن ندارد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب گنجشک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گنجشک

«مدرسه تقریباً یک هفته است که تعطیل شده بود چون کشور در هرج و مرج عمیق‌تر فرو رفته بود. اما مادر تاتیانا تصمیم داشت که دخترش رنج نبرد. او معتقد بود این زمان‌ها می‌گذرد و بالاخره وضعیت عادی برخواهد گشت. این تنها راهی بود که در دنیا می‌توانست باشد، این‌طور نیست؟

در سرتاسر صبحانه، جای خالی پدر تاتیانا مانند گردابی بود که بی سر و صدا هر گونه آرامش یا آسایش را از خانه می‌برد. مادر تاتیانا هر روز که صبح می‌شد، چشمانش پر از اشک بود و حوصله‌ای برای صحبت کردن نداشت. بیشتر صبح‌ها، مثل این صبح، او اصلاً صحبت نمی‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۳۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۲۰۰
تومان