دانلود و خرید کتاب ورا باکستر مارگریت دوراس ترجمه قاسم روبین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورا باکستر اثر مارگریت دوراس

کتاب ورا باکستر

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورا باکستر

کتاب ورا باکستر (یا سواحل آتلانتیک) نوشتهٔ مارگریت دوراس و ترجمهٔ قاسم روبین است. انتشارات نیلوفر این فیلم‌نامه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ورا باکستر

معروف‌ترین فیلم‌نامه‌ٔ نوشته‌شده به قلم مارگاریت دوراس، فیلم‌نامهٔ «هیروشیما عشق من» است که نامزد جایزه‌ٔ اسکار برای بهترین فیلم‌نامه‌ی اورجینال شد. کتاب ورا باکستر (یا سواحل آتلانتیک)، فیلم‌نامه‌ای دیگر از این نویسندهٔ مشهور را در بر گرفته است. در این فیلم، حرکات فیزیکی شخصیت‌ها به‌عمد محدود شده و جای خود را به تفکرات شخصیت اصلی درباره‌ٔ زندگی خود و اطرافیانش داده است. «ورا باکستر» به‌تنهایی و در ویلای خود به تفکر درباره‌ٔ زندگی‌اش می‌پردازد و با زنی غریبه که به ویلا آمده، از شوهر به‌دردنخورش می‌گوید. زن غریبه قصد دارد به ورا کمک کند تا تسلیم اتفاقات گذشته نشود و برای آینده‌اش تلاش کند. گفته شده است که ورا و داستانش به‌طرز عجیبی مسحورکننده هستند؛ طوری‌که خواننده در شخصیت ورا، در داستان زندگی و درد و رنج او که دوراس آن را به شوقی اجتناب‌ناپذیر به زندگی، معنای زندگی و عضوی کوچک اما تأثیرگذار در جهان‌بودن تبدیل کرده است، غرق می‌شود.

در پایانِ این کتاب مصاحبه‌ای با مارگریت دوراس را نیز بخوانید.

خواندن کتاب ورا باکستر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی معاصر فرانسه و قالب فیلم‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارگریت دوراس

مارگریت ژرمن ماری دونادیو که با نام مارگریت دوراس شناخته می‌شود، متولد ۴ آوریل ۱۹۱۴ در خانواده‌ای فرانسوی در هندوچین مستعمرهٔ سابق فرانسه است؛ کشوری که امروزه با نام ویتنام شناخته می‌شود. در سال ۱۹۱۸ خانوادهٔ دوراس در شهر فنوم‌پن پایتخت کامبوج ساکن می‌شوند. پدرش که معلم ریاضیات بود، پس از مدت کوتاهی بیماری در زمان بازگشت به فرانسه از دنیا می‌رود. مادر مارگریت پس از مرگ همسرش در شرایط بسیار سخت به شغل معلمی خود ادامه می‌دهد و در روستاهایی در مجاورت رودخانهٔ مکونگ و با فقر و سختی فرزندانش را بزرگ می‌کند. زندگی در مناطق و روستاهای فقیرنشین، ارتباط و دوستی با بومی‌ها و کمبود محبت پدری بعدها تبدیل به درون‌مایهٔ اصلی داستان‌های دوراس شد. در سال ۱۹۲۹ مارگریت برای تحصیل به سایگون رفت و عاشق پسر چینی جوانی شد؛ عشقی ناکام که بعدها محتوای داستان عاشق را ساخت و جایزهٔ گنکور را برای نویسنده به‌همراه داشت. او در ۱۸سالگی برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ علوم سیاسی به دانشگاه سوربن در فرانسه رفت و در نهایت با لیسانس حقوق از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. دوراس مدتی عضو حزب سوسیالیسم فرانسه بود و تا پایان عمر اعتقادات چپ‌گرایانه‌اش را حفظ کرد. مارگریت دوراس در آثارش شیوه‌های جدیدی را در عرصهٔ رمان‌نویسی امتحان کرد و رونق تازه‌ای به نثر فرانسوی بخشید؛ به همین دلیل به او لقب «بانوی رمان‌نویسی مدرن» را داده‌اند. در اکتبر ۱۹۸۸ مارگریت به کما می‌رود و بعد از ۵ ماه به‌‌شکل معجزه‌آسایی به هوش می‌آید. دوراس که مشکل سوءمصرف الکل داشت، در نهایت به سرطان مری مبتلا شد.

مارگریت دوراس در روز یکشنبه ۳ مارس سال ۱۹۹۶ در ساعت ۸ صبح در ۸۲سالگی درگذشت. 

بخشی از کتاب ورا باکستر

«ورا باکستر: بله. می‌شد ادامه داشته باشد، به گمانم... همیشه اینجا... به جایی جز آتلانتیک علاقه نداشت...

ناشناس: شما چطور؟

ورا باکستر: من، نظر خاصی نداشتم.

وقفهٔ کوتاه، و نگاه آخر، انگار چیزی را جا گذاشته باشد.

به راه می‌افتد. ناشناس هم به دنبالش قدم برمی‌دارد.

کار تمام است. ورا باکستر می‌آید بیرون. خارج می‌شود از ویلای کولوناد.

هر دو از ویلا بیرون آمده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۱۱,۸۰۰
تومان