دانلود و خرید کتاب دختر تحصیلکرده تارا وستور ترجمه هوشمند دهقان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور

کتاب دختر تحصیلکرده

نویسنده:تارا وستور
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر تحصیلکرده

کتاب دختر تحصیلکرده نوشتهٔ تارا وستور و ترجمهٔ هوشمند دهقان است. انتشارات نیلوفر این خودزندگی‌نامه را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دختر تحصیلکرده

کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور و در حقیقت سرگذشت اوست. این کتاب که در سال ۲۰۱۸ میلادی در ردیف بهترین آثار قرار گرفت، قصهٔ دختری را می‌گوید که محدودیت‌های عجیب‌وغریب خانوادگی مانع پیشرفتش نشدند. تارا وستورِ آمریکایی در سال ۱۹۸۶ به دنیا آمد؛ در جایی دور از تمدن و در دل کوه‌های آیداهو و در خانوادهٔ سخت‌گیری که حتی به فکر گرفتن شناسنامه و مدرسه‌فرستادن فرزندشان نبودند. پدر و مادر این نویسنده جزو مورمون‌هایی بودند که خود را برای آخرالزمان آماده می‌کردند و اعتماد و اطمینانی به آموزش دولتی نداشتند؛ در واقع تارا قربانی عقاید پدر و مادرش بود، اما یک‌جا تصمیم گرفت به این وضعیت پایان دهد. او که عطشی سیری‌ناپذیر برای کسب دانش داشت، خانواده‌اش را ترک کرد و به جایی رسید که در رؤیا هم نمی‌دید. این کتاب شرح چیزی است که بر تارا گذشته است. دختری که حسرت درس‌خواندن داشت، توانست از مطرح‌ترین دانشگاه‌های دنیا فارغ‌التحصیل شود. «بیل گیتس» پس از گفت‌وگو با او نوشت: «تا وقتی کتاب تارا وستور را نخوانده بودم، فکر می‌کردم استاد خودآموزی هستم، ولی توانایی تارا در یکه و تنها آموختن مرا ضربه‌فنی کرد.» کتاب دختر تحصیلکرده یک خودزندگی‌نامه است. بخش مهمی از کتاب را هم یادداشت‌های تارا تشکیل می‌دهد. او از نوجوانی عادت داشت گفت‌وگوهای مهم و اغلب اتفاقات زندگی‌اش را در دفترچه یادداشت کند.

خواندن کتاب دختر تحصیلکرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران قالب خودزندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تارا وستور

تارا وستور در سال ۱۹۸۶ متولد شده است. او تاریخ‌نگار و نویسندۀ اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است. او به‌ویژه پس از نگارش کتاب «دختر تحصیلکرده» به شهرت رسید. این کتاب، سرگذشت او را از کودکی تا حدود ۳۰سالگی در بر گرفته است. پدر او یک مذهبی افراطی بود و درعین‌حال از اختلال دوقطبی رنج می‌برد. بیماری و باورهای مذهبی خاصش باعث شد که نسبت به حکومت آمریکا، پلیس فدرال، خدمات درمانی و مدارس دولتی بدگمان شود؛ در نتیجه تارا و برخی از براداران و خواهرش به مدرسه نرفتند، شناسنامه نداشتند و از خدمات درمانی استفاده نمی‌کردند؛ آن‌ها حتی واکسیناسیون نشده بودند. ویراستاران آمازون، کتاب «دختر تحصیلکرده» را به‌عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد. گودریدز این سرگذشت را به‌عنوان کتاب برتر در بخش اتوبیوگرافی و سرگذشت‌نامه‌نویسی برگزید. سرگذشت تارا وستور به ۴۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

بخشی از کتاب دختر تحصیلکرده

«گذشته زیباست، چون آدمی هرگز نمی‌تواند معنای یک حس را در زمانی که اتفاق می‌افتد، به‌خوبی درک کند. این حس بعدتر گسترش می‌یابد و از این بابت است که ما احساسات کامل از زمان حال نداریم. فقط گذشته را کامل‌تر درک می‌کنیم. می‌شود کسی را دوست داشت و همچنان، خداحافظی با او را انتخاب کرد. می‌شود هر روز دلت برای کسی تنگ شود، اما با این حال خوشحال باشی که دیگر در زندگی‌ات نیست.»

نظرات کاربران

Mahdieh Doshmanfana
۱۴۰۲/۰۲/۰۷

فوق العاده بود، یه داستان پرکشش و جذاب با ترجمه ی عالی. برام خیلی جالب بود که مترجم انقدر قشنگ و با ظرافت دوتا زبان رو به هم متصل کرده. حس میکنم هر دختری، شاید هم هر کسی، باید این کتابو

- بیشتر
خانوم ارل گری
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

لطفا این کتاب رو در بی نهایت قرار بدید.

میثم
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

تغییرات شخصیتی و رشد فردی یک انسان که گاها میتونه دردناک باشه و تاثیر نقش خانواده در روح و روان و آرامش فردی به زیبایی در این کتاب به تصویر کشیده شده، برای من شاید تاثیرگذارترین قسمتش، این بود که

- بیشتر
Sanazpoursohrab
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

بسیار دردناک ولی زیبا بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان